Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

Co ciekawego w świecie social media w minionym tygodniu?

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Niedawny tweet od Microsofta może sugerować współpracę tej firmy zarówno z McDonald’s, jak i Spotify. 

Wiadomo, że Microsoft wysyła tajemnicze tweety, które wskazują na nadchodzące ogłoszenie lub wydarzenie, jednak temat tweeta pozostawia wiele miejsca na spekulacje.  

„Melduję się” – tymi słowami rozpoczyna się mail i jest podpisany przez „Osobę, która prowadzi konto Microsoft”. 

Tweet nie ujawnia zbyt wiele, jednak włączenie McDonald’s i Spotify może sugerować, iż zbliża się ich współpraca. To, czym będzie partnerstwo z Xbox, pozostaje tajemnicą, ale połączenie jedzenia, muzyki i gier wideo wydaje się dobrym pomysłem. 

Jak informuje portal gamerant.com Microsoft pozostawia jeszcze kilka wskazówek na temat tego, czego może dotyczyć partnerstwo. Tweet Microsoftu otrzymał znaczną liczbę odpowiedzi, głównie od fanów zgadujących, co może się wydarzyć, oraz parę odpowiedzi z oficjalnych kont Xbox i Xbox Game Pass na Twitterze.

Twitter Xboxa odpowiedział: „Wygląda na to, że jest to odpowiednia załoga na wycieczkę samochodową”. Jak można się domyślać przedstawicielom Xboxa chodziło o to, że wycieczki  zwykle obejmują przekąski i dobrą muzykę, więc być może partnerstwo obejmie bezpłatny McDonald’s lub bezpłatne członkostwo w Spotify. 

Xbox Game Pass również odpowiedział na ten tweet, mówiąc „O, widzę, jak to jest”, prawdopodobnie czując się wykluczonym z nadchodzącego partnerstwa. Jednak z powodu Xbox Game Pass dodającego tak wiele treści, w tym Grand Theft Auto 5, NBA 2K21 i nadchodzącego MLB The Show 21, byłoby zaskakujące, gdyby usługa przesyłania strumieniowego Microsoftu nie była w jakiś sposób zaangażowana. Game Pass został również rozszerzony o usługę mobilnego przesyłania strumieniowego Xbox Cloud Gaming, dodając sterowanie dotykowe do ponad 50 gier, w które można grać na urządzeniach mobilnych, a premierę na urządzeniach z systemem iOS planuje się na ten rok. 

Xbox i Spotify współpracowały w przeszłości przy wydaniu Xbox Game Pass. Po uruchomieniu usługi Xbox nawiązał współpracę ze Spotify, aby zaoferować 6-miesięczny bezpłatny okres próbny Spotify po uaktualnieniu do Xbox Ultimate. Teraz, gdy Xbox Game Pass jest bardziej ugruntowany, byłoby interesujące zobaczyć, co może oznaczać partnerstwo obejmujące Game Pass. 

Chociaż tweet niewiele zdradza, to fakt, że odbiorcą jest McDonald’s, może być wskazówką. McDonald’s niedawno nawiązał współpracę z Pokemon, aby wydać ekskluzywne kartki z okazji 25-lecia w Happy Meals. Współpraca przyciągnęła wiele uwagi. 

Dodatkowo amerykański potentant nawiązał również współpracę z grą mobilną “Harry Potter: Hogwarts Mystery i Animal Crossing: New Horizons”, więc jeśli zostanie nawiązana współpraca z Microsoftem, będzie toobszar znany gigantowi fast foodów. 

Źródło: gamerant.com 

W czerwcu 2021 roku przestanie istnieć aplikacja mobilna Shopping – taką informację podała oficjalna strona internetowa Google. Użytkownicy będą mogli skorzystać wyłącznie z internetowej wersji aplikacji 

Shopping funkcjonuje pod tą nazwą od 2007 r., wcześniej była znana jako Froogle. Pozwala ona użytkownikom łatwo odnaleźć w sieci oferty konkretnych sklepów i dokonać szybkich zakupów z poziomu platformy.  

Koniec aplikacji Shopping 

Jak informuje portal wirtualnemedia.pl Google Shopping (w Polsce Zakupy) funkcjonuje w formie witryny internetowej, z usługi można także korzystać za pomocą aplikacji mobilnej działającej w smartfonach z systemami Android i iOS. Teraz pojawiły się informacje o tym, że Google zamierza zakończyć działanie Shopping w formie aplikacji.

Zgodnie z zapowiedziami uzyskanymi od Google w czerwcu 2021 r. aplikacja Shopping przestanie działać, nieco wcześniej producent zakończy wsparcie dla mobilnej platformy w systemach Android i iOS. Użytkownicy będą mogli nadal korzystać z Google Shopping, ale jedynie za pomocą serwisu internetowego.  

