Za oknem ostatnie, ciepłe podrygi lata,

tymczasem w świecie Social Mediów wciąż gorrrąco!

Zapraszamy na najnowszą odsłonę

Brickówki, czyli prasówki od Bricka.

Na początek: Facebook. I to w kilku odsłonach.

Social Mediowy gigant ogłosił w piątek, że przekaże 3 miliony dolarów na pomoc Afgańskim uchodźcom oraz ludziom, którzy mimo niestabilnej sytuacji, zostali w kraju i potrzebują wsparcia. Sheryl Sandberg, szefowa operacyjna Facebooka poinformowała, że portal zajmie się pomocą, która obejmie trzy najbardziej wymagające tego aspekty:

  • rejestrację i przesiedlenie uchodźców;
  • ochronę i ewakuację mieszkanców;
  • żywność i leki

Sandberg podkreśiła, że abstrahując od niepewnej sytuacji politycznej, zwykłą ludzką powinnością jest nieść pomoc wszelkimi możliwymi sposobami.

Reakcja Facebooka spotkała się z pozytywną reakcją wielu środowisk i jest określana jako czyn, z którego inne korporacje mogą brać przykład.

źródło: socialmediatoday.com
 

Interaktywne okulary od Facebooka są już dostępne w sklepach!

Jeszcze kilkanaście lat temu, nowy produkt firmy Marka Zuckerberga pasowałby bardziej do gatunku Science-Fiction niż newsów ze świata Social Media.

Facebook zaprezentował właśnie Ray-Ban Stories, wyposażone w dwie zintegrowane kamery 5 mpx, interaktywne okulary. Prócz możliwości robienia zdjęć i nagrywania 30 sekundowych sekwencji video z unikatowej, pierwszoosobowej perspektywy, okulary odtwarzają muzykę a także pozwalają na połączenia głosowe. Sprzęt wyposażony jest również w wysokiej klasy algorytm tłumienia szumów, dzięki czemu korzystanie z produktu jest dość bezproblemowe.

W komplecie otrzymujemy etui ładujące a także integrację z systemami iOS i Android oraz szeregiem aplikacji, takimi jak Facebook, Messenger, Facebook View czy What’s Up lub Skype.

Póki co Ray-Ban Stories dostępne są w wybranych sklepach w USA, Kanadzie, Australii, Włoszech, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Ich koszt nie wydaje się być przesadnie wygórowany. Za nową parę okularów zapłacimy 299 dolarów.

źródło: socialmediatoday.com

Przechodzimy do Twittera. Wrzesień stoi dla tego serwisu pod znakiem wielkich testów.

Po nowych opcjach zabezpieczeń, aplikacja do “ćwierkania” testuje nowe reakcje oparte na znakach emoji, podobne do tych które z powodzeniem wprowadził jakiś czas temu Facebook. Jednak, prócz dobrze nam znanych “like”, “haha” czy “sad”, Twitter uruchomił jeszcze “hmmm” oraz “cheer”.

Aktualnie testowanie odbywa się tylko w gronie użytkowników na terenie Turcji. Prócz klasycznie rozrywkowego charakteru, nowe reakcje na tweety pozwolą również na bardziej intensywną analizę publikowanego kontentu i dostarczą nowych, istotnych danych twórcom portalu.

Sam portal zapowiada, że to nie koniec rozbudowywania serwisu i w najbliższych miesiącach jego użytkowników czekają kolejne upgrade’y do testowania.

źródło: wirtualnemedia.pl

Specjaliści od krótkich video postów, wychodząc na przeciw zainteresowaniom swoich użytkowników, ogłosili że Wrzesień będzie u nich miesiącem mody.

Wiąże się to z publikacją specjalnego kontentu w którym główną rolę będą grać topowe osobistości i znane twarze modowego świata.

Na TikToku pojawiać będą się ekskluzywne streamy, wywiady i unikatowe prezentacje najnowszych produktów najbardziej uznanych marek. Wśród zapowiedzianych ambasadorów miesiąca, znajdują się takie postacie jak Victoria Paris czy Dr Angelo Landriscina.

Popularny portal tłumaczy, że chce podążać za zainteresowaniami swoich użytkowników i dostarczać im jak najbardziej atrakcyjny kontent.

źródło: socialmediatoday

Zobacz jeszcze: 5 powodów, dlaczego warto mieć swoją stronę internetową

Na koniec, ciekawostka z realiów rodzimego obszaru SM.


Na wniosek Instytutu Przywództwa, opublikowano najnowsze dane, wg których wynika, że najpopularniejszym polskim politykiem wśród użytkowników Twittera w skali ostatnich 6 miesięcy jest… Jarosław Kaczyński.

Nazwisko prezesa PiS zostało wspomniane w unikatowych tweetach i komentarzach do nich 55 tysięcy razy. O tysiąc wzmianek mniej popularny jest premier Mateusz Morawiecki, a trzecie miejsce zajmuje przewodniczący Komisjii Europejskiej, Donald Tusk, z liczbą 51 tysięcy wzmianek.

Co istotne, ranking nie uwzględnia kontekstu zamieszczanych informacji, nie jest więc jasne czy dane nazwisko wspominano na twitterze pozytywnie czy negatywnie.

źródło: instytutprzywodztwa.org.pl

Zobacz jeszcze: Raport: O czym Polacy piszą najczęściej w social mediach?
 

ZOSTAW KOMENTARZ