Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!
W tym tygodniu przeczytacie m.in. o nowej funkcji na Facebooku, Google ogłosiło polską edycję konkursu YouTube Works Awards oraz o tym, że liczba użytkowników TikToka na świecie przekroczyła 3 miliardy. 

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Facebook wprowadza nową funkcję na Messengerze. Od teraz zamiast wysyłać zwykłą emotkę będzie można dodać do niej dźwięk.  

Facebook wprowadził Soundmoji, czyli emotki dźwiękowe.  

Po zaktualizowaniu aplikacji do najnowszej wersji użytkownicy otrzymują do dyspozycji dodatkowy przycisk na pasku elementów emoji, które można dodać do przesyłanych wiadomości. Klikając w ikonkę głośnika otwieramy panel Soundmoji, gdzie możemy wybrać jeden z dostępnych dźwięków, w tym śmiech, werble, oklaski czy cykady. 

Ciekawie wygląda również możliwość dodawania dźwięków od partnerów zewnętrznych, wśród których można znaleźć kultowe klipy z filmów i seriali takich jak Brooklyn Nine-Nine czy Bridgertonowie. 

Aktualizacja Messengera zawierająca nową funkcję jest już dostępna w sklepie Play, jednak faktyczna możliwość jej użycia będzie pojawiała się u różnych użytkowników stopniowo. 

Źródło: dobreprogramy, socialemediatoday, Facebook 

W Polsce ruszyła wersja beta usługi YouTube Shorts, pozwalającej na nagrywanie krótkich filmików o długości do 60 sekund. Usługa na naszym rynku jest dostępna od środy 14 lipca.  

Jak informuje YouTube nowa opcja będzie narzędziem do tworzenia krótkich wideo, które nie przekraczają 60 sekund. 

Użytkownicy Shorts będą mieli także możliwość pobierania próbek ścieżki dźwiękowej z materiałów opublikowanych na YouTube. Do dyspozycji użytkowników Shorts są katalogi muzyczne od ponad 250 wytwórni i wydawców z całego świata. 

– Chcemy, aby tworzenie Shorts było łatwe i przyjemne – powiedział Todd Sherman, globalny menedżer ds. produktu YouTube Shorts. – Cały czas pracujemy nad produktem wspólnie z twórcami oraz wykonawcami i zamierzamy wprowadzić więcej funkcji, które użytkownicy będą mogli wypróbować – dodał. Od momentu ogłoszenia usługi Shorts we wrześniu 2020 r., została ona udostępniona w 26 krajach, a od poniedziałku 12 lipca będzie dostępna na całym świecie. 

Wersja beta pojawi się w ponad 100 krajach, gdzie dostępny jest YouTube. Shorts w wersji beta są dostępne dla wszystkich w Polsce od środy, 14 lipca.  


źródło: wirtualnemedia.pl, Youtube

Zobacz jeszcze: Raport: O czym Polacy piszą najczęściej w social mediach?

Google ogłosiło pierwszą polską edycję konkursu YouTube Works Awards. Nagrodzeni zostaną w nim marketerzy i agencje, którzy odpowiadają za najodważniejsze i najskuteczniejsze kampanie reklamowe na platformie.  

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 r. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii i Japonii.  

5 kategorii + Grand Prix  

Nagrody przyznane zostaną w 5 kategoriach:  

– Multiscreen Excellence – kampanie, które łączą wykorzystanie wielu mediów. W tej kategorii ważny jest sposób użycia YouTube w ramach kompleksowej kampanii, obejmującej zarówno media tradycyjne, jak i cyfrowe;  

 Ingenious Insight – w ramach kategorii docenione zostaną kampanie, które oparte na mocnych insightach, wykorzystują zalety platformy YouTube;  

Action Driver – projekty, które za pośrednictwem YouTube skłoniły użytkowników do działania: zarejestrowania na stronie, zakupu produktu czy też podpisania petycji, uruchomienia globalnej akcji lub sprzeciwienia się niesprawiedliwościom lub nierównemu traktowaniu;  

Creative Effectivness – w tej kategorii liczy się przede wszystkim kreatywna jakość i błyskotliwa realizacja. Oceniane będą: moc opowiadanej historii, pomysłowość scenariusza, adekwatność, doskonały dobór bohaterów itp., a także wpływ, jaki koncepcja kreatywna miała na osiągnięte wyniki;  

Small budget, big results – kampanie, które pomimo niedużych środków, odniosły ogromny sukces. Nagradzane będą pomysły, które, pomimo ograniczeń budżetowych, przyniosły oszałamiające wyniki.  

Dodatkowo, przyznane zostanie Grand Prix konkursu, honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych.  

Kampanie można zgłaszać do 15 września, wypełniając formularz dostępny na stronie konkursu (https://www.youtube.com/intl/pl/ads/youtube-works/).

Udział w konkursie jest bezpłatny. Nagrody zostaną wręczone w październiku. 

źródło: YouTube, wirtualnemedia

Z Twittera wkrótce zniknie funkcjonalność Fleets. Nie spełniła ona oczekiwań zarządzających serwisem.  

Fleets pozwala na zamieszczanie wpisów, które znikają po 24 godzinach. W założeniach Twittera to miejsce do publikowania treści, których użytkownicy z różnych powodów nie chcą zamieszczać publicznie na swoim koncie.  

