Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

W tym tygodniu przeczytacie m.in. o tym, nagrodach #Hasztagi 2020, TikTok wprowadzi opcję 3-minutowych filmików oraz Pinterest ogranicza zasięg reklam związanych z odchudzaniem.

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

W piątek rozdano nagrody #Hashtagi Roku 2020. Po raz pierwszy w historii przyznano statuetkę w kategorii TikToker. Otrzymała ją Ewa Zawada, czyli Dobra Faza. 

#Hashtagi Roku to nagrody dla twórców internetowych, którzy wyróżniają się swoją działalnością, kreują oryginalne treści, a ich odbiorcy tworzą aktywną społeczność. Tegoroczna nagrody przyznane zostały w 14 kategoriach: #Influencer, #Bloger, #Instagramer, #Youtuber, #Osoba Publiczna aktywna w Sieci, #Power Influencer #Odkrycie Roku #Influenver Odpowiedzialny Społecznie #Osoba Publiczna oraz kilka nagród specjalnych. Po raz pierwszy w historii plebiscytu wręczono też statuetkę w kategorii #TikToker Roku.  

Pierwszą w historii TikTokerką roku została Dobra Faza.  

W kategorii Bloger Roku nagrodę otrzymała lubelska blogerka Styloly.  

Poza nią nagrody otrzymali: 

  • Odkrycie Roku – Dzieciaki Cudaki 
  • Youtuber Roku – Globstory 
  • Instagramer Roku – Ola Tatka 
  • Power Influencer – Małgorzata Rozenek-Majdan 
  • Influencer Odpowiedzialny Społecznie – Joanna Przetakiewicz 
  • Osoba Publiczna aktywna w sieci – Kasia Szklarczyk 
  • Influencer Roku – Joanna Koroniewska 
  • TikToker Roku – Dobra Faza 
  • Nagroda Specjalna od marki Apart – Julia Wieniawa 
  • Nagroda Specjalna od Miasta Łodzi – BezArchitekta.pl 
  • Nagroda Specjalna od Monopolis – Taste&Travel 
  • Nagroda Specjalna od Magazynu Twój Styl – Manufaktura Splotów 
  • Nagroda Specjalna od Twój Cel to – Blanka Lipińska 

TikTok zapowiedział, że w najbliższej przyszłości pozwoli wszystkim użytkownikom na nagrywanie i zamieszczanie filmów wideo trwających do trzech minut.  

Obecnie użytkownicy aplikacji TikTok mogą rejestrować i zamieszczać w aplikacji klipy wideo z podkładem muzycznym o długości maksymalnie 60 sekund.  

Zgodnie z planem w ciągu najbliższych tygodni opcja tworzenia dłuższych filmów wideo zostanie wprowadzona dla wszystkich użytkowników TikToka – informuje portal Wirtualnemedia.pl. 

– W ciągu jednej minuty na TikToku może wydarzyć się wiele – od musicali i szant śpiewanych przez tłumy, po przepisy na makaron z fetą, pokaz jazdy na rolkach i wiele innych – przyznaje w komunikacie Drew Kirchhoff, product manager w TikToku.  

TikTok zaznacza, że skupia się na zapewnianiu swojej społeczności narzędzi, które pozwolą na nieograniczone wyrażanie swojej kreatywności. Wprowadzanie możliwości nagrania filmów o długości do trzech minut jest odpowiedzią na potrzeby twórców, którzy do tej pory często tworzyli wieloczęściowe wideo na TikToku. Dzięki dłuższym filmom twórcy będą mieli możliwość tworzenia nowych, rozszerzonych typów treści, z większą dowolnością ich długości.  

Gdy tylko opcja będzie dostępna, twórcy otrzymają powiadomienie, że dłuższe filmy są teraz częścią ich zestawu narzędzi na TikToku.  

– Biorąc pod uwagę wszystkie sposoby, w jakie nasza społeczność do tej pory wyrażała swoją twórczą ekspresję w czasie krótszym niż 60 sekund, nie możemy doczekać się, aby zobaczyć jak ludzie nadal będą się bawić i inspirować, mając do dyspozycji kilka sekund więcej – i świat kreatywnych możliwości – podkreśla Drew Kirchhoff. 

