Około 80 procent osób zanim zdecyduje się na zakup danego produktu sprawdza informacje o firmie w Internecie. Najczęściej zaczynając od strony internetowej. Użytkownicy szukają przede wszystkim danych o firmie, co posiada w swojej ofercie, gdzie się znajduje, czy co sądzą o niej inni użytkownicy. 

Ostatni rok przyniósł bardzo dużo zmian. Od firm zaczęto wymagać wyraźniejszej obecności w sieci, a posiadanie własnej strony internetowej stało się jeszcze bardziej istotne.  

Istnieje wiele sposobów na stawianie pierwszych kroków w tworzeniu obecności w Internecie, np. stworzenie fanpage na Facebooku czy strony biznesowej w Google. Mimo to, rozwiązaniem, które daje całkowitą kontrolę nad prezentacją marki i tym, w jaki sposób przemawia ona do klientów, jest posiadanie własnej strony internetowej.  

Dziś przedstawiamy pięć najważniejszych powodów, dla których warto mieć stronę internetową.  

Według statystyk ludzie nie ufają firmom, które nie mają dobrej strony internetowej. Tak naprawdę każdy może z łatwością stworzyć stronę na Facebooku lub konto na Instagramie z fałszywymi danymi czy Twoim nazwiskiem.  

Profesjonalna strona internetowa uwierzytelnia profil firmy, którego nie da się w żaden sposób podrobić w social mediach.  

Przejrzysta strona, która jest regularnie aktualizowana i pojawia się w wyszukiwarkach, nadaje firmie wiarygodności. Dzięki posiadaniu strony internetowej potencjalni klienci bardziej ufają firmie oraz mają dostęp do wszystkich, niezbędnych informacji w jednym miejscu. 

Dobrze zoptymalizowane strony mogą pojawić się na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google, co zachęci nowych klientów do odwiedzenia witryny.  

Istnieje o wiele większa szansa na to, że ktoś się „natknie” na stronę niż na profil w mediach społecznościowych. Inwestując w reklamy Google Ads lub Facebook Ads, można skierować ruch prosto na stronę internetową. Na niej potencjalni klienci będą mieli wszystkie szczegóły, które pozwolą podjąć im świadomą decyzję.  

Strony internetowe poszerzają zasięg i promują firmę. 

Zobacz jeszcze: Brickówka, czyli prasówka od Bricka 19.07.2021

Na ten powód można spojrzeć z dwóch stron. Pierwsza perspektywa to swoboda wypowiedzi na stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że wszystkie materiały muszą być stworzone w wyznaczonych formatach. Całkowita swoboda w projektowaniu umożliwia zaprezentowanie marki w indywidualny sposób, a także ukazanie jej głosu i osobowości – w sposób, który najbardziej będzie odzwierciedlał profil firmy.  

Nie tyczy się to wyłącznie grafik i layoutu. Tworząc stronę sami decydujemy, gdzie umieścisz konkretne informacje na stronie. Ponadto, można udostępnić i pochwalić się recenzjami produktów, filmami wideo oraz innymi materiałami, które warto zaprezentować. 

Innym aspektem jest fakt, że strona internetowa to medium, które należy tylko do danej firmy. Nie potrzeba śledzenia wszystkich zmieniających się zasad platform społecznościowych. Dodatkowo, każdy internauta może wejść w interakcję z daną stroną. 

Strona internetowa może być pierwszym miejscem, gdzie potencjalni klienci wejdą z w interakcję i poznają Twoją firmę. To może też być ostatnia część ich podróży na drodze do zakupu.  

Odbiorcy mogą trafić na stronę z wiadomości email, z reklamy na Facebooku lub z postu na Instagramie. A może odwiedzą stronę w celu zapisania się na newsletter?  

Są jeszcze inne opcje. Ktoś, na przykład jadąc obok siedziby firmy może kliknąć w pinezkę na Google Maps, która przekieruje go na stronę z cennikiem lub kartą dań. Potencjalny odbiorca może również przepisać adres url do przeglądarki z papierowej wizytówki. Możliwe jest również, że po obejrzeniu filmu w serwisie YouTube ktoś kliknie w „link z opisu”, aby otrzymać kod zniżkowy na dany produkt. 

Wszystkie działania marketingowe – bez względu na to, czy firma funkcjonuje w sieci czy w zwykłym biurze, powinny zaczynać się i kończyć na wypełnionej rzetelnymi informacjami stronie internetowej. 

Zobacz jeszcze: Raport: O czym Polacy piszą najczęściej w social mediach?

Wielu z nas mylnie twierdzi, że do stworzenia profesjonalnej strony internetowej potrzebne jest zatrudnienie eksperta w dziedzinie projektowania stron lub zespołu inżynierów. Obecnie tworzenie stron internetowych jest znacznie prostsze i nie wymaga umiejętności programowania.  

Taką możliwość oferują różnego rodzaju kreatory stron. Dzięki nim można wybrać domenę (którą zostanie zarejestrowana i skonfigurowana), wybrać profesjonalny, zoptymalizowany i w pełni responsywny szablon, która pasuje do danych potrzeb.  

Jedyne, czego potrzeba, to treści. 

Można również użyć sztucznej inteligencji do stworzenia strony w kilka minut. Odpowiadając na kilka pytań sztuczna inteligencja stworzy spersonalizowaną stronę WWW. 

My jednak zachęcamy do skorzystania z usług naszego profesjonalnego zespołu tworzącego strony internetowej.  

Jeśli chcesz, żeby ktoś zajął się zaprojektowaniem i stworzeniem wysokiej jakości strony internetowej zgodnie z najnowszymi trendami. 

Zobacz jeszcze: Najlepsze programy do edycji grafik i wideo

Informacje pochodzą z raportu “Projektowanie stron internetowych i e – sklepów”. Cały możecie przeczytać tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