Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

Co ciekawego w świecie social media w minionym tygodniu?

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Facebook wprowadzi nową aplikację Video Speed Dating

Facebook rozpoczął wstępne testy nad najnowszym projektem. Ma nim być aplikacja do szybkiego randkowania wideo, czyli “Sparked”. Wstępnie nowa opcja ma umożliwić użytkownim prowadzenie 4-minutowych czatów wideo z potencjalną drugą połówką. 

Facebook Sparked 

Aplikacja będzie miała na celu “pominięcie przesuwania”, usuwając jeden z bardziej bezosobowych elementów współczesnego randkowania, aby zapewnić bardziej szczegółowe dopasowania na podstawie odnotowanych cech. Następnie masz możliwość prowadzenia krótkich czatów wideo z potencjalnymi dopasowaniami. Kolejnym krokiem będzie właśnie czat wideo.  

Jak donosi The Verge, Facebook Sparked podkreśla, że w aplikacji randkowej będzie można skorzystać bezpłatnie i będzie to największa konkurencja dla Tindera.  

Facebook potwierdził, że aplikacja jest obecnie w fazie małego beta-testu. Na tym etapie nie ma planu szerszego wdrożenia jako takiego. 

Randki to interesujący element do zbadania przez Facebooka, zwłaszcza biorąc pod uwagę wszystkie dane, które ma na temat zainteresowań, nawyków, hobby itp. Nie jest jasne, w jaki sposób Facebook Sparked byłby połączony z twoją zwykłą obecnością na Facebooku, ale dzięki tak głębokim informacjom Facebook teoretycznie może zapewnić bardziej odpowiednie dopasowania.  

 Źródło: The Verge, socialmediatoday 

10 serwisów e-commerce w marcu 2021

E-sklep CCC wyprzedził eObuwie, Amazon z 2,9 mln polskich użytkowników. Takie są główne wnioski raportu MediaPanel, które możemy przeczytać na portalu wirtualnemedia.pl. 

Jak wynika z raportu w marcu w Polsce liderem wśród serwisów e-commerce w Polsce pozostał Allegro, które odwiedziło 20,5 mln internautów. Największy wzrost osiągnęło CCC.eu, wyprzedzając e-sklepy Castoramy i eObuwia. Amazon miał 2,91 mln polskich użytkowników.  

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu przeglądarkowa odsłona Allegro zanotowała 20,53 mln użytkowników i 70,34 proc. zasięgu. Na drugim miejscu jest porównywarka Ceneo.pl, którą odwiedziło 13,62 mln internautów. Dodatkowo aplikacja mobilna Allegro miała w marcu prawie 10 mln użytkowników i około 34% zasięgu.  

W czołowej dziesiątce są po dwa sklepy ze sprzętem elektronicznym i obuwiem.  

Mediaexpert.pl miał 10,37 mln użytkowników a Euro.com.pl, e-sklep sieci RTV Euro AGD – 9 mln użytkowników. CCC.eu odwiedziło 5,44 mln internautów, a eObuwie.com.pl – 5,26 mln. Grupa CCC tydzień temu za 1 mld zł sprzedała 20 proc. akcji eObuwia Cyfrowemu Polsatowi i spółce Rafała Brzoski, jednocześnie porozumiała się z założycielem eObuwia co do kupna dalszych 20 proc. akcji firmy za 720 mln zł.  

Na komputerach Netflix przed Instagramem (Mediapanel z marca) Empik.com miał 6,16 mln użytkowników i 21,13 proc. zasięgu, apteka internetowa Doz.pl – 5,79 mln internautów i 19,86 proc. zasięgu, a Castorama.pl – 5,41 mln użytkowników i 18,53 proc. zasięgu. Aliexpress ma w Polsce trzy razy więcej użytkowników niż Amazon  

Jak wynika z raportu MediaPanel Allegro nie traci sprzedawców po debiucie Amazona. W porównaniu z lutym wszystkie serwisy z rankingu zanotowały wzrosty odwiedzalności.  

Żródło: MediaPanel, wirtualnemedia 

TikTok zapowiedział nowe opcje reklamy

TikTok planuje wprowadzenie szeregu nowych ofert reklamowych ukierunkowanych na eCommerce. 

Jak donosi Business Insider, TikTok chce dodać szereg nowych narzędzi do zakupów typu In-Stream, nadal badając swój potencjał eCommerce. 

