Kolejny tydzień za Nami, co za tym idzie – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

Co ciekawego w świecie social media w minionym tygodniu?

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka!

Live-streaming przeżywa renesans, ponieważ ludzie chcą zastąpić utracone interakcje społeczne najlepiej jak potrafią. Instagram ogłosił przez to nowe opcje, aby pomóc użytkownikom zmaksymalizować ich IG Live strumieni.

Po pierwsze, Instagram zmienia ograniczenie czasowe dla swoich live’ów z obecnych 60 minut do czterech godzin.

Jak wyjaśnił Instagram: ,,To może pomóc ludziom takim jak instruktorzy (joga, fitness, nauczyciele, itp.), którzy musieli prowadzić wirtualne zajęcia, początkujący muzycy, artyści lub działacze organizujący dyskusje z rówieśnikami. Będą mogli komunikować się z publicznością bez zbędnych przerw do 4 godzin”.

Do tej pory użytkownicy mogli w pewien sposób obejść ograniczenia czasowe IG Live, przez rozpoczęcie nowej transmisji po upływie pierwszej godziny. Umożliwiło im to kontynuowanie Live’a i jest to technika często stosowana przez DJ-ów nadających dłuższe sety na platformie.

Teraz jednak będą mogli nadawać nieprzerwanie przez czterokrotnie dłuższy czas. Aktualizacja dotyczy wszystkich użytkowników, więc każdy będzie mógł organizować sesje IG Live aby przekazać coś przyjaciołom, promować produkty, organizować wydarzenia itp.

Ponadto, Instagram uruchamia nową opcję, która umożliwi użytkownikom archiwizację transmisji IG Live przez okres do 30 dni, podobnie jak w przypadku Stories.

Użytkownicy od dawna mogą pobierać swoje transmisje IG Live po zakończeniu Live’a, ale po pobraniu treści otrzymują tylko surowe wideo, bez komentarzy, Like’ów i innych szczegółów specyficznych dla danej platformy.

Teraz wszystkie te funkcje zostają włączone do archiwum, co zapewni więcej opcji dla przesyłanych strumieniowo treści i doda kolejną ścieżkę promocji, jeśli rzeczywiście zdecydujesz się z niej skorzystać.

Instagram chce również zwiększyć możliwości wyszukiwania treści na żywo poprzez aktualizację sekcji “Live Now” w IGTV i na końcu każdego Live’a.

Zalecenia Instagram Live: ,,Ponieważ w tym roku ludzie w coraz większym stopniu polegali na Live, chcemy pomóc ludziom odkryć więcej interesujących treści od nieznanych im twórców”.

Tak więc, gdy ludzie będą angażować się w treści tworzone na żywo, Instagram będzie teraz starał się pokazać im inne, podobne Live’y, aby utrzymać ich uwagę, co może poprawić ilość widzów IG Live. Będzie to zależało w dużej mierze od algorytmu dobierającego treści.

Live-streaming przeżywa boom w 2020 roku, co obejmuje wzrost Zoom’a i inne opcje połączenia w czasie rzeczywistym jako środek do kontaktowania się podczas blokad COVID-19. Facebook zgłosił 70% wzrost liczby połączeń wideo w grupie Messenger i ponad dwukrotnie więcej połączeń wideo w WhatsApp.

Instagram notował podobne wyniki, co skłoniło go do szybkiego wprowadzenia funkcji współoglądania w marcu, w celu zaspokojenia popytu. Teraz IG Live jest rozbudowywany – co zapewni zupełnie nowe spojrzenie na transmisje Live, a także kolejny sposób na pozostanie w kontakcie.

Wraz ze zbliżającym się okresem świątecznym, a także w związku z tym, że sprzedawcy detaliczni starają się zakończyć ten trudny rok z dobrymi wynikami sprzedażowymi, Pinterest ogłosił w tym tygodniu szereg nowych funkcji, które mają pomóc handlowcom zmaksymalizować zasięg i sprzedaż. Na topie będą odświeżone profile “storefront” oraz nowy format reklam zakupowych.

Oto, co zostało ogłoszone:

Po pierwsze, Pinterest dąży do usprawnienia doświadczeń zakupowych w zakładce “Shop” na profilach biznesowych, która kładzie większy nacisk na prezentację podczas przeglądania.

