Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

W tym tygodniu przeczytacie m.in. o tym, że Facebook rezygnuje z funkcji Facebook Analytics, Instagram wprowadza nową usługę sklepów a Pinterest udostępnił dane odnośnie wyszukiwanych trendów.

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Facebook poinformował, że tylko do końca czerwca będzie można korzystać z usługi Facebook Analytics. Zniknie także narzędzie Audience Insights. 

Facebook Analytics służył marketerom do oceny skuteczności podejmowanych działań na portalu. Jak poinformował portal główną przyczyną rezygnacji z usługi była konsolidacja narzędzi biznesowych. Kierownictwo zaleca korzystanie z innych usług takich jak, Facebook Business Suite czy Menager Reklam.  

Swoje plany Facebook potwierdził na stronach Centrum pomocy dla firm. Serwis poinformował tam, że do końca czerwca nadal będzie możliwy dostęp do raportów, pozostaje też możliwość eksportowania wykresów i tabel oraz przeglądania statystyk na swoim koncie.  

Jak informuje portal wirtualnemedia.pl większość rosnących wpływów Facebooka pochodzi z reklam zamieszczanych na platformie. Dlatego firma od wielu lat oferuje rozmaite narzędzia, które mają pomagać partnerom biznesowym w przygotowywaniu kampanii reklamowych oraz ocenie ich skuteczności.  

Czytaj także: Na Facebooku będzie można słuchać podcastów

Zapowiadając zmiany Facebook poleca inne narzędzia biznesowe, które mogą pomóc w zrozumieniu reklam, obecności i działań na Facebooku oraz Instagramie.  

Oto one:  

  • Facebook Business Suite, który umożliwia zarządzanie kontami firmowymi na Facebooku i Instagramie oraz może wyświetlać szczegółowe informacje na temat odbiorców, treści i trendów.  
  • Menedżer reklam, który umożliwia przeglądanie, wprowadzanie zmian i wyświetlanie wyników wszystkich kampanii, zestawów reklam i reklam na Facebooku.  
  • Menedżer zdarzeń, który może pomóc skonfigurować narzędzia biznesowe Facebooka, takie jak piksel Facebooka i API konwersji, i zarządzać nimi, a także raportować działania podjęte na witrynie, w aplikacji i sklepie stacjonarnym.  

źródło: wirtualnemedia.pl, Facebook

Marc Zuckenberg poinformował, że Instagram czeka dużo zmian ułatwiających zarabianie pieniędzy twórcom treści. 

Pojawiły się informacje o tym, że Instagram przymierza się do wprowadzenia nowych sposobów monetyzacji zamieszczanych tam treści. Tak wynika z rozmowy przeprowadzonej online pomiędzy Markiem Zuckerbergiem, szefem Facebooka, a Adamem Mosserim, który obecnie kieruje Instagramem.   

Jak informuje serwis wirtualnemedia.pl na platformie mają się pojawić sklepy dla twórców z ofertą firmowanych przez nich towarów, zaś influencerom ma przypadać część zysków uzyskiwanych ze sprzedaży promowanych produktów.  

Czytaj także: Xbox, Spotify i McDonald’s rozpoczną współpracę?

Obecnie na Instagramie funkcjonują sklepy, które pozwalają firmom na sprzedawanie ich produktów internautom z poziomu platformy. Jednak, według zapowiedzi, w przyszłości możliwości sklepów zostaną rozszerzone umożliwiając twórcom sprzedawanie np. firmowanych przez nich autorskich produktów. Inne nowe rozwiązanie ma także ułatwić zarabianie influencerom.  

W planach jest wprowadzenie mechanizmu, który pozwalałby na otrzymywanie przez wpływowych twórców części zysków ze sprzedaży promowanych przez nich artykułów różnych firm. Obecnie niektórzy influencerzy dostają określone części wpływów od marek, jednak odbywa się to w całości poza systemem Instagrama, a serwis chciałbym mieć nad tym większą kontrolę – informuje serwis wirtualnemedia.pl 

źródło: wirtualnemedia.pl, Instagram

W związku z tym, że szczepienia już trwają,  użytkownicy Pinterest zmienili dyskurs odnośnie wyszukiwanych obiektów. Dalej królują takie trendy, jak zdrowie, kuchnia czy dekoracja domu, jednak teraz zaczyna liderować hasło “wakacje” czy “moda”. Pinterest opublikował informacje na temat wyszukiwań w serwisie w ostatnim czasie. 

