Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

Co ciekawego w świecie social media w minionym tygodniu?

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

YouTube dodaje przycisk „Shorts”

YouTube testuje nową opcję skrótu do swojego kanału „Shorts”, ponieważ stara się wprowadzić funkcję na rynek indyjski.   

Nowy przycisk na ekranie głównym zapewnia Shorts widoczne miejsce na górnym pasku aplikacji, ułatwiając przechodzenie i przeglądanie najnowszych informacji w dedykowanym kanale Shorts. 

Jak wyjaśnił YouTube :  

„Dodamy ikonę Shorts w górnym lub dolnym pasku aplikacji mobilnej, co ułatwi Ci oglądanie Shortów w YouTube. Osoby biorące udział w testach zobaczą nową ikonę zamiast przycisku Przeglądaj (z ikoną Eksploruj przeniesioną na górę) lub zamiast ikony Cast w górnym pasku. ” 

YouTube twierdzi, że rozpocznie testowanie tej nowej opcji na „małej grupie użytkowników w Indiach korzystających z aplikacji YouTube na Androida i iOS”.  

Shorty są nadal dostępne tylko dla ograniczonej liczby osób a YouTube kładzie szczególny nacisk na rynek indyjski, gdzie TikTok został zakazany w czerwcu . W tym czasie TikTok liczył nawet 200 milionów indyjskich użytkowników pozostawiając dużą lukę na rynku, którą zarówno Instagram (za pośrednictwem Reels ) jak i YouTube starały się wypełnić.  

Reposo (lokalna aplikacja wideo w Indiach) również odnotowała wzrost zainteresowania po zakazie TikTok – choć interesujący będzie wpływ inwestycji Google w wysokości 145 milionów dolarów na spółkę macierzystą Reposo InMobi na wzrost Reposo.  

Reposo obsługuje obecnie 33 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, ale jeśli Google może teraz wpływać na podejmowanie decyzji i rozwój w aplikacji wideo, to Reposo ostatecznie może trafić do YouTube Shorts.  

Na tym etapie nic nie wskazuje na to, że Google będzie mieć duży wpływow na działanie Reposo, ale warto zwrócić uwagę na trwającą walkę o uwagę użytkowników na rynku indyjskim w następstwie usunięcia TikToka. Tymczasem TikTok nadal negocjuje ewentualny powrót do Indii. 

Shorty są nadal w trybie testowym, z szerszym planem uruchomienia testów w nowym roku. YouTube nie dostarczył żadnych oficjalnych danych dotyczących użytkowania, ale 200 milionów indyjskich użytkowników TikTok poszukuje alternatyw. Zarówno Reelsy jak i Shorty chcą przejąć znaczną część tego rynku.  Shorts ma również tę zaletę, że zapewnia YouTube’owym twórcom kolejną opcję promowania swoich kanałów. Czy Shorty albo Reelsy przydadzą się w regionach, w których dostępny jest TikTok to zupełnie inna kwestia, ale warto zwrócić uwagę na wpływ jaki TikTok wywarł w największych aplikacjach tego świata.

TikTok uruchamia centrum zasobów dla małych firm

W miarę poszerzania swojej oferty biznesowej i opcji reklamowych, TikTok uruchomił nowe Centrum zasobów dla małych firm , które obejmuje studia przypadków, kreatywne narzędzia i wsparcie, które ma pomóc małym i średnim firmom wykorzystać szybko rozwijającą się aplikację. 

Jak wyjaśnił TikTok : 

„Od historii sukcesu po kreatywne narzędzia i bezpłatne seminaria internetowe – zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby rozwijać swoją małą firmę na naszej platformie”. 

Istnieją również webinary, szczegółowe informacje na temat wskaźników reklam i wydajności TikTok oraz linki do zasobów biznesowych. 

TikTok przetrwał burzliwy rok,w którym zakazano aplikacji w Indiach oraz próbowano zakazać w USA. Mimo to TikTok nadal się rozwija i jest na dobrej drodze, aby dotrzeć do miliarda użytkowników w 2021 roku

Biorąc pod uwagę nową formę wsparcia, znacznie więcej marek będzie miało okazję rozszerzyć swoje cyfrowe działania marketingowe o krótki format wideo w nowym roku, dzięki większej ilości dostępnych informacji.  

Możesz sprawdzić TikTok Small Business Resource Center tutaj . 

Pinterest udostępnia nowe poradniki dla restauracji i usług w 2021 roku

Wiele rzeczy zmieniło się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a pandemia COVID-19 miała duży wpływ na większość aspektów naszego życia.

COVID miał szczególny wpływ na dwa sektory biznesowe: restauracje oraz domową rozrywkę. Restauracje musiały szybko zmienić model biznesowy, aby bardziej skupić się na opcjach dostawy do domu, a zapotrzebowanie na  rozrywkę domową wzrosło, gdy wszystkie nasze zwykłe opcje zabaw poza domem zostały zamknięte.. 