Jak wyjaśnił Pinterest: ,,Uaktualniony profil umożliwia handlowcom przekształcenie zakładki sklepowej w witrynę sklepową, w której znajdują się wyróżnione produkty, uporządkowane według kategorii, wyróżnionych grup produktów i dynamicznie tworzonych rekomendacji.’’

Zmiana ta zasadniczo daje firmom więcej sposobów na prezentowanie swoich produktów w zakładce, co ma zachęcać do większej ilości zachowań zakupowych.

Ponadto teraz, kiedy Pinnersi szukają pomysłów na zakupy, w wynikach wyszukiwania wyświetlana jest lista rekomendowanych sprzedawców.

Jest to kolejny sposób na zwiększenie ekspozycji dla firm, które mogą zauważyć znacznie większy ruch, jeśli produkty są dobrze dopasowane do zapytania wyszukiwania.

Pinterest testuje również nową opcję tagowania produktów, która daje handlowcom możliwość oznaczania produktów na zdjęciach.

Jasne jest, że przedsiębiorstwa od pewnego czasu mogą dodawać swoje identyfikatory produktów do kolekcji, ale ta nowa opcja daje przedsiębiorstwom więcej możliwości dodawania identyfikatorów produktów, zapewniając więcej możliwości promocyjnych w ramach działań związanych z pinami.

Ponadto Pinterest stara się również usprawnić proces pobierania katalogów, ułatwiając markom bezpośrednie połączenie ich ofert produktów ze swoimi pinami.

Ułatwi to większej liczbie marek łączenie ich ofert, poprawiając tym samym jakość zakupów na platformie. W lipcu, w ramach sprawozdania za drugi kwartał, firma Pinterest podała, że w pierwszej połowie 2020 r. katalogi zanotowały 10-krotny wzrost. Prawdopodobnie wzrośnie on jeszcze bardziej, dodając do platformy więcej pinów, które ułatwią zakupy.

Pinterest stara się również poprawić swoje płatne promocje, wprowadzając nowy format reklam.

,,Niektóre produkty po prostu dobrze do siebie pasują. Dlatego łączymy katalogi i kolekcje, aby uczynić z nich format reklamy zakupowej. W ramach tej aktualizacji marki mogą teraz również wybrać główną cechę i odpowiednią grupę produktów, aby stworzyć inspirującą, złożoną z wielu zdjęć jednostkę reklamową. Dodatkowo, wprowadzamy możliwość wykorzystania wideo jako głównego bohatera takiej kampanii, aby opowiadać historię marki.”

Reklama wideo może być szczególnie skuteczna – liczba wyświetleń wideo na Pintereście wzrosła ponad 3x w 2020 r., podczas gdy wcześniejsze badania wykazały, że Pinnersi są 2,6x bardziej skłonni do dokonania zakupu po obejrzeniu markowych treści wideo na platformie.

Połączenie głównego filmu wideo z odpowiadającym mu obrazem Pinów może być dobrym sposobem na zmaksymalizowanie promocji i zwiększenie zainteresowania produktami.

Pinterest ma również na celu ułatwienie reklamodawcom zmaksymalizowania wyników ich kampanii dzięki nowej opcji automatycznej licytacji, która będzie dopasowywać oferty do zdefiniowanego celu reklamy.

Zautomatyzowane licytowanie, które jest obecnie dostępne na kilku platformach, ma na celu wykorzystanie wewnętrznych spostrzeżeń i danych, aby lepiej dostosować kampanie do właściwych użytkowników w oparciu o ich nawyki, historię, aktywność, itp.

,,Reklamodawcy, którzy testowali licytację automatyczną dla sprzedaży katalogowej, zaobserwowali średnio 28% więcej konwersji podczas optymalizacji dla wydarzenia ‘Konwersja’ i prawie 29% więcej kliknięć podczas optymalizacji dla wydarzenia ‘Kliknięcie’ dla tego samego budżetu”.

I wreszcie – Pinterest dodaje kilka nowych narzędzi wizualizacyjnych “Analiza konwersji”, które ułatwią zobaczenie, jak Twoje Piny radzą sobie z różnymi celami.