Jak wyjaśnił Pinterest: 

„Podczas, gdy ludzie zwracali się do Pinteresta w trakcie kwarantanny – z wyszukiwaniem tematów takich jak uważność, pieczenie i organizacja domu. Teraz trendy pokazują podobny rodzaj zapału, ale gwałtownie rośnie liczba wyszukiwań propozycji związanej z wakacjami ”. 

Te rosnące trendy mogą być bardzo istotne dla Twoich cyfrowych planów marketingowych – oto spojrzenie na to, gdzie Pinterest odnotowuje znaczny wzrost aktywności wyszukiwania i potencjalne możliwości dla marketerów. 

Liczba wyszukiwań hasła „wymarzone wakacje” wzrosła 13-krotnie, a wyszukiwań „luksusowe wakacje” – 6-krotnie 

Pojawiają się również nowe zachowania zakupowe – liczba wyszukiwań hasła „moda na wakacje” rośnie trzykrotnie rok do roku, a „tatuaże podróżnicze” o 45% 

Ogólne trendy w modzie również rosną, a wyszukiwania zawierające słowo „strój” są obecnie na najwyższym poziomie. 

Bardziej szczegółowe trendy w modzie to „Pomysły na stylizacje Y2K” (+ 230x), „Moda z lat 60 i 70” (+ 133x), „spodnie zebra” (+ 14x) i „plisowana spódnica w kratę” (+ 12x) 

Popularne akcesoria to „gliniane pierścionki” (+ 303x), „biżuteria hipisowska” (+ 16x) i „kolczyk w nosie” (+ 8x). 

Czytaj także: Youtube rozpoczął prace nad usunięciem funkcji “unlike”

I wreszcie, w wyszukiwanych hasłach wracają imprezy, a wyszukiwania związane z hasłem „impreza” wzrosły o 64% od listopada 20 do marca 21. Kluczowe trendy to „Pomysły na przyjęcia” (+ 43x), „Przyjęcie na podwórku” (+ 3x) i „Imprezowy bufet z jedzeniem” (+ 10x). 

Jednocześnie Pinterest zauważa również, że domowe rękodzieło i projekty pozostają popularne wśród Pinnerów: 

„Od aktualizacji domów do pracy w domu lub większej ilości miejsca na rozrywkę lub ulepszenia nowo zakupionych domów, wyszukiwania renowacji są wszechczasów wysokie. Sezonowo odnotowujemy gwałtowne wzrosty wyszukiwań remontów w styczniu, ponieważ ludzie planują nowy rok, jednak to rok, który wychodzi z kwarantanny, oznacza nasze najwyższe w historii wyszukiwania dotyczące renowacji. W pierwszym kwartale 2021 roku wyszukiwania były o 28% większe niż wyszukiwania w pierwszym kwartale 2020 roku i 65% większe niż wyszukiwania w pierwszym kwartale 2019 roku. ” 

Bardziej specyficzne trendy w dekorowaniu domu obejmują „pokój niezależny” (+ 132x), „estetyczna zieleń szałwiowa” (+ 32x) i „dom eklektyczny” (+ 9x). 

Jest tam szeroki wachlarz pomysłów i inspiracji, które mogą pomóc w kierowaniu twoją strategią marketingu społecznościowego, zarówno na Pinterest, jak i szerzej – ponieważ chociaż te pomysły są popularne wśród użytkowników Pinteresta, prawdopodobnie odzwierciedlają również szersze trendy. 

źródło: Pinterest, socialmediatoday.com

Instagram wypuścił pierwszą edycję magazynu cyfrowego “Instagram Insider”. Celem czasopisma ma być wskazanie kluczowych trendów contentowych, opartych na aktywność Instagrama oraz najbardziej wpływowych twórców na tej platformie. 

