Czy treści wideo są częścią Twojej wakacyjnej mieszanki marketingowej?

,,Wideo to najskuteczniejszy rodzaj treści na wszystkich platformach społecznościowych i może pomóc zwiększyć zaangażowanie, świadomość i sprzedaż pod koniec roku.’’ 

Facebook oferuje unikalną kombinację narzędzi do opowiadania historie, które sprawiają, że jest to jedno z najlepszych miejsc do:  

  • wyrażania siebie,  
  • rozwijania społeczności, 
  • zbliżania świata do siebie, wokół rzeczy, które kochają odbiorcy.  

,,Tworzenie treści wideo dla dowolnej platformy wiąże się z własnym, unikalnym zestawem strategii i taktyk, aby odnieść sukces.’’ 

Na Facebooku znajdziesz głębszą społeczność, którą łączą  ich wspólne zainteresowania i pasje.  

To społeczność, która jest autentyczna i uwielbia angażować się w znaczący sposób z  tym, co udostępniasz.  

Pamiętaj, aby być zawsze: 

  • autentycznym,  
  • Konsekwentnym, 
  •  angażującym społeczność.  

Poniżej omawiamy 3 najlepsze praktyki wideo, które możesz wypróbować, aby osiągnąć swoje cele na Facebooku. 

1.Przyciągnij uwagę – dodaj 3-5 sekundowy zwiastun, aby utrzymać zainteresowanie 

Pierwsze 3 do 10 sekund filmu są naprawdę ważne, dlatego kluczową wskazówką Facebooka, jest dodanie krótkiego podglądu wideo na początku klipu. Jest to dość powszechne podejście na YouTube, a teraz także na Facebooku.  

Na czym to polega? Pobierasz kluczowy fragment filmu i dodajesz go na początku, dając użytkownikom więcej powodów, aby pozostał i dowiedział się nieco więcej.  

Upewnij się, że te pierwsze chwile są wizualnie interesujące, ponieważ ludzie w ułamku sekundy podejmują decyzje dotyczące treści, którymi chcą się zaangażować. 

Możesz skorzystać ze Creator Studio, aby zobaczyć, gdzie Twoi widzowie rezygnują.  

  • Otwórz szczegóły filmu, klikając go w Bibliotece treści w Studiu twórców; 
  • spójrz na krzywą utrzymania uwagi odbiorców; 
  • usuń zaznaczenie opcji „uwzględniaj tylko wyświetlenia powyżej 15 sekund”, aby zobaczyć, gdzie ludzie rezygnują w ciągu pierwszych kilku sekund filmu. 

Rekomendujemy częste sprawdzanie krzywych retencji i dążenie do poprawy, ponieważ pomoże to zwiększyć Twój zasięg na Facebooku. Może to pomóc w dostarczeniu więcej wskazówek dotyczących podejścia do treści, a także pomoże Ci sprawdzić, czy te podglądy po dodaniu poprawią wyniki przechowywania. 

To prosty sposób na potencjalną poprawę zaangażowania i czasu oglądania, co jest kluczowym czynnikiem zwiększającym dystrybucję. 

2. Opraw historię – ze współczynnikiem proporcji 4: 5 

Facebook radzi również, aby tworzyć filmy dopasowane do widoku pionowego.  

Sposób, w jaki opowiadasz historię, ma znaczenie wizualne. Żyjemy w świecie, w którym większość ludzi ogląda filmy na urządzeniach mobilnych zaledwie kilka cali od twarzy i często w orientacji pionowej, zamiast odwracać telefon do pozycji poziomej. Spróbuj oprawić swoją wizualną historię i zbudować dla formatu pionowego. Edycja filmów przy użyciu współczynnika proporcji 4: 5 może być najlepsza w przypadku filmów na Facebooku.  

Jak wyjaśnił Facebook : 

„ Żyjemy w świecie, w którym większość ludzi ogląda filmy na urządzeniach mobilnych zaledwie kilka centymetrów od twarzy i często w orientacji pionowej, zamiast odwracać telefon do pozycji poziomej. Spróbuj oprawić swoją wizualną historię i dostosuj ją do formatu pionowego. Edytuj swoje filmy w formacie 4: 5 proporcje mogą być najlepsze w przypadku filmów na Facebooku ”. 

3. Zaangażuj swoją społeczność – poprzez odpowiadanie na komentarze do postów wideo. 

„ Dołączenie do rozmowy w sekcji komentarzy we własnych postach może zachwycić odbiorców i zmaksymalizować zasięg. Dłuższe komentarze, takie jak dzielenie się własnym spojrzeniem na dyskusję lub odpowiadanie na pytania, mogą wzbudzić jeszcze większe zaangażowanie w treść”. 

Sugerujemy, aby korzystać z treści z innych kont. Odpowiadaj na rzeczy, które lubisz, i ponownie  udostępniaj posty z własnym komentarzem. Komentuj posty bezpośrednio ze swojego kanału lub możesz skorzystać z zakładki Skrzynka odbiorcza w Studiu twórców, aby łatwo odpowiadać na komentarze fanów dotyczące Twoich własnych postów i filmów na Facebooku i Instagramie. 

Oprócz tego Facebook udostępnił również pięć ogólnych wskazówek dotyczących tworzenia filmów.

Zachęcamy do testowania, eksperymentowania i śledzenia danych pod kątem tego, co najlepiej sprawdza się w przypadku Twoich treści i odbiorców.  Powyższe wskazówki są tylko ogólnym nakreśleniem drogi, którą powinieneś podążać w celu zwiększenia zaangażowania.  

Jeśli potrzebujesz szczegółowej wiedzy dotyczącej porad wideo Facebooka zajrzyj tutaj . 

ZOSTAW KOMENTARZ