Jak wyjaśnił Pinterest: ,,Dzięki nowym aktualizacjom, sprzedawcy detaliczni mogą zobaczyć jak klienci kończą swoją drogę do zakupu – wszystko to podsumowane w znajomym lejku, w narzędziu wizualizacyjnym. Umożliwia to śledzenie trasy zakupowej klientów i porównywanie wielu widoków atrybucji aby udowodnić ich wpływ”.

Nowe listy dadzą dokładniejszy obraz wyników firmy Pinterest, umożliwiając określenie bardziej precyzyjnych oczekiwań co do przyszłych wyników.

Jest tu kilka dobrych narzędzi i mnóstwo nowych opcji do rozważenia w ramach podejścia Pinteresta. A jeśli jesteś sprzedawcą detalicznym, Pinterest zdecydowanie powinien być na twoim radarze w tym roku. Udział Pinners’ów w zakupach wzrósł o 44%, podczas gdy liczba Pinners’ów używających sklepów w całej aplikacji wzrosła o ponad 85% w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Przy 416 milionach aktywnych użytkowników miesięcznie zasięg Pinteresta również rośnie. Warto się temu przyjrzeć, a te nowe narzędzia mogą jeszcze bardziej wzbogacić jego ofertę.

Ponieważ pandemia COVID-19 sprawia, że ludzie tracą pracę z powodu redukcji zatrudnienia, przyszli pracownicy coraz częściej zwracją się do LinkedIn w celu zbadania nowych możliwości i określenia kolejnych kroków.

Tylko w tym tygodniu portal społecznościowy poinformował, że liczy obecnie do 722 milionów członków i w ciągu ostatnich kilku miesięcy odnotował rekordowy poziom zaangażowania. To stawia LinkedIn w wyjątkowej pozycji, która pomaga łączyć ludzi z nowymi rolami – a w tym tygodniu platforma ogłosiła szereg nowych narzędzi, które mają pomóc osobom poszukującym pracy bezpośrednio w aplikacji.

Głównym dodatkiem jest nowe narzędzie o nazwie LinkedIn Career Explorer, które pokaże Ci potencjalne ścieżki kariery w oparciu o posiadane umiejętności.

Jak wyjaśniono w LinkedIn: ,,Czasami nie ma jasnej drogi do przodu. Nasze nowe narzędzie Career Explorer może odkryć drogę, w którą mógłbyś się udać i której nie rozważałeś, mapując umiejętności, które posiadasz do tysięcy tytułów zawodowych. Explorer wyróżni dodatkowe umiejętności, których możesz potrzebować oraz kursy LinkedIn Learning, które pomogą Ci je zdobyć. Wyróżnimy również połączenia z ludźmi, którzy mają już tę pracę lub mogą ją wprowadzić”.

Narzędzie zawiera odniesienia do ponad 36,000 umiejętności zawodowych i 6,000 tytułów zawodowych, aby zapewnić odpowiednie dopasowanie na podstawie danych z profilu. Tak więc, jeśli na przykład zostałeś wykreślony z roli menedżera mediów społecznościowych, narzędzie pokaże Ci szereg ściśle powiązanych ze sobą ról, które mógłbyś rozważyć i jak możesz się tam dostać.

Zestaw danych zawodowych LinkedIn jest naprawdę szeroki – nie ma innej platformy lub firmy, która mogłaby zapewnić taki sam poziom wnikliwości i wglądu w rozwój kariery zawodowej w oparciu o rzeczywiste doświadczenia i profile ludzi. Dostarczone spostrzeżenia odzwierciedlają dokładnie to jak ludzie rozwijają swoją karierę, co może być niezwykle cenne w poszukiwaniu pracy – lub nawet tylko po to, aby uzyskać jakiś pogląd na to, na czym stoisz i jak Twoje umiejętności odnoszą się do innych ról.

Może to nawet pomóc w działaniach marketingowych – jeśli chciałbyś skierować swoje ogłoszenie do specjalistów HR, mógłbyś wejść w rolę pokrewną i następnie pozwolić, aby narzędzie pokazało ci inne, podobne role, które mógłbyś dodać do swoich działań marketingowych, a których być może nie rozważałeś.

LinkedIn’s Career Explorer jest teraz dostępny w wersji beta, a już wkrótce pojawią się dodatkowe lokalizacje i usprawnienia. 