Nowy magazyn Instagrama

Jak wyjaśnił Instagram: 

„Jeśli kiedykolwiek spędziłeś pobłażliwe weekendowe popołudnie, przewijając swój kanał, kartę Eksploruj lub Sklep, lubiąc i zapisując posty, ten zin jest dla Ciebie!„ Instagram Insider ”to inspiracja i odkrywanie – nie tylko o trendach ( Podstępna pikowana moda! Przyklejane kosmetyki! Streetwear w stylu vintage!), Ale ludzie, którzy za nimi stoją ”. 

9-stronicowy magazyn, który można pobrać w formacie PDF, zawiera omówienie kluczowych, rosnących trendów, z przykładowymi obrazami i linkami do najważniejszych twórców, których warto naśladować. 

Czytaj także: Dlaczego Twoja firma powinna być aktywna w social mediach

Magazyn jest zasadniczo zaprojektowany z myślą o użytkownikach i tych, którzy szukają tego, co kupić, korzystając z trendów na Instagramie, ale zapewnia również wiele do myślenia marketerom i reklamodawcom. Na tej podstawie możesz znaleźć nowe perspektywy kształtowania własnych strategii na Instagramie, a sekcja pytań i odpowiedzi może być również pomocna w odpowiedzi na niektóre pytania. 

Tak czy inaczej, jest krótki, darmowy i możesz go pobrać tutaj. Warto sprawdzić, kiedy nadarzy się okazja. 

źródło: socialmediatoday, instagram

Facebook pracuje nad tym, aby WhatsApp stał się bardziej wszechstronnym narzędziem do użytku biznesowego i osobistego, chce również zapewnić więcej narzędzi promocyjnych dla marek na WhatsApp, aby zwiększyć świadomość ich opcji połączeń za pośrednictwem wiadomości. 

Reklamy biznesowe WhatsApp 

Marki od dawna są w stanie tworzyć reklamy na Facebooku, które odsyłają do WhatsApp. Jest to możliwe za pomocą  Menedżera reklam Facebooka. Nowy proces zapewni tę samą funkcjonalność w samym WhatsApp, co jest znaczącym postępem dla narzędzi promocyjnych platformy. 

Jak wyjaśniło CNN, proces będzie korzystał z katalogów WhatsApp Business w celu pozyskania informacji o produktach do promocji na Facebooku. 

„Użytkownicy biznesowi będą teraz mogli wybrać pozycję ze swojego katalogu i szybko zamienić ją w reklamę na Facebooku lub Instagramie za pomocą przycisku kierującego widzów z powrotem do ich profilu w WhatsApp”. 

To skutecznie otworzy nowy potencjał promocji krzyżowych dla firm w WhatsApp – chociaż jego wartość będzie oczywiście ograniczona do tego, ile osób na Twoim rynku docelowym korzysta z obu aplikacji. 

Czytaj także: Trendy SEO, które pozwolą Ci zwiększyć ruch na stronie internetowej

W większości krajów zachodnich jest to dużo. Na przykład WhatsApp ma podobno około 70 milionów użytkowników w USA, podczas gdy Facebook ma ponad 200 milionów.    

Według Facebooka już ponad milion firm korzysta z reklam WhatsApp na Facebooku, więc istnieje wyraźne zapotrzebowanie i może to być potężna okazja promocyjna do dodania do cyfrowego miksu marketingowego. 

Facebook zapowiada, że nowa opcja zostanie wkrótce uruchomiona. 

Źródłó: CNN, socialmediatoday, Facebook

Wydaje się, że jest to może być odpowiedź na rosnącą popularność Clubhouse, a szerzej społecznościowe audio. Instagram wprowadza dwie nowe funkcje dla IG Live – możliwość wyciszenia dźwięku podczas transmisji na żywo oraz opcję wyłączenia wideo podczas transmisji na żywo.  