Funkcjonalność Fleets była testowana przez Twittera od marca ubiegłego roku, a w listopadzie została udostępniona wszystkim użytkownikom serwisu.  

Teraz Twitter ogłosił, że Fleets zniknie z serwisu 3 sierpnia. Jako powód serwis podaje niewielką popularność tej funkcji.  

“Mieliśmy nadzieję, że dzięki Fleets więcej osób będzie czuło się komfortowo publikując na Twitterze. Jednak, odkąd udostępniliśmy Fleets wszystkim, nie zaobserwowaliśmy takiego wzrostu liczby nowych osób dołączających do rozmowy poprzez tą funkcję na jaki liczyliśmy. Dlatego od 3 sierpnia nie będzie ona już dostępna na Twitterze.” – czytamy na oficjalnym blogu serwisu. 

źródło: Twitter

Zobacz jeszcze: Narzędzia i platformy, które pomogą ci we współpracy z influencerami

Społecznościowa aplikacja TikTok szybko przyciąga nowych użytkowników – wynika z danych firmy Sensor Tower. W drugim kwartale 2021 roku zanotowano 205 mln nowych instalacji TikToka, co oznacza, że globalna liczba użytkowników platformy przekracza obecnie 3 miliardy.  

Według raportu GetHero w Polsce blisko 52 proc. użytkowników TikToka wskazało aplikację jako miejsce do zabawy, odpoczynku i relaksu. Z kolei zgodnie z informacjami App Annie obecnie użytkownicy w USA i Wielkiej Brytanii spędzają więcej czasu w aplikacji TikTok niż na platformie YouTube. Amerykanie poświęcają miesięcznie 24,5 godziny na TikToku, podczas gdy przeglądanie treści w YouTube zajmuje im 22 godziny.  

Teraz z informacji firmy Sensor Tower wynika, że TikTok przekroczył kolejny próg popularności. Zgodnie z opublikowanymi danymi w drugim kwartale 2021 roku liczba nowych instalacji TikToka w systemach IOS oraz Android wyniosła 205 mln.  

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 roku TikTok został ściągnięty 383 mln razy, co czyni tę platformę najchętniej instalowaną aplikacją mobilną spośród programów nie będących grami.  

W sumie liczbę użytkowników TikToka na świecie szacuje się obecnie na ponad 3 miliardów. 

źródło: Sensor Tower, App Annie, GetHero

Wkrótce w usłudze pocztowej Gmail pojawi się nowa funkcja ułatwiająca walkę ze spamem i oszustwami internetowymi – zapowiada Google. Chodzi o mechanizm zwany w skrócie BIMI, w ramach którego maile od zweryfikowanych przez Google nadawców będą oznaczane ich autentycznym logo.    

Zweryfikowani nadawcy z własnymi logo  

Google zapowiedział wprowadzenie w Gmailu dodatkowego zabezpieczenia, która ma chronić użytkowników przed spamem i próbami internetowych oszustw. Chodzi o rozwiązanie o nazwie BIMI (Brand Indicators for Message Identification), które do tej pory było stosowane na platformie G Suite, a teraz zostanie wprowadzone oddzielnie w Gmailu. 

BIMI zostało stworzone w ramach współpracy Google m.in. z MailChimp, Verizonem i Twilio. Rozwiązanie pozwala odbiorcy poczty Gmail zobaczyć, czy konkretny mail pochodzi rzeczywiści od firmy, która podaje się za nadawcę.  

Jak informuje portal wirtualnemedia.pl korespondencja pochodząca od zweryfikowanych przez Google nadawców będzie w poczcie przychodzącej oznaczana firmowym logo danego podmiotu.  

Google na razie nie zdradza jakimi metodami będzie się posługiwał przy weryfikacji firmowych nadawców maili, nie podał także w jaki sposób zamierza zapobiegać przypadkom podszywania się przez oszustów pod konkretny podmiot. Na razie nie wiadomo, kiedy BIMI pojawi się szeroko na świecie oraz w Polsce. 

źródło: wirtualnemedia.pl

Dzięki współpracy TikToka ze Spotify, użytkownicy mogą dostać kilka miesięcy konta Premium za darmo. 

Popularny serwis nawiązał współpracę ze Spotify. W tej ramach umowy, użytkownicy TikToka, którzy mają przynajmniej 18 lat i mieszkają w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Polsce, Hiszpanii, Włoszech bądź Turcji, mogą skorzystać z oferty, która pozwala na uzyskanie 3 miesięcy konta Spotify Premium za darmo. 

Promocja jest jednak zarezerwowana tylko dla osób, które nie mają jeszcze konta Spotify Premium.  

Ci, którzy się kwalifikują, otrzymują unikalny kod, który umożliwi im skorzystanie z oferty. 

Aby skorzystać z promocji, trzeba wejść na TikToka i przejść do zakładki Odkryj oraz kliknąć baner dotyczący oferty, znajdujący się na górze ekranu. TikTok od razu poleca artystów, których warto obserwować, a także proponuje playlisty złożone z popularnych utworów.

źródło: Rytmy.pl, TikTok 

Zobacz jeszcze: Najlepsze programy do edycji grafik i wideo

ZOSTAW KOMENTARZ