Pierwszą nową opcją jest „Collection Ads”, która umożliwi markom łączenie wykazów produktów z katalogami produktów i markowych filmów wideo w celu kierowania użytkowników do odpowiednich produktów na podstawie ich klipów wideo.   

TikTok chce również dodać  opcje ”Dynamicznych reklam produktów”, które automatycznie przekierowują użytkowników z odpowiednimi produktami zgodnie z ich działaniami w aplikacjach i na stronach internetowych reklamodawców. 

Tymczasem „ Promo Tiles” umożliwią reklamodawcom dodawanie dostosowywalnych alertów sprzedażowych i promocyjnych do reklam In-Feed, a zobaczą twórców promujących produkty w swoich filmach, z linkami do miniatur produktów w dolnej części ekran. 

Douyin generuje teraz większość swoich dochodów z handlu w aplikacji, w przeciwieństwie do reklam, więc nie jest zaskoczeniem, że TikTok chce dodać to samo i zintegrować więcej odkrywania produktów i zakupów w aplikacji. 

Źródło: TikTok, socialmediatoday 

Instagram pozwoli użytkownikom wybrać, czy chcą ukryć liczbę postów

Prezes Instagrama Adam Mosseri oficjalnie potwierdził uruchomienie nowego testu, który umożliwi użytkownikom IG wybranie, czy wyświetlają liczbę postów Like w aplikacji.  

Instagram faktycznie zaczął ukrywać posty dwa lata temu, w serii testów w różnych regionach. Instagram nie opublikował wyników tych eksperymentów, ale Mosseri niedawno wyjaśnił, że projekt został pozbawiony priorytetów z powodu COVID-19 i dopiero niedawno został ponownie obudzony.  

 Co ciekawe, Mosseri zauważa również, że chcą przetestować to samo co na Facebooku. 

Na pewnym etapie Facebook był również częścią początkowego testu ukrytych liczb, w którym niektórzy użytkownicy otrzymywali listę podobną do Instagrama, która usuwała liczby z wyświetlania postów.  

Trudno oczywiście powiedzieć. Dla wielu polubienia są formą społecznej waluty, a wśród rówieśników z pewnością istnieje presja, aby spełnić określony standard. Kluczowym przykładem i niepokojem na tym froncie byłoby pojawienie się modelek na Instagramie, których mocno edytowane zdjęcia selfie mogą przedstawiać wypaczony i niezdrowy pogląd na to, jak ludzie powinni wyglądać i jakie powinno być piękno. 

Bezpośrednie usunięcie podobnych liczb miałoby pewien wpływ na te procesy – ale z drugiej strony badania naukowe wykazały, że ukrywanie podobnych liczb może być korzystne dla użytkowników w oparciu o scenariusze testowe na mniejszą skalę. 

Biorąc pod uwagę różne względy, opcjonalne wyświetlanie liczby polubień ma sens, a umożliwienie poszczególnym użytkownikom ukrycia liczby polubień dla wszystkich postów może mieć również pozytywny wpływ. To oczywiście znaczy, jeśli ludzie go używają. 

Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że większość użytkowników nie przejmuje się włączaniem takich opcji, nawet jeśli są one dostępne, dlatego ich ukrycie może być najskuteczniejszym podejściem w szerszym sensie. Mimo to Instagram pracuje nad zapewnieniem użytkownikom większej kontroli i pod tym względem może to być lepszy sposób. 

Źródło: instagram, socialmediatoday 

Facebook dodał opcję planowania Stories

Facebook ogłosił dodanie kilku nowych funkcji do swojej platformy zarządzania Business Suite, w tym planowania Stories zarówno dla Facebooka, jak i Instagrama, a także nowego procesu odkrywania biznesu z kanału aktualności. 

Facebook wprowadza nową opcję w Business Suite, najnowszej platformie do zarządzania biznesem, która umożliwi użytkownikom tworzenie i planowanie Facebook i IG Stories w ramach elementu planowania. 

Planowanie relacji na Facebooku 

Nowa opcja umożliwi tworzenie relacji w aplikacji, a następnie zaplanowanie ich opublikowania na Facebooku i Instagramie. Twoje zaplanowane posty będą następnie wyświetlane w Twoim kalendarzu treści w aplikacji Business Suite. 