Źródło: wirtualnemedia.pl, TikTok 

Zobacz jeszcze: Najlepsze programy do edycji grafik i wideo

Facebook opublikował nowy raport, w którym analizuje, jak zmieniły się nawyki konsumenckie podczas pandemii. 

Jak informuje Facebook: 

„Pandemia COVID-19 zmieniła sposób, miejsce i czas zakupów. Na całym świecie 81% konsumentów twierdzi, że epidemia zmieniła nawyki zakupowe. 92% ludzi uważa, że będzie dalej kupować rzeczy w internecie”. 

Jak czytamy w raporcie około 69% kupujących online na całym świecie czuje się bardziej związany z markami, które oferują spersonalizowane treści lub oferty.  

Według Facebooka zadaniem platform internetowych jest zapewnienie większej pewności i przejrzystości w procesie ecommerce, aby pomóc konsumentom zrozumieć, w jaki sposób i dlaczego wykorzystywane są ich dane. 

Miejmy nadzieję, że postrzeganie przez ludzi sposobu wykorzystywania danych ulegnie poprawie, ale tylko wtedy, gdy nasza branża postanowi poczynić postępy. Oznacza to zaangażowanie w przyszłość, w której mamy dostęp do mniejszej ilości danych, a korzystanie z nich stanie się bardziej intuicyjne i łatwe do zrozumienia – informuje Facebook. 

Może to spowodować, że przepływ danych użytkowników wróci do normy, pomimo przyjęcia nowych monitów ATT Apple. 

Raport analizuje również rosnące uzależnienie od połączenia mobilnego podczas zakupów oraz sposób, w jaki ludzie używają swoich urządzeń zarówno do wyszukiwania, jak i kupowania produktów. 

Większość respondentów stwierdziła, że ich telefony stały się najważniejszym narzędziem do robienia zakupów. 45% osób zauważyło również, że podczas pandemii robiło więcej zakupów za pomocą smartfona .    

Jak czytamy w raporcie 

“W szczytowym momencie pandemii COVID-19, łączna liczba codziennych rozmów między ludźmi i firmami na Messengerze i Instagramie wzrosła o ponad 40%. W tym procesie, ponad połowa (53%) konsumentów chce mieć możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio przez aplikację do przesyłania wiadomości.  

Tutaj możesz pobrać pełny raport Facebooka. 

Źródlo: socialmediatoday, Facebook 

Google testuje technologię Multitask Unified Model (MUM), która może zrewolucjonizować wyszukiwanie w internecie. Nowe rozwiązanie rozpoznaje i generuje treści w 75 językach, wyłapując informacje zarówno z tekstu, jak i grafiki – informują Wirtualnemedia.pl. 

Google wyjaśnia w mailu przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl., że jednym z najtrudniejszych wyzwań dzisiejszych wyszukiwarek jest pomoc w skomplikowanych zadaniach – takich jak planowanie co robić podczas rodzinnej wycieczki. Obecnie te złożone zadania często wymagają wykonania wielu wyszukiwań w celu uzyskania potrzebnych informacji.  

Google zaznacza, że osiągnął ważny kamień milowy w zakresie innowacji związanych ze sztuczną inteligencją. Jest to zasługa Multitask Unified Model (ang. wielozadaniowy ujednolicony model), który ma potencjał, aby ten cel zrealizować. 

Według Google MUM ma być przeszkolony w 75 różnych językach i wielu różnych zadaniach naraz, dzięki czemu ma lepiej zrozumieć informacje i wiedzę o świecie. 

MUM ma być także multimodalny, czyli ma przetwarzać informacje zawarte zarówno w tekście, jak i obrazach, a w przyszłości może rozszerzyć swoją funkcjonalność na jeszcze więcej nośników informacji, takich jak wideo i audio. 

Każdy nowy algorytm stanowi wyzwanie dla SEO i trudno przewidzieć jego wpływ na wyniki wyszukiwania. W przypadku MUM, który rejestruje i interpretuje różne źródła informacji, trzeba będzie skupić się także na optymalizacji obrazów, audio i wideo.  

Termin wdrożenia MUM nie jest na razie znany, Google nie podał nam żadnych szczegółów w tym zakresie. 

