Nowy tydzień, stare aplikacje, jednak z kolejnymi aktualizacjami! Zobaczcie czym niedługo zaskoczą nas twórcy popularnych portali. 

Instagram na fali popularności NFT  

Niedawno pisaliśmy o wprowadzeniu grup NFT na Facebooku. Już wtedy można było się spodziewać, że zawitają one także na innych stronach należących do META. Teraz mamy co do tego pewność – wirtualne dobra wkroczą także na Instagrama.  

Zgodnie z zapowiedzią szefa aplikacji – Adama Mosseriego, Instagram rozpoczyna wstępny test swoich nowych funkcji NFT z wybranymi twórcami w USA. Użytkownicy będą mogli wyświetlać swoje NFT w głównym kanale profilu, w relacjach lub w wiadomościach bezpośrednich. Do kont połączonych z nową funkcją zostanie dodana nowa zakładka z haczykiem w sześciokącie, wskazującym zweryfikowane NFT. Wartość zakupionych dóbr prawdopodobnie prezentować będzie się podobnie jak na innych portalach, to znaczy, że niektórzy będą mogli pochwalić się wirtualnym posiadaniem niektórych zdjęć, chociaż nie będą mieli do nich większych praw autorskich.  

Źródło: socialmediatoday.com 

WhatsApp – zwiększa czaty grupowe 

Przez dłuższy czas WhatsApp wprowadzał swoje aktualizacje w sposób dość spokojny, nie robiąc przy tym większego szumu. Teraz jednak dostajemy informację, że już niedługo nadejdą spore zmiany.  

Przede wszystkim zwiększy się ilość osób, które będą mogły być aktywne w rozmowie grupowej. Do tej pory aplikacja umożliwiała dodanie 256 osób do jednego czatu, a po nadchodzącej aktualizacji liczba wzrośnie do 512. Ponadto zwiększy się limit przesyłanych plików. Jednocześnie będzie można udostępnić materiały o rozmiarze do 2 GB. Jest to bardzo duża zmiana, ponieważ do tej pory limit wynosił 100MB.  

Źródło: socialmediatoday.com 

Nowa opcja na LinkedInie 

Nie jest nowością, że portale społecznościowe czerpią inspiracje od siebie nawzajem. Niektóre znane nam udogodnienia postanowił przenieść do swojej przestrzeni także LinkedIn.  

Aby ułatwić korzystanie z mediów społecznościowych osobom niedosłyszącym, wiele aplikacji postanowiło wprowadzić do pojawiających się filmów automatyczne napisy. W prawdzie LinkedIn nie doda ich do filmów, ale zrobi to dla wydarzeń audio, które mają miejsce w aplikacji. Ułatwi to korzystanie z nich nie tylko osobom z wadami słuchu, ale także tym, którzy nie mają możliwości skupienia się na dźwięku.  

Aby włączyć funkcję na swoim profilu, wystarczy wybrać trzy kropki w prawym górnym rogu, kliknąć na wydarzenia audio, a następnie opcję “Włącz napisy”. 

Źródło: socialpress.pl 

Nowa funkcja w YouTube Shorts 

Popularność krótkich filmów stale rośnie. Większość aplikacji udostępnia swoim użytkownikom odpowiednie narzędzia, które pomagają im w tworzeniu filmików, a dodatkowo stale je udoskonalają, czego przykładem może być nowa aktualizacja na YouTube. 

Nową formę przybierze dostępna już na stronie funkcja zielonego ekranu, dzięki czemu twórcy będą mogli używać dowolnego kwalifikującego się filmu lub materiału z YouTube jako tła dla swoich klipów. YouTube pierwotnie dodał funkcję greenscreenu do krótkich filmów w październiku zeszłego roku, jednak w momencie premiery opcja umożliwiała użytkownikom wyłącznie przesyłanie treści z rolki aparatu. 

Źródło: techcrunch.com 

ZOSTAW KOMENTARZ