Jak informuje Instagram: 

„Chcemy korzystać z naszego produktu na żywo i oferować naszej społeczności twórców jeszcze więcej sposobów prowadzenia nieoczekiwanych, angażujących rozmów między sobą i z publicznością. Dając ludziom możliwość wyciszenia dźwięku lub wyłączenia wideo, gospodarze będą mogli zwiększona elastyczność podczas transmisji na żywo, ponieważ dodatkowa funkcjonalność może pomóc zmniejszyć presję, by wyglądać lub brzmieć w określony sposób podczas transmisji na żywo ”. 

Czytaj dalej: Jak reklama wideo wpływa na podejmowanie decyzji przez internautów

Więc brzmi to bardzo jak dodatek skoncentrowany na clubhouse, poprzez prostą zmianę w obecnym doświadczeniu Instagram Live. Oczywiście możesz również tworzyć pokoje komunikatorów za pośrednictwem Instagrama, który również powiela podobny proces w bardziej prywatnym otoczeniu. Ale fakt, że ta opcja umożliwia publiczne transmitowanie rozmowy audio, jest bardziej zgodny z szerszą społeczną zmianą dźwięku. 

Co przyczynia się do rosnącej konkurencji dla Clubhouse, w której ostatnio nastąpiło znaczne spowolnienie dynamiki nowych użytkowników. 

źródło: socialmediatoday, Instagram 

LinkedIn opublikował dzisiaj listę 50 najlepszych firm, dla których warto pracować, w 2021 r., W oparciu o szereg czynników, w tym między innymi stabilność firmy, dostępne możliwości i różnorodność płci. 

50 najlepszych na LinkedIn 

Co nie jest zbyt interesujące w kontekście mediów społecznościowych – ale to, co jest tutaj interesujące, to dokładnie sposób, w jaki LinkedIn ocenił każdy element, co podkreśla jeszcze jeden sposób, w jaki LinkedIn w coraz większym stopniu wykorzystuje swój niezrównany zestaw danych zawodowych, aby poprawić wyniki kariery i podkreślić możliwości. 

Jak wyjaśnił LinkedIn, lista Top 50 bierze pod uwagę siedem kluczowych czynników, z których wszystkie są oparte na danych LinkedIn: 

  • Możliwość awansowania śledzi awanse pracowników w firmie i kiedy przenoszą się do nowej firmy, na podstawie ustandaryzowanych stanowisk 
  • Wzrost umiejętności dotyczy tego, jak pracownicy w całej firmie zdobywają umiejętności podczas zatrudnienia w firmie, korzystając ze standardowych umiejętności LinkedIn 
  • Stabilność firmy śledzi ubytki w ciągu ostatniego roku, a także odsetek pracowników, którzy pozostają w firmie przez co najmniej trzy lata 
  • Zewnętrzne możliwości patrzą na zasięg LinkedIn Recruiter wśród pracowników firmy, sygnalizując zapotrzebowanie na pracowników pochodzących z tych firm 
  • Koligacja firmy ma na celu zmierzenie, jak bardzo wspierająca jest kultura firmy, patrząc na liczbę połączeń na LinkedIn wśród pracowników (kontrolowanych ze względu na wielkość firmy) 
  • Różnorodność płci mierzy parytet płci w firmie i jej spółkach zależnych 
  • Wykształcenie bada różnorodność osiągnięć edukacyjnych pracowników, od żadnego stopnia do doktora. poziomy, odzwierciedlające zaangażowanie w rekrutację szerokiego grona specjalistów 

Czytaj dalej: 10 najlepszych serwisów e-commerce w marcu 2021

W oparciu o te elementy LinkedIn utworzył listy 50 najlepszych firm – co jest zasadniczo listą 50 najlepszych firm na LinkedIn, biorąc pod uwagę te różne działania.  

W Stanach Zjednoczonych 10 największych firm zidentyfikowanych przez LinkedIn to: 

  • Amazon 
  • Alphabet 
  • JPMorgan Chase 
  • AT&T 
  • Bank Ameryki 
  • IBM 
  • Deloitte 
  • Apple 
  • Walmat 
  • EY  

Tutaj możesz zapoznać się z pełnym zestawieniem LinkedIn Top Companies 2021

źródło: Linkedin, socialmediatoday

ZOSTAW KOMENTARZ