W wakacje nie zwalniamy tempa! Chętni na BRICKówkowy rejs po nowościach w social mediach? W górę żagle i zaczynamy!
Elon Musk nie kupi Twittera
Niestety mimo bardzo wysokiej kwoty, którą Elon Musk był gotowy zapłacić za Twittera, okazuje się, że transakcja nie dojdzie do skutku. Wycofanie się z kontraktu spowodowane było “istotnymi naruszeniami warunków umowy”. Głównym problemem okazała się liczba kont spamerskich, których według multimiliardera jest więcej niż deklarowane 5%. Obecność profili, które rozpowszechniają nieprawdziwe informacje w aplikacji, znacznie obniżają jej wartość, którą początkowo wyceniono na 44 miliardy dolarów!
Po kilku dniach pojawiła się dodatkowa informacja, iż zarząd Twittera będzie starał się sfinalizować umowę. Czy to znaczy, że kilkumiesięczne spory potrwają jeszcze dłużej?
Źródło: mashable.com
Podpowiedzi do rolek na Instagramie
Pragniesz rozpocząć karierę w internecie, ale nie wiesz od czego zacząć? Z pomocą przyjdą gotowe szablony, które już niedługo pojawią po włączeniu instagramowego aparatu. Umożliwiają one wybór odpowiedniego formatu materiału na podstawie popularnych trendów. Dodatkowo Instagram zacznie polecać dźwięki, które według algorytmów pasować będą do przesłanego materiału.
Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które poszukują inspiracji, jednak tworzy to problem powielania treści. Nagminne pojawianie się materiałów tego samego typu może zniechęcić użytkowników oraz sprawi, że nasze treści będą niechętnie oglądane. Dlatego mimo zaczerpnięcia inspiracji, pamiętajcie aby dodać też coś od siebie..
Źródło: socialmediatday.com
Twitter Circle – wysyłaj Tweety tylko do wybranych osób
Kto chciał kiedyś opublikować post na profilu, ale bał się, że zobaczą go nieodpowiednie osoby? ✋ Twitter ogłosił, że jest w trakcie testów rozszerzenia, które pozwoli wybrać do 150 konkretnych osób, którym będziemy chcieli udostępnić wpis. Pozostali użytkownicy nawet nie dowiedzą się, że post kiedykolwiek on powstał.
Podobną opcją możemy cieszyć się na przykład na Facebooku, który już od kilku lat oferuję dokładne zarządzanie publikowanymi treściami oraz blokowanie widoczności postów przed niektórymi osobami.
Źródło: mashable.com
Instagram zamieni wszystkie filmy w rolki
Za duża liczba dodatków potrafi przytłoczyć użytkowników, dlatego twórcy Instagrama wyszli z inicjatywą, że wszystkie filmy, które pojawiają się w aplikacji, zamienione zostaną na Rolki. Ułatwi to dostęp do treści video oraz nie będzie powodowało chaosu w aplikacji. Ponadto wszelkie dźwięki, które stworzone zostały w trakcie nagrywania filmu, będą mogły od teraz być wykorzystane do stworzenia nowej rolki w aplikacji.
Źródło: hootsuite.com
Wyszukiwarka influencerów
Znalezienie odpowiedniego twórcy do reklamowania naszych produktów może być skomplikowane. Popularność mediów społecznościowych doprowadziła nas do momentu, kiedy niemożliwa jest znajomość wszystkich popularniejszych influencerów. Rozwiązanie tego problemu może nadejść już niedługo, ponieważ Instagram ogłosił stworzenie Creator Marketplace, czyli miejsca, które w łatwy sposób pozwoli nam na wyszukanie odpowiedniej osoby. Platforma obejmuje takie filtry jak: płeć, wiek, zainteresowania, kraj pochodzenia, miasto, zainteresowanie współpracą, a także oznaczanie danej firmy w postach lub tagach. Marki będą mogły sprawdzić też, czy konkretny twórca ich obserwuje.
W celu ułatwienia kontaktów stworzona zostanie także dodatkowa skrzynka o nazwie “Wiadomości partnerskie”, która będzie zawierała wiadomości wyłącznie z “Rynku influencerów”.
Źródło: socialpress.pl