Ponadto LinkedIn opublikował nowy raport na temat najnowszych trendów wśród profesjonalistów, aby pomóc dostarczyć więcej wskazówek co do tego, gdzie rośnie popyt.

5 najszybciej rozwijających się umiejętności

Lista ta jest oparta na umiejętnościach dodanych do profili członków w okresie od marca do października – nie jest więc oparta na listach stanowisk, co może bardziej wskazywać na zapotrzebowanie. Ale daje to pewien wgląd w to, gdzie ludzie chcą budować swoje umiejętności, aby zdobyć nowe role.

Pięć najszybciej rozwijających się umiejętności, według danych LinkedIn, to obecnie:

  • Programowanie
  • Marketing cyfrowy
  • Prognozowanie finansowe
  • Analiza danych
  • Agile Project Management

Ponadto, LinkedIn dodał więcej Ocen Umiejętności, dzięki czemu użytkownicy mogą zaprezentować swoją biegłość w większej liczbie elementów na swoich profilach LinkedIn.

LinkedIn dodał oceny umiejętności we wrześniu zeszłego roku – proces ten testuje wiedzę w określonym obszarze, a następnie dodaje identyfikator na profilu, aby pokazać sprawdzone kompetencje.

LinkedIn mówi, że Skill Assessment już okazały się cenne: ,,Kandydaci, którzy dokonają oceny umiejętności w LinkedIn i umieszczą odznakę na swoim profilu, mają nawet o 20% większe szanse na zatrudnienie niż ci, którzy jej nie dokonają.’’

Obecnie dostępnych jest więcej odznak umiejętności, które mogą być kolejnym atutem osób poszukujących pracy.

LinkedIn chce również dodać więcej opcji połączeń z nową ramką profilu, która pozwoli pracodawcom pokazać, że zatrudniają się na nowe stanowisko.

LinkedIn – ramka rekrutacyjna

,,Nowa ramka #Hiring ułatwia każdemu dodanie informacji o poszukiwaniu pracownika bezpośrednio do swojego profilu i ramki #Hiring wokół zdjęcia. Poszukujący pracy będą mogli zobaczyć, kto zatrudnia bezpośrednio w swoim serwisie LinkedIn i aplikować na odpowiednie stanowiska. Możliwość zamieszczenia oferty pracy za darmo będzie dostępna dla wszystkich członków na całym świecie w nadchodzących miesiącach”.

Narzędzie to jest rozszerzeniem ramek profilu #OpenToWork LinkedIn, które zostało uruchomione w czerwcu, dając użytkownikom kolejny sposób na dzielenie się swoim statusem pracy z siecią.

Jak dotąd, jak twierdzi LinkedIn, ramki te okazały się dużym sukcesem: ,,Ponad trzy miliony członków na całym świecie wypróbowało naszą nową profilową ramkę #OpenToWork; ci z ramką #OpenToWork otrzymują średnio o 40% więcej wiadomości InMail od rekruterów i są o 20% bardziej skłonni do otrzymywania wiadomości od szerszej społeczności LinkedIn”.

Dlatego właśnie chcemy rozszerzyć tę opcję, a połączenie tej ramki z listą otwartych stanowisk pomoże również usprawnić proces rekrutacji.

I wreszcie, LinkedIn rozszerza również swoje narzędzia do przygotowania wywiadu, które zapewniają listę wspólnych pytań dla różnych ról, aby pomóc użytkownikom przygotować się do tego, co muszą wiedzieć.

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej LinkedIn

,,70% utalentowanych specjalistów na całym świecie mówi, że wirtualne rozmowy kwalifikacyjne już z nami pozostaną, a użytkownicy twierdzą, że nasze narzędzia do przygotowania rozmowy są świetnym sposobem na przećwiczenie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i poprawę umiejętności przeprowadzania wywiadów. Funkcja ta została tak dobrze odebrana, że wprowadzamy nowe narzędzie do przygotowania rozmowy dla stanowisk wymagających, takich jak kierownik projektu i inżynier oprogramowania, dzięki czemu można zwiększyć swoje szanse na zdobycie tych najbardziej poszukiwanych ról”.