Jak wyjaśnia Google internetowa wersja Shopping posiada obecnie większość funkcjonalności obecnych w aplikacji mobilnej i firma zamierza się skupić wyłącznie na dalszym rozwoju platformy dostępnej w przeglądarce. Według zapowiedzi od czerwca br. wszyscy użytkownicy mobilnej aplikacji będą kierowani do strony internetowej.

Źródło: wirtualnemedia.pl 

TikTok dodał nową opcję Music Visualizer. Ma to być jeden z wielu interaktywnych i responsywnych efektów muzycznych. Jak informuje TikTok nowość ma nadać nowy wymiar ekspresji i kreatywności.   

W TikTok  efekty pomagają otworzyć nowe, wyjątkowe i zabawne możliwości opowiadania historii. W grudniu serwis uruchomił pierwsze efekty AR oparte na LiDAR. Teraz czas na kolejne zmiany. 

Kreatywne efekty muzyczne będą dostępne w nowej, dedykowanej zakładce „Muzyka” w zasobniku Creative Effects. 

TikTok zapowiedział również wprowadzenie nowych opcji efektów muzycznych. Są to m.in. 

Wizualizator muzyki 

Music Visualizer to pierwszy muzyczny efekt twórczy, który jest teraz dostępny w TikTok na całym świecie. Efekt uruchamia śledzenie rytmu w czasie rzeczywistym, aby ożywić, zielony ekran w stylu retro, który będzie współgrał z rytmem Twojej ulubionej piosenki. AREA21 poinformował o premierze swojego utworu „La La La” w pierwszym teledysku na TikTok, w którym zastosowano Music Visualizer.   

Maszyna muzyczna 

Ten interaktywny efekt muzyczny zapewni funkcje syntezy dźwięku w czasie rzeczywistym, które umożliwią twórcom tworzenie muzyki z różnych uderzeń bębna i innych dźwięków podczas nagrywania wideo. 

“Music Machine” oferuje interaktywny zestaw narzędzi, które pojawiają się na ekranie podczas nagrywania. Wystarczy dotknąć przycisków i ustawić suwak na ekranie, aby tworzyć filmy podczas filmowania. Przyciski i efekty dźwiękowe oferują różne możliwości miksowania. 

Po pierwsze, użytkownicy będą mogli kontrolować renderowanie pętli MIDI dla różnych warstw muzycznych. Music Machine posiada również suwak BPM, który pozwala na regulację BPM przy zachowaniu barwy i wysokości dźwięku. Dostępnych jest pięć jednorazowych efektów dźwiękowych i dynamicznych odpowiedzi wizualnych, które synchronizują efekty wizualne Twojego filmu z tworzoną muzyką. 

“Opóźnione rytmy”

“Delayed Beats” synchronizuje serię nieruchomych obrazów z rytmem dowolnej piosenki z biblioteki dźwięków TikTok. Delayed Beats odtwarza efekt zamrożenia klatki, który jest już popularny w TikTok, jednocześnie dopasowując przejścia do rytmu dodanej muzyki. 

Text Beats 

Text Beats daje twórcom możliwość dodawania animowanych nakładek tekstowych do swoich filmów wideo, które są zsynchronizowane z rytmem dowolnej piosenki z biblioteki dźwięków TikTok. Tekst jest w pełni edytowalny i będzie się przesuwał w rytm wybranych przez Ciebie piosenek. 

Solid Beats 

Solid Beats dodaje żywe, funkowe efekty wizualne – wyobraź sobie podłączenie ulubionej lampy lawowej bezpośrednio do zestawu stereo – do Twojego wideo, które synchronizuje się z rytmem dowolnej piosenki wybranej z biblioteki dźwięków TikTok. Dzięki śledzeniu rytmu w czasie rzeczywistym, wizualizacje poruszają się i przechodzą w unikalny sposób do dodanej muzyki. 

Mirror Beats 

Efekt Mirror Beats przypomina wejście do nowoczesnego domu luster. Mirror Beats dostosowuje przejścia wyświetlania do rytmu dowolnej piosenki wybranej z biblioteki dźwięków TikTok, umożliwiając użytkownikom tworzenie filmów z przejściami pasującymi do rytmu dowolnej piosenki. 

Źródło: TikTok 

To może być przydatne przypomnienie, a może nowe informacje dla tych, którzy nie są świadomi pełnej funkcjonalności interfejsu Instagrama. Dyrektor generalny Instagrama Adam Mosseri przedstawił szereg wskazówek dotyczących korzystania z różnych skrótów nawigacyjnych aplikacji. 

Skróty opisane w klipie wideo są następujące: 

  •  Stuknij ikonę Strona główna, aby wrócić na górę głównego źródła 
  • Naciśnij i przytrzymaj ikonę wyszukiwania, aby rozpocząć wyszukiwanie według słowa kluczowego, zamiast przechodzić do karty Eksploruj 
  • Kliknij dwukrotnie kartę profilu, aby szybko przełączać się między kontami 
  • Dotknij i przytrzymaj, aby wstrzymać Relacje 
  • „Zerknij” na posty na karcie Eksploruj, naciskając i przytrzymując miniaturę 

Nie są to nowe funkcje, ale dobrze przypominają o tych różnych skrótach, które mogą zarówno usprawnić korzystanie z Instagrama, jak i sprawić, że będziesz wyglądać tak, jakbyś był na bieżąco ze znajomymi. 

