LinkedIn to doskonały kanał do budowania swojej marki osobistej, dzięki któremu możesz stać się liderem w swojej niszy. Aby wykorzystać w pełni jego potencjał musisz zrozumieć panujące tam zasady. Zwiększaj aktywność na kanale i wykorzystuj Linkedinowe narzędzia, by zbudować wizję profesjonalisty.

Dzisiaj omówimy 9 punktów, które warto wdrożyć dla poprawienia wyników profilu na LI. Odkryj hashtagi, analizuj wpisy, działaj w formie live oraz twórz treści, które przyciągną publikę.

1. Publikuj regularnie, ale nie za dużo

Utrzymanie harmonogramu publikowania postów jest ważne na LinkedIn – ale zbyt częste publikowanie może zmniejszyć reakcje publiczności.

Badania przeprowadzone przez Onalytica wykazały spadek reakcji na zbyt często publikowane posty. Publikowanie ponad 50 razy w miesiącu odnotowuje średnio 26 zaangażowań na post, 30-50 razy w miesiącu to średnio 56 zaangażowań.

Największym zaangażowaniem cieszą się osoby publikujące od 10 do 30 postów na miesiąc.

Na tej podstawie zalecamy publikowanie postów co najmniej 2-3 razy w tygodniu, ale nie więcej niż 30 razy w miesiącu, aby uzyskać optymalny poziom reakcji.

Nie bez znaczenia jest również pora publikowania – staraj się pisać posty rano, ponieważ najczęściej przeglądamy LinkedIna w godzinach pracy. Następnie możesz powrócić do tych postów później w ciągu dnia lub wieczorem, aby odpowiedzieć na otrzymane komentarze.

Kiedy tworzysz post, pojawia się pokusa aby umieścić go wszędzie – na LinkedIn, Twitterze, Facebooku itp. Pamiętaj jednak, że na każdym z tych kanałów możesz mieć tych samych fanów, a oni będą widzieć ten sam post który szybko stanie się powtarzalny i nudny.

2. Unikaj nadmiernej automatyzacji

Automatyzacja to klucz do oszczędzania czasu – ale może też być szkodliwa.

Możemy ustawić regułę mówiącą: “jeśli na blogu pojawi się wzmianka o słowach kluczowych ‘X’, opublikuj ją na moim kanale LinkedIn”. Bardzo często prowadzi to do ekstremum i niektóre profile są zaśmiecane setkami postów w miesiącu.

Tak jak wspominaliśmy poprzednio – zbyt częste publikowanie może zmniejszyć zaangażowanie. Takie posty są ukrywane, ponieważ system LinkedIn zaklasyfikował je jako automatyczne i mało znaczące.

Nie zrozummy się źle – automatyzacja to nic złego. Uważajmy natomiast, by nie przekraczać granicy 30 postów miesięcznie.

3. Udostępniaj posty z grafikami

Badania pokazują, że artykuły z obrazkami mają o 94% więcej odsłon.

W tym wypadku można dodawać nie tylko obrazy, bo LI umożliwia dodawanie do postu filmów, slajdów lub podcastów. Można też przesyłać dokumenty, które LinkedIn ponownie dodał w 2019 roku .

Dokumenty mogą być przekształcone w posty karuzelowe na LinkedIn – jeśli prześlesz serię wizualizacji jako dokument, LinkedIn wyświetli to jako karuzelę, którą użytkownicy mogą horyzontalnie przesuwać.

Podczas dodawania treści warto zauważyć, że LinkedIn preferuje użytkowników, którzy tworzą je bezpośrednio na ich platformie, a nie zamieszczają link do innej strony, która je hostuje. Jeśli publikujesz wideo to lepiej jest przesłać je do LinkedIn.

Zobacz jeszcze: Brickówka, czyli prasówka od Bricka 29.06.2021

4. Nie udostępniaj tylko własnych treści

Zasada 4-1-1 została stworzona przez Tippingpoint Labs i Joe Pulizzi’ego z Content Marketing Institute. Chociaż pierwotnie została stworzona z myślą o Twitterze, to można ją również zastosować na LinkedIn.

O czym mówi ta reguła:

“Na każdy własny post powinieneś repostować jeden istotny post, a przede wszystkim udostępniać cztery fragmenty istotnych treści napisanych przez innych”.

Używając tej zasady nie tylko dzielisz się własnymi treściami, ale także dostarczasz pomocne spostrzeżenia istotne dla twojej publiczności napisane przez innych. Mogą to być treści liderów branżowych, nowości i trendy.

Ważne jest aby dodać swoją opinię. Wiele osób po prostu lubi lub udostępnia posty, których czasem nawet nie czyta. Możesz się wyróżnić dodając własne opinie, pytania lub inne komentarze.

Powiedz ludziom, co myślisz o punktach zawartych w artykule i nie bój się z szacunkiem nie zgodzić z czymś i zasugerować inny punkt widzenia. To może rozpocząć debatę, która pobudzi publiczność i sprawi, że post dostanie dużo więcej zaangażowania.