Wszystko, co może złagodzić stres związany z ubieganiem się o nową pracę jest pomocne, a wraz z rosnącą konkurencją te szybkie narzędzia przygotowawcze mogą być dużą pomocą w zrobieniu pierwszego kroku.

Narzędzia od LinkedIn pojawiają się w odpowiednim momencie, ponieważ coraz więcej osób patrzy na swoje kolejne kroki i na to, jak rozwijają swoją karierę. Jest to trudny okres dla wszystkich osób poszukujących pracy, a wszystko co można zrobić aby ułatwić tę zmianę będzie pomocne.

TikTok rozwija się i nadal działa w USA, pomimo wydania dekretu wykonawczego dotyczącego jego sprzedaży. Nadal wypuszcza na rynek nowe gwiazdy, które rozwijają się i poszerzają swój zasięg odbiorców, stając się małymi firmami w oparciu o swoje krótkie filmy wideo.

Jest to świetne rozwiązanie dla TikTok’a, ponieważ twórcy wysokiej jakości video pomagają mu przyciągnąć większą liczbę użytkowników. Ale w tym samym czasie TikTok wie, że musi tworzyć możliwości  generowania dochodów z ich wysiłków, a najlepiej nie tylko poprzez ich własne partnerstwa, ale poprzez udział dochodów z reklam i innych narzędzi, które mogą pomóc im zmaksymalizować swój potencjał.

Jeśli uda im się zarobić więcej pieniędzy na Instagramie i YouTube, które mają solidniejsze sieci reklamowe i dedykowane narzędzia to w końcu to zrobią – dlatego TikTok pracuje nad zintegrowaniem większej ilości opcji eCommerce, aby zapewnić twórcom kolejną drogę do uzyskania bezpośredniego dochodu z ich pracy.

To jest mały krok dla człowieka, ale wielki dla  TikTok’a: ,,Dzisiaj ogłaszamy globalne partnerstwo z Shopify, które pomoże ponad milionowi marketerów stworzyć i prowadzić kampanie bezpośrednio skierowane do bardzo zaangażowanej społeczności TikTok”.

To oczywiście nie jest bezpośrednia reklama na platformie e-commerce. Ten mariaż umożliwia handlowcom Shopify prowadzenie promocji na TikTok, które mogą oni tworzyć w ramach swojego profilu na Shopify.

Jest to jednak kolejny krok w kierunku potencjalnego ułatwienia sprzedaży w kanałach TikTok, który jest kluczowym obszarem rozwoju aplikacji.

Dzięki nowemu kanałowi TikTok, handlowcy Shopify mogą uzyskać dostęp do podstawowych funkcji TikTok For Business Ads Manager bez opuszczania pulpitu Shopify. Najważniejsze z nich to:

  • “1-kliknięcie” piksela: podłącz swój TikTok Pixel za pomocą jednego kliknięcia, co przyspiesza i ułatwia śledzenie konwersji.
  • One-Stop-Shop dla kampanii TikTok: twórz kampanie, śledź odbiorców docelowych i wydajność w jednym miejscu.
  • Creative Made Simple: twórz reklamy, które współbrzmią ze społecznością. Intuicyjne narzędzia kreatywne TikTok pomagają zamienić produkty sprzedawców w wysokiej jakości TikTok w ciągu kilku minut.
  • Darmowy kredyt reklamowy: Uprawnieni handlowcy mogą ubiegać się o kredyt reklamowy w wysokości $300, aby rozpocząć swoją pierwszą kampanię TikTok”.

,,Cieszymy się, że możemy rozwijać naszą współpracę z Shopify, ponieważ w dalszym ciągu badamy zarówno płatne, jak i organiczne możliwości, które przynoszą wartość dodaną firmom i pomagają zwiększyć ich oglądalność na TikTok. W ramach naszego partnerstwa rozpoczniemy również testowanie nowych funkcji handlowych, które jeszcze bardziej ułatwiają naszym użytkownikom kupowanie produktów w Shopify”.

Nowe funkcje będą prawdopodobnie podobne do tagów produktów, które TikTok już testował z niektórymi użytkownikami i markami.

Oczywiście na tę sytuację pada cień wykupienia TikTok przez Oracle/Wallmart. Ten ostatni bardzo chętnie wdrożyłby swoje możliwości eCommerce do aplikacji. Pozostaje więc pytanie – co stałoby się wtedy z Shopify? Przekonamy się o tym w niedalekiej przyszłości.

