Co powiecie na krótką wycieczkę? Dziś zabierzemy Was w podróż dookoła mediów społecznościowych! Wędrówkę zaczniemy na Facebooku, aby finalnie wylądować na odległej planecie Snapchata! Gotowi? To ruszamy!  

Nowe funkcje rolek na Facebooku 

Facebook uruchomił kilka nowych narzędzi, aby ułatwić tworzenie zabawnych i wciągających filmów! Do aktualizacji należą: 
90-sekundowe rolki; gotowe rolki z Memories; szablony. 

Źrodło: meltwater.com 

Artykuły oparte na sztucznej inteligencji na LinkedIn 

LinkedIn ogłosił, że zacznie wykorzystywać sztuczną inteligencję do zwiększania atrakcyjności swoich treści. Nowa inicjatywa o nazwie Collaborative Articles, będzie wykorzystywała podpowiedzi generowane przez sztuczną inteligencję, aby następnie trafić do specjalistów w danej dziedzinie. Oznacza to, że za pomocą sztucznej inteligencji tworzony będzie wątek, który następnie rozszerzany będzie przez specjalistów oraz naukowców.  

Wspólne artykuły zostaną wyróżnione w kanale informacyjnym LinkedIn. Będzie można zobaczyć w nim wyróżnione elementy współtwórców w artykule, a także przycisk umożliwiający dodanie własnej perspektywy do tekstu stworzonego przez sztuczną inteligencję. 

LinkedIn ma nadzieję, że umożliwi to większej liczbie członków uzyskanie popularności za sprawą wiedzy, którą posiadają.  

Źrodło: socialmediatoday.com 

Weryfikacja wieku na instagramie 

Meta od dawna eksperymentuje ze skanowaniem twarzy opartym o sztuczną inteligencję, co ma pomóc w weryfikacji wieku. Po raz pierwszy na Instagramie pojawiło się ono w zeszłym roku.  

Ujawnienie swojego wieku w aplikacji obowiązkowe jest od 2019 roku, co według twórców pomaga to lepiej dostosowywać treści dla użytkowników między 13, a 17 lat. Skanowanie twarzy ma natomiast pomóc w sytuacji, gdy osoba będzie chciała zmienić swój wiek na przykład z 15 na 18. Zostanie ona wtedy poproszona o weryfikację, która przebiec może na dwa sposoby. 
1. Przesłanie skanu dowodu osobistego.  
2. Wykonanie wideo selfie.  

Wybierając drugą ​​​​metodę, użytkownik będzie musiał zrobić filmik z widoczną twarzą, a Instagram udostępni obraz aplikacji Yoti, która wykorzystując nowoczesną technologię określi wiek na podstawie rysów twarzy. Po weryfikacji zarówno Meta, jak i Yoti usuną materiał.  

Źrodło: gadgetsnow.com 

Instagram kończy z oznaczeniami w trakcie transmisji 

Instagram poszedł w ślady Facebooka i niedługo zakończy możliwość oznaczania produktów w transmisjach na żywo. Według TechCrunch funkcja jest wycofywana na rzecz bardziej tradycyjnych reklam. Podczas gdy zakupy na żywo są bardzo popularne w Azji, nie do końca przyjęły się w innych krajach. 

Źródło: prdaily.com 

Snapchat pozwoli przywracać Snap Streaks 

Snap Streaks to licznik, który budzi niemałe emocje. Dla wielu osób jest to dowód przyjaźni oraz nieodłączny element każdego dnia. Zasada działania jest niezwykle prosta, wystarczy, że dwie osoby codziennie będą wysyłały sobie zdjęcie, a liczba “płomieni” przy ich nickach wzrośnie. W przypadku, gdy jedna z osób zapomniała o przesłaniu wiadomości w danym dniu – licznik zerował się. 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, Snapchat testuje nową funkcję, która pomoże przywrócić serię Snapów z poprzedniego dnia. Wszystko, co wystarczy zrobić, to po prostu dotknąć przycisk “Przywróć”, co pozwoli odzyskać wcześniejszą liczbę płomieni. Niestety powstaną ograniczenia, które pozwalą na tylko 1 darmowe przywrócenie. Kolejne kosztować będą $0.99.  

Dodatkowo Snapchat planuje wprowadzić opcję „zamrażania” Snap Streaks, jednak wyłącznie dla subskrybentów Snapchat+. Chociaż twórcy nie ujawnili zbyt wielu informacji, możemy przypuszczać, że umożliwi nam to zatrzymanie odliczania, gdy wiemy, że na kilka dni znikniemy z mediów społecznościowych.  

Źrodło: gadgetsnow.com