Pogoda na zewnątrz nie rozpieszcza, dlatego mamy dla Was rozgrzewającą dawkę gorących nowości! Kubki z kawą w dłoń i zapraszamy do lektury!  

Nowa aplikacja od twórców Instagrama 

Gdy myśleliśmy, że mamy już aplikacje od wszystkiego pojawia się ona – “Artifact”, czyli platforma do najnowszych wiadomości. W odróżnieniu od znanych nam dotychczas stron, będzie ona oparta o algorytm, który na podstawie naszych wyszukiwań oraz zainteresowań pokaże nam tylko potencjalnie najbardziej interesujące nas treści. Będą to wpisy zarówno z dużych stron jak The New York Times, ale także mniejszych blogów. Data premiery w Polsce pozostaje jeszcze tajemnicą, jednak mamy nadzieję, że będzie to już niedługo. 

Źródło: socialmediatoday.com 

Instagramowe Notatki już w Europie! 

Notatki to krótkie wpisy na Instagramie, które wyświetlane są przy zdjęciu profilowym w zakładce skrzynki odbiorczej. Porównać można je do znanych nam z Gadu-Gadu opisów, z tą różnicą, że znikają one po 24h. Do tej pory dostępne były wyłącznie na zachodzie, jednak teraz mogą cieszyć się nimi także użytkownicy w Europie.  

Źródło: socialmediatoday.com 

Monetyzacja reklam na Twitterze  

Elon Musk ogłosił, że Twitter zacznie dzielić się z twórcami przychodami z reklam. W ten sposób użytkownicy mają otrzymać zapłatę za reklamy, które pojawiają się w odpowiedziach na ich tweety. Pojawił się jednak jeden haczyk. W kolejnym wpisie Musk zastrzegł, że będzie to opcja dostępna jedynie dla twórców zarejestrowanych w płatnej subskrypcji Twitter Blue, która kosztuje $8 dolarów dla przeglądarek i $11 dla urządzeń z systemem iOS.  

Źródło: mashable.com 

Czy TikTok ma tajny przycisk do virali? 

Mimo wielu poradników wciąż nie do końca wiemy co decyduje o powstawaniu treści viralowych na TikToku. Dochodzenie Forbesa ujawniło jednak, że wpływ na to mają sami pracownicy, którzy spośród dostępnych treści mogą wybierać te, które zyskają większą popularność.   

TikTok i inne platformy były w przeszłości oskarżane o blokowanie treści, jednak to pierwszy raz gdy usłyszeliśmy o takiej formie moderowaniu treści. Z dostępnych obecnie informacji wynika, że ma to pomóc wypromowaniu niektórych influencerów oraz ułatwia celebrytom start w aplikacji.  

Źródło: hootsuite.com 

Punkty karne na TikToku 

W ramach nowej polityki TikToka, gdy twórca naruszy jeden z punktów regulaminu otrzyma on punkty karne, które po osiągnięciu pewnego progu skutkować mogą całkowitym zablokowaniem konta. W zależności od naruszenia, progi te będą się różnić. Mniejsza liczbę bedzie musiał zebrać twórca szerzący nienawiść, niż osoba która dzieli się spamem. Postęp kontrolować będzie można w centrum raportów, które już niedługo powinno pojawić się w aplikacji. 

Źródło: socialpress.pl