Najnowszą z tych funkcji, jak zauważa Mosseri, jest możliwość przełączania kont poprzez dwukrotne dotknięcie zdjęcia profilowego, które Instagram dodał pod koniec ubiegłego roku. Może to być przydatne dla tych, którzy regularnie publikują na wielu kontach – co jest szczególnie istotne dla menedżerów mediów społecznościowych. 

Źródło: socialmediatoday, instagram 

Aby zapewnić większą przejrzystość różnych ofert reklamowych i ułatwić markom znalezienie odpowiednich opcji promocyjnych do ich potrzeb, Twitter ogłosił zmianę polityki reklamowej swoich produktów. 

Jak wyjaśnił Twitter: 

„Po szeroko zakrojonym procesie odkrywania i badań ponownie skategoryzowaliśmy i zmieniliśmy markę całego naszego zestawu reklam. Przeszliśmy z ponad 22 nazw indywidualnych formatów reklam do zaledwie 5 kategorii reklamowych z odpowiednim zestawem funkcji, które można zastosować w nich”. 

Zmiana marki reklam na Twitterze 

Jak widać, podczas gdy zmiana marki jego reklam nie zapewnia nowych opcji reklamowych, Twitter starał się wyjaśnić, do czego można wykorzystać poszczególne typy reklam, dzieląc je na szersze kategorie tematyczne. 

Nowe kategorie reklam na Twitterze to: 

  • Promowane reklamy – te formaty mogą zawierać obrazy, filmy i różne funkcje reklam. Można ich używać na wiele sposobów na każdym etapie ścieżki marketingowej. 
  • Reklamy obserwujących – tego formatu można używać do promowania konta wśród docelowych odbiorców w celu budowania świadomości i przyciągania nowych obserwujących. 
  • Twitter Amplify – dzięki Twitter Amplify reklamodawcy mogą dopasować swoje reklamy do treści wideo premium od najbardziej odpowiednich wydawców. 
  • Przejęcie na Twitterze – ta kategoria obejmuje najbardziej płatne miejsca docelowe o masowym zasięgu, które zapewniają wyniki na całej ścieżce, przejmując kartę Oś czasu i eksploruj. 
  • Twitter Live – dzięki usłudze Twitter Live reklamodawcy mogą transmitować swoje największe chwile na świat i pozwalać odbiorcom na dołączanie w czasie rzeczywistym. 

Nowa lista nie zawiera super zaawansowanych narzędzi promocyjnych, takich jak hashtagi, hashtagi z automatycznie dołączanymi emoji, chociaż nie są one łatwo dostępne dla zwykłych reklamodawców na Twitterze, więc warto je pominąć na tej liście.  

Źródło: socialmediatoday, twitter 

LinkedIn wprowadził nowy, przydatny przegląd różnych opcji reklamowych, w tym informacje o rozmiarze obrazu, opcje wezwań do działania, wymagania techniczne i inne dla każdego typu reklamy, pomagając nakreślić, jak zmaksymalizować kampanie na platformie. 

Przewodnik po reklamach LinkedIn 

Jak wyjaśnił LinkedIn: 

„Nasz nowy przewodnik po reklamach LinkedIn to kompleksowe źródło specyfikacji reklam LinkedIn, zaleceń dotyczących formatowania i ogólnych informacji. Wszystkie istotne szczegóły dotyczące czterech różnych kategorii reklam LinkedIn: treści sponsorowane, wiadomości sponsorowane, formularze generowania potencjalnych klientów, oraz reklamy tekstowe i dynamiczne, a także różne formaty reklam dostępne w każdej z nich ”. 

Jak zauważa LinkedIn, przewodnik jest podzielony na cztery odrębne kategorie: 

  • Treść sponsorowana – pojedyncze reklamy graficzne, reklamy wideo, reklamy karuzelowe 
  • Wiadomości sponsorowane – reklamy konwersacyjne, reklamy w wiadomościach 
  • Formularze Lead Gen 
  • Reklamy tekstowe i dynamiczne – reklamy tekstowe, reklamy Spotlight, reklamy obserwujące 

Każda sekcja zawiera oddzielną stronę przeglądu dla każdego typu reklamy, która zawiera pełny zestaw wymagań i specyfikacji. 

Jest to pomocna lista kluczowych informacji, które musisz znać, aby zmaksymalizować skuteczność kampanii LinkedIn – a ponieważ na LinkedIn jest więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej, warto rozważyć to w swoich działaniach informacyjnych. 

źródło: socialmediatoday.com, linkedIn

ZOSTAW KOMENTARZ