Doprowadziło to do pewnych poważnych, nawykowych zmian w sposobie korzystania z tych usług, które mogą mieć długotrwałe skutki.Nawet jeśli dojdziemy do etapu, na którym wszystko może wrócić do pewnego poziomu normalności, to przez pewien czas schematy wezmą górę – dlatego w tym tygodniu Pinterest opublikował dwa nowe przewodniki, jeden dla restauracji, a drugi dla branż streaming services. Przedstawia tam sposób, w jaki te firmy mogą planować działania marketingowe dotyczące Pinów na nadchodzący rok. Zawiera też mnóstwo pomocnych notatek, w tym wgląd w trendy i cechy odbiorców Pinteresta, które pomogą w planowaniu kampanii.

Opublikowano tam również prognozy trendów, które lepiej określają kierunki rozwoju, oraz bardziej szczegółowe dane na temat określonych trendów użytkowania. I chociaż spostrzeżenia odnoszą się do tych konkretnych sektorów, wskazują również na szersze trendy użytkowania, które mogą pomóc w planowaniu dla innych sektorów. Podane są również wskazówki dotyczące planowania i omówienie opcji reklamowych i narzędzi platformy. 

Nawet jeśli nie działasz w tych sektorach a interesuje Cię marketing na Pinterest,to jest tu kilka interesujących uwag i wskazówek, które mogą pomóc Ci w podjęciu odpowiednich kroków w zakresie planowania działań marketingowych . 

Można pobrać Poradnik Pinteresta dla usług streaming serivces  tutaj, a poradnik planowania dla restauracji tutaj. Warto się przyjrzeć, jeśli rozważasz Pinteresta w swojej strategii na 2021 rok. 

Snapchat dzieli się nowymi spostrzeżeniami na temat trendów świątecznych i noworocznych

Chcesz zrobić kampanię świąteczną w ostatniej chwili lub planujesz reklamę przed zupełnie innym świętem Nowego Roku? 

W tym tygodniu Snapchat dostarczył nowych informacji jak użytkownicy przygotowują się do sezonu świątecznego, co może mieć wpływ na kierowanie kampanii pod kątem sezonowych działań klientów. 

Po pierwsze – Snapchat pisze, że większość jego użytkowników planuje święta z rodziną, ze świątecznymi filmami i ruchem na świeżym powietrzu. Jest to zgodne z ogólnymi światecznymi trendami, ale warto zauważyć, że w tym roku więcej osób będzie uczestniczyło w mniejszych, bardziej kameralnych spotkaniach, które mogą położyć większy nacisk na wspomniane zajęcia. 

Snapchat zauważa również, że więcej użytkowników chce w tym roku przekazać darowizny na cele charytatywne, co jest dobrą wiadomością dla organizacji non-profit pracujących na rzecz pomocy potrzebującym.  

„Większość użytkowników Snapchata na wszystkich ankietowanych rynkach zgłosiła, że w tym roku przekaże tę samą lub większą kwotę na cele charytatywne – na czele z Brazylią (86%), Malezją (84%) i Indonezją (83%)”.   

Organizacje non-profit mogą po raz ostatni wykorzystać aplikację, by umożliwić wykazanie się dobrą wolą. 

Snapchat zauważa, że Nowy Rok zdecydowana większość jego użytkowników planuje świętować w domu, nie biorąc pod uwagę dużych imprez czy spotkań  . 

To ważna uwaga dla marketerów, którzy chcą zmaksymalizować sprzedaż świątecznych artykułów i żywności na imprezy w domu. Oczywiście podane liczby nie są zaskakujące, ale potwierdzają możliwość wyróżnienia przez firmy produktów, które mogą poprawić atmosferę w domu. 

Snapchat zauważa również, że więcej użytkowników robi zdjęcia lub filmy z efektami cyfrowymi. Dzięki efektom i kampaniom AR, bardziej dostępnym dzięki narzędziom takim jak Snap Lens Studio , powiązania AR mogą być kolejną opcją maksymalizacji zaangażowania wokół tych świątecznych trendów. 

Możesz przeczytać więcej w pełnym raporcie o trendach świątecznych Snapchata tutaj . 

Facebook vs UE – dlaczego Messenger się zmienia?

Facebook nakreślił najnowsze zmiany w komunikacji dla europejskich użytkowników, wynikające z nowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych i prywatności.

Europejska dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej – znana również jako “dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej” – jest rozszerzana od poprzedniego tygodnia, w celu uwzględnienia większej liczby form komunikacji cyfrowej. Dyrektywa odnosi się do sposobu przechowywania i wykorzystywania danych użytkowników oraz sposobu, w jaki przedsiębiorstwa mogą korzystać z platform, w tym z narzędzi do przekazywania wiadomości w celu rozpowszechniania materiałów marketingowych. Najnowsze zmiany odnoszą się do tego jak długo można przechowywać dane i jakie rodzaje informacji można gromadzić za pomocą aplikacji do przesyłania wiadomości.