To pierwszy raz, kiedy Facebook zaoferował planowanie relacji – w jednym z innych narzędzi do zarządzania, Studiu twórców, możesz zaplanować publikowanie kanałów i postów wideo (IGTV) w obu aplikacjach, ale planowanie Relacji nadal nie jest opcją, co od dawna było frustracją dla menedżerów społecznych.   

Biorąc pod uwagę rosnące wykorzystanie formatu Stories, logicznie rzecz biorąc, coraz więcej marek chce włączyć bardziej mobilny, pionowy format do swojej strategii docierania do odbiorców, dlatego też Facebook powinien zapewnić więcej narzędzi do planowania i narzędzi, aby umożliwić markom maksymalizację ich podejście do Stories. 

Chociaż to też był punkt sporny. Etos Stories polega na tym, że są mniej dopracowane, ułatwiając rzeczywiste aktualizacje typu w czasie, i ma sens w przypadku wszystkich zastosowań, nawet przez marki, aby lepiej dopasować się do tego spontanicznego podejścia, ponieważ w przeciwieństwie do tworzenia bardziej błyszczących, dopracowanych promocji. 

Elastyczność jest jednak kluczowa, a wraz z ewolucją formatu Stories ulepszenie narzędzi do tworzenia treści cyfrowych nieuchronnie sprawiło, że wyglądały one bardziej profesjonalnie. 

W związku z tym planowanie historii wydaje się teraz bardziej logiczne. Z pewnością będzie to bardziej korzystne dla marketerów. 

Oprócz tego Facebook chce dodać nowy element umożliwiający odkrywanie biznesu za pośrednictwem powiązanych rekomendacji stron pod postami w kanale aktualności. 

Rekomendacje dotyczące kanałów na Facebooku 

Facebook od lat próbuje wprowadzać rekomendacje tematyczne do aktualności, nawet testując w pewnym momencie oddzielne, dopasowane do tematu listy. To nowe podejście jest nieco inne, ponieważ koncentruje się na odkrywaniu biznesu i jest bardziej powiązane w tym względzie z szerszym eCommerce na Facebooku za pośrednictwem sklepów i innych narzędzi. 

Facebook twierdzi, że nowe rekomendacje pojawią się pod postami związanymi z tematami takimi jak uroda, fitness i odzież, a także restauracje, umożliwiając użytkownikom przeglądanie treści z powiązanych firm. 

Na tym etapie rekomendacje są testowane na małej grupie użytkowników. 

Oprócz tego Facebook wprowadza również kilka nowych opcji reklam, w tym: 

  •  „Conversion Leads” dla Lead Ads, który umożliwi reklamodawcom optymalizację pod kątem potencjalnych klientów, którzy są najbardziej skłonni do konwersji, w porównaniu z czystą liczbą klientów. Może to sprawić, że reklamy ołowiu będą bardziej wartościowe pod względem funkcjonalnym, niż dążenie do zasięgu. 
  • Możliwość konwersji formularzy reklam potencjalnych klientów do szablonów Messengera w celu śledzenia potencjalnych klientów 
  • Nowe „Reklamy telefoniczne”, które umożliwią reklamodawcom wyświetlanie w reklamach przycisku wezwania do działania „Zadzwoń teraz” 

Źródło: Facebook, socialmediatoday 

Jak starsze osoby korzystają z TikToka

Chociaż TikTok to przede wszystkim domena młodszych odbiorców, starsi użytkownicy również stają się coraz bardziej aktywni na platformie, zgodnie z niedawno opublikowanym spostrzeżeniem TikTok.  

Jak wyjaśnił TikTok: 

„Każdego dnia miliony rodziców, nastolatków, dziadków i pośredników przychodzą do TikTok, aby podzielić się fragmentami swojego codziennego życia. Oto, co jest wyjątkowe: często cała rodzina uczestniczy razem – nawet nastolatki nie boją się. kiedyś było wyzwaniem, aby wszyscy siedzieli nieruchomo przed zdjęciem; teraz widzimy perfekcyjnie ułożone układy taneczne całej rodziny, w tym babci ”.  