Snapchat wprowadził nowy zestaw soczewek do skanowania ciała 3D, opierając się na technologii śledzenia ciała , które mogą się poruszać i dostosowywać w zależności od tego, jak poruszasz się na ekranie.

Nowe soczewki reagują na ruch w kadrze, a cyfrowe postacie lub kostiumy pasują do twoich działań. Snapchat twierdzi, że jest  to pierwsze w swoim rodzaju narzędzie AR z soczewkami działającymi zarówno w ustawieniach aparatu przedniego, jak i tylnego.

Nowe soczewki śledzą 18 stawów na ciele człowieka i wykorzystują modele 3D, aby śledzić ruchy osoby lub ludzi w polu widzenia kamery.

Przypomina to śledzenie całego ciała, którego artysta EDM Skrillex używał podczas swojej trasy Mothership wiele lat temu, co pozwoliło mu wyświetlać gigantyczne trójwymiarowe postacie na ekranie z tyłu sceny.

Teraz użytkownicy Snapchata mogą zasadniczo korzystać z tego samego w prywatności swoich telefonów, a Snap korzysta z opcji dostarczania szeregu wirtualnych kostiumów na Halloween, aby dać ludziom szansę wzięcia udziału w wydarzeniu, nawet jeśli nie mogą tam pojechać rzeczywiste publiczne zgromadzenie.

Nowy postęp jest również wykorzystywany w reklamach, a kanadyjska ikona Tim Horton wprowadza na rynek sponsorowany obiektyw do śledzenia ciała, który pozwala użytkownikom zamienić się w pudełko Timbitów.

Nowa opcja może otworzyć szereg zabawnych, nowych powiązań i możliwości z marką – a nawet nowe narzędzia do wypróbowywania AR, aby lepiej zrozumieć jak możesz wyglądać w nowym ubraniu.

Ponieważ eCommerce odnotowuje gwałtowne przyspieszenie w 2020 roku, może to być poważna sprawa. W tej chwili Snapchat jest dopiero na początku tego, co może zrobić dzięki tym nowym opcjom, ale możemy się spodziewać kolejnych aktualizacji i ewolucji już wkrótce.

Nowe soczewki do skanowania ciała 3D są już dostępne w Snapchacie. 

Po miesiącach testów i po uruchomieniu opcji trybu ciemnego w każdej innej aplikacji Facebook potwierdził dzisiaj, że uruchamia teraz pełny publiczny test trybu ciemnego w swojej głównej aplikacji mobilnej.

Film premierowy zawiera nawet ekspertkę inżynierii odwrotnej i super gwiazdę branży aplikacji, Jane Manchun Wong , która od dawna jest w centrum uwagi fanów trybu ciemnego, którzy zadają jej pytania – kiedy zostanie uruchomiona dla różnych aplikacji.

Rzeczywiście, opcje trybu dark mają bardzo oddany fandom. Teraz dochodzimy do punktu, w którym większość aplikacji udostępnia już oficjalną opcję trybu ciemnego .

Jak wspomniano, sam Facebook dodał już opcje trybu ciemnego w większości – jeśli nie we wszystkich – innych aplikacjach, w tym Messenger,  Facebook Lite,  WhatsApp i Instagram. Facebook dodał także tryb ciemny jako część odświeżenia aplikacji komputerowej  w marcu.

Brakowało jednak aplikacji mobilnej. Wong zauważył wstępne testy trybu ciemnego w głównej aplikacji Facebooka w marcu, a Facebook uruchomił ograniczony test tej opcji w czerwcu . Teraz więcej użytkowników będzie mogło go wypróbować, a funkcja będzie dostępna dla wszystkich użytkowników w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Dla tych, którzy czekają na tryb ciemny – Facebook rozpocznie nową falę testów od tego tygodnia zapewniając zupełnie nową paletę kolorów dla aplikacji.

To powinno uratować oczy podczas przeglądania Facebooka późno w nocy – ale czy dlatego ludzie przełączają się na tryb ciemny? Myślę, że większość po prostu uważa, że ​​wygląda fajniej – tak czy inaczej, nadchodzi zmiana! 

 

Do zobaczenia za tydzień!