Na początku miesiąca Facebook nakreślił nadchodzące zmiany w korzystaniu z Messenger API dla europejskich przedsiębiorstw, a teraz przygląda się stronie konsumenckiej i wpływowi jaki będzie to miało na codziennych użytkowników.

Jak wyjaśnił Facebook:

“Osoby korzystające z naszych usług wysyłania wiadomości i wykonywania połączeń w Europie, lub kontaktujące się z przyjaciółmi i rodziną w Europie, mogą zauważyć pewne zmiany w funkcjach Messengera, Instagrama i Facebooka. W celu zachowania zgodności z prawem musieliśmy dostosować sposób działania naszych usług, np. poprzez oddzielenie danych z wiadomości od innych części naszej infrastruktury“.

Facebook podkreśla, że sondaże mogą być problematyczne ze względu na sposób, w jaki wykorzystują dane użytkownika.

Nadaliśmy priorytet najważniejszym funkcjom takim jak wiadomości tekstowe oraz połączenia wideo i upewniliśmy się, że większość naszych pozostałych funkcji jest dostępna. Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem funkcji, które możemy wykorzystać”.

Nie jest jasne jak duży wpływ na narzędzia do wysyłania wiadomości via Facebook będą miały te zmiany, ale jak już wspomniano, Facebook przedstawił już wpływ na wykorzystanie API w biznesie, więc będą widoczne zmiany w procesie in-app.

Europa pracuje nad ewolucją ochrony prywatności zgodnie z rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów, w następstwie wdrożenia w 2018 r. PKBR.

Jeszcze tego nie zrobiono – we wrześniu unijny organ regulacyjny ds. ochrony prywatności wysłał do Facebooka wstępny nakaz, w którym wezwał firmę do zawieszenia przekazywania danych dotyczących użytkowników z UE z powrotem do USA. Zgodnie z tym nakazem, urzędnicy UE są coraz bardziej zaniepokojeni potencjalnymi praktykami nadzoru ze strony rządu USA, a obecnie starają się je ograniczyć poprzez ograniczenie przepływu informacji o użytkownikach.

Może to mieć daleko idące skutki nie tylko dla Facebooka, ale dla sposobu funkcjonowania wszystkich platform cyfrowych i ich obowiązków w zakresie przechowywania danych na szczeblu lokalnym.

W 2021 r. prywatność danych ma pozostać kluczowym zagadnieniem i można oczekiwać, że w ciągu roku będzie więcej dyskusji oraz zmian w tym zakresie.

Alerty zaangażowania w grupach na Facebooku

Po rozpoczęciu wstępnego testu Alertów zaangażowania dla grup w maju zeszłego roku, Facebook rozszerza opcję na większą liczbę administratorów grup, dodając jednocześnie kilka nowych elementów, aby pomóc menedżerom grup w moderowaniu dyskusji i zaangażowania.

Powiadomienia o zaangażowaniu informują administratorów grup o aktywizujących dyskusjach czy silnie angażujących postach i mogą być włączone w ustawieniach grupy.

Alerty zaangażowania oferują szereg różnych opcji pozwalających na utrzymanie się na bieżąco z rosnącą liczbą dyskusji grupowych, w tym alerty według typu reakcji, komentarzy, odpowiedzi itp.

Dzięki alertom łatwiej będzie utrzymać kontakt z określonymi rodzajami interakcji w Twoich grupach. Nowa funkcja pozwoli na skuteczniejsze zarządzanie treściami, które aktualnie są na topie.

Dodatkowo, administratorzy grup mogą teraz włączać alerty dla zatwierdzonych postów grupowych, które są później edytowane przez autora postu.

To nowe narzędzia dodane do funkcji kontroli grup na Facebooku, które obejmują również alerty z użyciem słów kluczowych oraz opcje automatycznej moderacji w oparciu o parametry zdefiniowane przez administratora.

Grupy stały się istotnym elementem doświadczeń Facebooka, a platforma pracuje nad uproszczeniem zarządzania i moderacji dyskusji przez administratorów. Nie jest to wielkie obciążenie na początku rozwoju grupy, ale w ramach rozwoju obciążenie pracą może znacznie wzrosnąć, co wymaga dodania większej liczby administratorów i korzystania z takich narzędzi, aby utrzymać na grupie odpowiedni poziom.

Powiadomienia o zaangażowaniu są dobrym rozwiązaniem i zapewniają utrzymanie się na fali kluczowych dyskusji oraz trendów. Pozwalają wykorzystać kluczowe możliwości, jednocześnie utrzymując konwersację w zależności od potrzeb.

Do zobaczenia za tydzień!

ZOSTAW KOMENTARZ