5. Nie sprzedawaj

Chociaż oczywiście szukasz do obrotu siebie i swojej firmy, to najlepiej unikać nachalności w swoich postach LinkedIn.

Staraj się nie pisać bezpośrednio o swoim produkcie. Forma sprzedażowa może zniechęcić ludzi do twoich treści. Lepiej jest angażować się w dyskusje i prowadzić ciekawe narracje. Ludzie sami sprawdzą Twoją ofertę jeśli spodoba im się to o czym mówisz.

Na tym etapie skup się bardziej na budowaniu relacji i nawiązywaniu nowych kontaktów.

6. Wykorzystaj nagrania live

Spróbuj LinkedIn live. Format jest dowolny – od monologu do kamery, przez webinarium z gośćmi, po streaming na żywo z wydarzenia.

Około 79% marketerów twierdzi, że wideo na żywo prowadzi do bardziej autentycznych interakcji z odbiorcami, a 82% odbiorców wolałoby obejrzeć wideo na żywo niż przeczytać post na portalu społecznościowym.

Filmy na żywo cieszą się również większym zaangażowaniem – średnio 7x więcej reakcji i 24x więcej komentarzy w porównaniu do zwykłych materiałów wideo.

Zobacz jeszcze: Najlepsze programy do edycji grafik i wideo

7. Otaguj influencerów i pracowników

Gdy oznaczysz innego użytkownika w swoim poście na LinkedIn to zostanie on powiadomiony o wzmiance, co zachęci go do zaangażowania.

Nie musisz być bezpośrednio powiązany z osobami, ważne jest jednak, aby oznaczać tylko te osoby, które są istotne dla danego postu. W przeciwnym razie może to być postrzegane jako spam.

Podczas tagowania kieruj się strategią i staraj się oznaczać szeroką paletę osób. Nie oznaczaj też zbyt wielu osób w poście – post zawierający długą listę nazwisk wygląda nieco spamersko.

8. Używaj hashtagów

Dodawanie hashtagów do swoich postów pomoże Ci zwiększyć zasięgi, a także pomoże LinkedInowi skategoryzować Twoje posty i odróżnić je od innych treści.

Ważne jest, aby zawsze dodawać odpowiednie, a nie tylko popularne hashtagi. Kiedy hashtagi są dobrze używane, pozwalają innym łatwiej znaleźć twoje treści w swoich wyszukiwaniach. Używanie hashtagów zapewni również, że Twój artykuł pojawi się jako jedna z opcji, kiedy użytkownicy będą szukać informacji na dany temat.

Spróbuj kliknąć na “Odkryj więcej” pod “Obserwowane Hashtagi” na dole po lewej stronie strony głównej LinkedIn, aby zobaczyć rekomendowaną listę popularnych hashtagów związanych ze śledzonymi hashtagami. Można również uzyskać dostęp do tego klikając na hashtagi, które śledzisz, następnie klikając 3 kropki, i ostatecznie “Odkryj nowe hashtagi”.

Naprawdę przydatne na stronie polecanych hashtagów jest to, że pokazuje liczbę osób, które śledzą hashtagi, więc można priorytetowo traktować te, które mają największą liczbę obserwujących. Ważne jest, aby nie używać hashtagów, które są naprawdę niszowe.

9. Optymalizuj swoje treści w oparciu o analitykę

Aby uzyskać dostęp do analizy udostępnionych postów, kliknij ikonę “Ja” u góry strony głównej LinkedIn.

Pod “Zarządzaj”, kliknij “Posty i aktywność”. Zobaczysz wszystkie swoje posty z ikoną analityki pod każdym z nich. Znajdziesz tam informacje na temat postów, które udostępniłeś, co może pomóc lepiej zrozumieć swoją publiczność, a także pomoże dobrać tematykę wpisów oraz określić ich jakość.

Te spostrzeżenia pomogą Ci zoptymalizować swój post, aby zyskać widoczność wśród właściwych osób. Zanotuj, które posty osiągały najlepsze wyniki i zastanów się, dlaczego tak się stało i co możesz powtórzyć.

Czy to dlatego, że użyłeś określonego hashtagu, czy może oznaczyłeś określonego influencera? Czy duża ilość reakcji była spowodowana ważnym społecznie tematem?

Jeśli post wywołał dużą ilość reakcji, to możesz sprawdzić czy temat jest ważki i napisać treść w podobnym tonie. Jeśli hipoteza się potwierdzi, to masz gotowy temat do wzbudzania aktywności na kanale.

LinkedIn nadal się rozwija i prawdopodobnie stanie się wpływową platformą, gdy pandemia COVID-19 dobiegnie końca i wejdziemy w okres odbudowy gospodarczej. To doprowadzi do nowych możliwości – a ci, którzy zaczną budować swoją obecność na platformie już teraz, będą mieli największe szanse, aby to wykorzystać i zmaksymalizować swój potencjał na platformie.

Zobacz jeszcze: Narzędzia i platformy, które pomogą ci we współpracy z influencerami

ZOSTAW KOMENTARZ