Przerwa wakacyjna dobiegła końca, w nasze okna zapukał już

malowniczy wrzesień

Czas więc na aktualizację najważniejszych informacji ze świata Social Mediów.

Zapraszamy na pierwszą, powakacyjną, brickówkę!

Instagram chce przyciągnąć do swojej platformy młodszych użytkowników.

Póki co, rewolucja zacznie się od konieczności wprowadzenia przez każdego posiadacza konta swojej realnej daty urodzin.

Docelowo ma to służyć dokładniejszemu doborowi wyświetlanych treści w odniesnieniu do wieku a także usprawnić pokazywanie ostrzeżeń dotyczących postów mogących zostać uznanymi za kontrowersyjne.

To oczywiście tylko początek, bo Instagram już pracuje na nowymi rozwiązaniami które mają uczynić portal bardziej przyjaznym dla młodych.

źródło: wirtualnemedia.pl
 

Najsłynniejszy portal społecznościowy ogłosił, że zamierza być miejscem bezproblemowym dla wszystkich gamingowych streamerów.

W jaki sposób? Okazuje się że social mediowy kolos wykupił licencję na odtwarzanie muzyki od największych wytwórni i dystrybutorów, min. Warner, Sony, Kobalt, BMG czy Merlin. W praktyce oznacza to, że gamingowi streamerzy będą mogli przestać martwić się o podkład muzyczny dla swoich relacji i unikną ryzyka usunięcia lub zablokowania streamu ze względu na użycie w nim muzyki na którą nie posiadają licencji.

Oczywiście niesie to również niesłychaną jak dotąd swobodę wyboru najlepszego czy po prostu ulubionego podkładu muzycznego pod aktualną rozgrywkę. Facebook liczy że tym ruchem przyciągnie do siebie więcej gamerów, którzy uciekną z bardziej restrykcyjnego YouTube’a czy Twitcha.

źródło: socialmediatoday.com

Skoro jesteśmy przy Facebooku, kolejnym dobrym newsem z obozu Marka Zuckerberga wydaje się być obietnica ograniczenia feedu związanego z wydarzeniami politycznymi na świecie.

Ruch ten podyktowany jest informacjami płynącymi bezpośrednio od użytkowników portalu, którzy skarżyli się na zbyt dużą ilość tematów politycznych, które wyświetlały się na ich wallach.

Co prawda algorytm pracuje już w tym temacie od stycznia br., ale dopiero teraz wkracza w drugą fazę eksperymentu, w której będzie starannie selekcjonował na naszej tablicy wszelkie udostępnienia, lajki czy komentarze pod postami o tematyce politycznej.

źródło: wirtualnemedia.pl

W naszej “brickówce” nie mogło zabraknąć świeżynki od Twittera. Popularny portal od krótkich, zwięzłych informacji, wprowadza kolejne opcje służące ochronie prywatności i większej elastyczności użytkowników.

Najważniejsze z nich to:

  • opcja archiwizacji tweetów, która może odbywać się w sposób automatyczny, gdy podczas tworzenia tweeta będziemy mogli określić kiedy zostanie on zarchiwizowany, lub ręczny, gdzie za pomocą jednego przycisku będziemy w stanie odesłać wybranego tweeta do archiwum;
  • usuwanie danych followersów, gdzie będziemy mogli wykluczyć dane konto indywidualne z obserwowania naszego profilu bez potrzeby blokowania go oraz bez powiadamiania go o tym fakcie;
  • możliwość opuszczenia danej konwersacji z opcją braku ponownego włączenia i oznaczenia;
  • ukrywanie polubień naszych tweetów.

    Istotne, że owe aktualizacje prywatności mają swoje źródło w sytuacjach i twitterowych wpadkach celebrytów i znanych osobistości, które przez swoje wcześniejsze wpisy miewali kłopoty w teraźniejszych sytuacjach.

źródło: socialmediatoday

Zobacz jeszcze: 5 powodów, dlaczego warto mieć swoją stronę internetową

I na koniec YouTube…

…który zaprezentował newsa dość oldschoolowego jak na świat social mediów. Otóż popularny serwis otworzył właśnie YouTube Theatre – nowoczesną halę konferencyjno-wystawienniczą na 6000 osób.

Położony w Inglewood w Kaliforni obiekt ma być otwarty na wszelką kreatywną formę działalności, od wystaw i konferencji, poprzez koncerty i eventy, aż po imprezy sportowe i e-sportowe.

Co istotne, hala jest wyposażona w specjalny system komunikacji dla YouTuberów, który ma ułatwić streamowanie danego eventu w sieci a tym samym popularyzację miejsca w danych społecznościach.

Pierwszym eventem jaki odbył się w YouTube Theatre był Holywood Black Comedy Festival, na którym można było uczestniczyć zarówno na żywo jak i online, w obydwu przypadkach po uprzednim wykupieniu odpowiednich wejściówek. YouTube zapowiedział również, że w najbliższym czasie, w YouTube Theatre zainaugurowany zostanie cykl muzyczny. Na pierwszy ogień ma pójść “bardzo dobrze znany zespół światowego formatu”. Internauci obstawiają, że chodzi o U2 lub Imagine Dragons.

źródło: blog.youtube.com

Zobacz jeszcze: Raport: O czym Polacy piszą najczęściej w social mediach?
 

ZOSTAW KOMENTARZ