Jako przykład, TikTok podkreśla te popularne hashtagi: 

  • #family – 67B wyświetleń 
  • #familytime – 8 mld wyświetleń 
  • #parenting – 4B wyświetleń 
  • #momsoftiktok – 44 miliardy wyświetleń 
  • #dad – 25 mld wyświetleń 
  • #momlife – 20 mld wyświetleń 

TikTok mówi, że te ostatnie tagi powodują, że wielu rodziców dzieli się „wskazówkami, sztuczkami i dogłębną wiedzą” na platformie, która stała się kluczową niszą zarówno w zakresie rozrywki, jak i rekomendacji produktów. 

Jakich więc produktów szukają rodzice na platformie? 

„W porównaniu z użytkownikami TikTok, którzy są w tej samej grupie wiekowej, ale nie mają dzieci, rodzice TikTok częściej piszą o sprzęcie domowym, przekąskach, biznesie, samochodach i produktach spożywczych”. 

Statystyki użytkowania rodziców TikTok 

Liczby nadal pokazują, że TikTok jest w przeważającej mierze używany przez młodszych odbiorców, więc zasięg do tych grup może nie być tak istotny, jak na innych platformach. Ale jest też crossover odbiorców, który może być cenny dla marketerów, z krótkimi klipami polecającymi produkty, takimi jak ten, bardzo dobrze radzą sobie w aplikacji. 

To oczywiście stanie się również bardziej istotne, gdy baza użytkowników TikTok będzie się starzeć i coraz częściej przenosi się do tych różnych kategorii konsumenckich. Co może sprawić, że platforma będzie znacznie większym celem dla marketerów, ale nawet teraz, biorąc pod uwagę statystyki zaangażowania, warto sprawdzić wyżej wymienione hashtagi i przeskanować aplikację, aby sprawdzić, czy ludzie angażują się w treści związane z Twoją niszą produktową. 

Mogą pojawić się nowe możliwości – a ponieważ TikTok ma trafić do miliarda użytkowników w 2021 roku, rywalizując z Instagramem, wygląda na to, że stanie się ważniejszą platformą do przodu. 

Źródło: TikTok, sociamediatoday 

Raport Kuchnia i gotowanie z przedświątecznym wzrostem popularności

Tegoroczne Święta Wielkanocne po raz kolejny upłynęły pod znakiem pandemii. MediaPanel Sprawdziło, w jaki sposób użytkownicy korzystali w tym czasie z mediów i jakie treści były dla nich w tym okresie najbardziej interesujące. Okazało się, że Polacy tradycyjnie już poszukiwali w internecie inspiracji kulinarnych. Serwisy skategoryzowane w badaniu Mediapanel jako „Kuchnia, gotowanie” tuż przed świętami zanotowały znaczące wzrosty oglądalności. 

Jak wynika z informacji MediaPanel Istotny wzrost popularności omawianej kategorii odnotowaliśmy dla wszystkich kluczowych wskaźnikach badania, takich jak liczba realnych użytkowników, odsłon czy długość czasu spędzanego na witrynach przez użytkownika. Szczyt zainteresowania kulinariami przypadł na przedświąteczny piątek i sobotę – wyraźnie wskazuje to, że internauci zajęci byli wówczas poszukiwaniem inspiracji i przepisów dań na świąteczny stół. 

Największa liczbę użytkowników odnotowaliśmy w sobotę, 3 kwietnia – wyniosła ona 4,2 mln. Dla porównania, średnia dzienna liczba RU w marcu wynosiła 1,9 mln osób. Drugim najaktywniejszym pod względem liczby internautów przedświątecznym dniem był piątek, 2 kwietnia, z wynikiem 3,9 mln. 

W przypadku liczby odsłon rekord padł w piątek, 2 kwietnia. Tego dnia użytkownicy wygenerowali ich aż 14,1 mln, przy średniej dziennej dla marca wynoszącej 5,3 mln. Wysoka oglądalność utrzymywała się oczywiście również w sobotę, gdy internauci wykonali 12,4 mln odsłon. 

Wielki Piątek i Sobota były również dniami, gdy internauci spędzali na witrynach poświęconych kulinariom najwięcej czasu. 2 kwietnia średni czas na użytkownika wyniósł ponad 3 minuty, natomiast 3 kwietnia nieznacznie mniej: 2 minuty i 51 sekund. Średnia dzienna dla marca w przypadku wskaźnika ATS wynosiła 1 minutę i 56 sekund. 

Źródło: MediaPanel 

ZOSTAW KOMENTARZ