źródło: Google, wirtualnemedia.pl

Zobacz jeszcze: Narzędzia i platformy, które pomogą ci we współpracy z influencerami

W ramach nowo wprowadzonych zasad reklamowych Pinterest zakazuje używania języka lub obrazów związanych z odchudzaniem oraz referencji produktów odchudzających. 

Niedozwolone są reklamy zawierające wyrażenia lub grafiki idealizujące lub krytykujące określone typy ciała, odniesienia do wskaźnika masy ciała (BMI) lub podobnych wskaźników. Zabroniona jest też reklama produktów, których nakładanie na skórę miałoby doprowadzić do utraty wagi.  

Nowe zasady stanowią uzupełnienie istniejących już zasad, które zabraniają reklam tabletek, suplementów lub innych produktów odchudzających lub hamujących apetyt, obrazów przed i po odchudzaniu oraz reklam liposukcji i spalania tłuszczu. Zakazane są również obrazy lub wyrażenia, które wyśmiewają lub dyskredytują określone typy sylwetek lub wygląd, nierealistyczne wyniki kosmetyczne oraz wyszukiwania związane z zaburzeniami odżywiania lub „terminami sugerującymi restrykcyjny sposób myślenia”.  

Pinterest twierdzi, że zaktualizował swoje zasady dotyczące reklam odchudzających, ponieważ ludzie w każdym wieku stoją przed wyzwaniami związanymi z własnym wizerunkiem i zdrowiem psychicznym. 

źródło: Pinterest, Wirtualnemedia.pl

Dyrektor generalny Facebooka, Mark Zuckerberg, ogłosił powstanie nowej platformy biuletynów. Nowa strona będzie miejscem, w którym pisarze i podcasterzy będą mogli publikować treści i budować bazę subskrybentów. 

Jak wyjaśnia Facebook: 

„Poprzez Biuletyn chcemy wspierać twórców i ujednolicić nasze istniejące narzędzia z czymś, co może bardziej bezpośrednio wspierać pisanie i treści audio. Od podcastów po pokoje audio. Wszystko w jednym miejscu”. 

Dzięki biuletynowi twórcy będą posiadać prawa do swoich treści i listy subskrybentów.  Chociaż platforma nadal będzie zależna od infrastruktury Facebooka.  

Biuletyn będzie znajdował się w osobnej witrynie, ale jego artykuły i podcasty będą się pojawiać w kanale aktualności na Facebooku oraz w sekcjach aktualności na Facebooku w celu rozpowszechniania. 

Wkrótce będzie również zawierał narzędzia umożliwiające dystrybucję podcastów. Twórcy będą mieli dostęp do istniejących narzędzi Facebooka, takich jak Facebook Live i Audio Rooms. 

Nowa opcja jest nadal w fazie testów beta. Nie wiadomo, kiedy będzie dostępna dla każdego użytkownika. 

źródło: socialmediatoday, Facebook

LinkedIn opublikował nowy cyfrowy magazyn „Return to Growth”, który zawiera szereg spostrzeżeń, wskazówek i wywiadów z ekspertami, aby pomóc zainspirować marki do zmiany i ulepszenia ich strategii po COVID-19. 

Jak wyjaśnił LinkedIn: 

„Ready for Business 2021 analizuje wszystko, co wiąże się z wykorzystaniem marketingu cyfrowego do napędzania wzrostu i realizacji Twojej strategii. Istnieje szczegółowy wgląd w identyfikowanie odbiorców o najwyższej wartości i angażowanie ich, gdy są najbardziej otwarci”. 

50-stronicowy magazyn, który można pobrać tutaj. Zawiera szereg pomocnych artykułów i notatek, w tym wyniki nowego badania użytkowników LinkedIn. 

Oprócz wywiadów z ekspertami i spostrzeżeń na temat kluczowych trendów, takich jak wirtualne wydarzenia, ewoluująca rola CMO i budowanie marki, dostępne są również przydatne przeglądy najlepszych praktyk i specyfikacji dotyczących reklam LinkedIn. 

źródło: LinkedIn, socialmediatoday

Zobacz jeszcze: Raport: Jak stworzyć skuteczną kampanię promocyjną w Google Ads

ZOSTAW KOMENTARZ