Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

Co ciekawego w świecie social media w minionym tygodniu?

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

TikTok chce w pełni zmaksymalizować swoje możliwości i naprawdę konkurować z dużymi graczami w przestrzeni społecznościowej. eCommerce będzie kluczową ścieżką, zapewniającą twórcom więcej możliwości zarabiania na ich treści, jednocześnie dostosowując ją do kolejnej dużej zmiany w sektorze.  

TikTok zrobił kolejny krok w tym kierunku, ogłaszając nową umowę z Walmart. W ramach tego sprzedawca będzie prezentował produkty do kupienia podczas transmisji na żywo TikTok, pierwszej tego rodzaju na platformie.  

Jak wyjaśnił TechCrunch : 

„Podczas transmisji na żywo Walmart użytkownicy TikTok będą mogli robić zakupy w produktach modowych Walmart bez konieczności opuszczania aplikacji TikTok, w pilotażu nowego„ produktu do kupienia ”TikTok. Same elementy mody pojawią się w treściach dziesięciu twórców TikTok, na czele których stoi Michael Le,  którego tańce TikTok przyniosły mu ponad 43 miliony fanów. Inni twórcy będą bardziej wschodzącymi gwiazdami, takimi jak Devan Anderson ,  Taylor Hage , i Zahra Hashimee . “ 

Gdy produkty są wyświetlane w strumieniu, wyskakujące piny kierują użytkowników do kliknięcia każdego z nich. Ten zabieg spowoduje dodanie określonej pozycji do koszyka. Użytkownicy zostaną następnie przekierowani do mobilnej kasy, co usprawni proces zakupów. 

To znaczący krok dla TikTok, który eksperymentował z eCommerce w ciągu ostatniego roku.   

Pierwszy duży eksperyment platformy na tym froncie został zauważony w listopadzie ubiegłego roku, a adresy URL handlu społecznościowego były wyświetlane w wybranych filmach . 

W kwietniu TikTok wprowadził również opcję “Małe gesty”,  która umożliwia użytkownikom wysyłanie bezpłatnych, wirtualnych prezentów od różnych partnerów marki w ramach aplikacji, co jest kolejnym krokiem w kierunku zachęcania do nawyków zakupowych.  

Zarabianie na krótkich filmach jest trudne ze względu na charakter treści. Nie możesz wstawiać reklam przed filmem ani w jego trakcie w klipie trwającym kilka sekund, a wsuwanie reklam między filmami nie jest tak skuteczne. eCommerce zapewnia kolejną, bardziej realną opcję na tym froncie – którą ByteDance, właściciel TikTok, znalazł w Douyin, chińskiej wersji aplikacji. 

Douyin generuje większość swoich przychodów  z aukcji eCommerce, wstawiając produkty do klipów twórców. Biorąc pod uwagę, że ByteDance już korzysta z tego procesu, wydaje się nieuniknione, że ostatecznie eCommerce stanie się również znacznie większą częścią doświadczenia TikTok. 

Plany rozwoju TikTok zostały wrzucone w chaos w 2020 roku po tym, jak został po raz pierwszy zbanowany w Indiach , gdzie miał największą bazę użytkowników. Następnie stanął w obliczu potencjalnego zakazu w Stanach Zjednoczonych, który teraz, jak się wydaje, został postawiony na lodzie . Walmart miał zostać współwłaścicielem nowego podmiotu TikTok w wyniku nacisków Stanów Zjednoczonych na sprzedaż aplikacji. Teraz, po wstrzymaniu tego, wydaje się, że Walmart szuka nowego podejścia, aby dalej rozwijać swoją obecność aplikacji i wykorzystaj jej potencjał sprzedaży bezpośredniej.  

Jeśli TikTok będzie w stanie szybko dodać nowe narzędzia do zarabiania, będzie miał największą szansę na maksymalizację swojego potencjału i rozwijanie swojego tempa  , aby w pełni ugruntować swoją pozycję kluczowego konkurenta na rynku.  

To może stworzyć szereg nowych możliwości dla marek.  

AR ma stać się znacznie ważniejszym zagadnieniem w 2021 roku , przy oczekiwaniu, że okulary AR będą wkrótce dostępne dla wszystkich. 

W związku z tym firma Google ogłosiła, że testuje własną odmianę narzędzi do AR na listach w Zakupach Google , które umożliwią markom dostarczanie cyfrowych nakładek, aby potencjalni klienci mogli zobacz, jak będą wyglądać nosząc przedmiot z listy. 

Nowe zestawienia zawierają przykłady tego, jak różne odcienie i kolory wyglądają na modelkach w zestawieniach makijażu w aplikacji. Stuknij w podpowiedź „Wypróbuj” i możesz zastosować to samo do własnej twarzy. 

Jak wyjaśnił Google : 

„Współpracujemy z partnerami danych ModiFace i Perfect Corp, aby pomóc Ci lepiej zwizualizować tysiące odcieni szminek i cieni do powiek Twoich ulubionych marek, takich jak L’Oreal, MAC Cosmetics, Black Opal i Charlotte Tilbury. Teraz, gdy szukasz szminki lub produkt do cieni do powiek, taki jak L’Oreal’s Infallible Paints Metallic Eyeshadow, możesz zobaczyć, jak wygląda w różnych odcieniach skóry i porównać odcienie i tekstury, aby pomóc znaleźć odpowiednie produkty”. 

YouTube należący do Google już zapewnia podobne opcje reklamowe , więc nie jest wielkim zaskoczeniem, gdy widzimy to samo.  

Oprócz tego Google dodaje również nowe zalecenia ekspertów, które pomogą w podejmowaniu decyzji o zakupie. 

„Czasami warto uzyskać rekomendacje i zobaczyć, jak produkty sprawdzają się u innych osób. Teraz, gdy przeglądasz Zakupy Google  na telefonie lub przewijasz kanał Discover w aplikacji Google, będziemy wyświetlać rekomendacje od miłośników urody, odzieży oraz domu i ogrodu i ekspertów na temat swoich ulubionych produktów. Jeśli produkt przyciąga Twoją uwagę, możesz bezpośrednio od ekspertów dowiedzieć się, dlaczego go kochają i jak go używają ”. 

Takie rekomendacje mogą pomóc w uspokojeniu kupujących o ich zakupach.  Rekomendacje od znajomych często mają większy wpływ w tym względzie , zapewnią użytkownikom Zakupów Google inny sposób uzyskania lepszego wglądu w różne produkty.  

A ponieważ coraz więcej osób robi zakupy online, narzędzia takie jak to, będą coraz bardziej przydatne. Ponownie, wraz ze wzrostem popularności rozszerzonej rzeczywistości, możesz spodziewać się znacznie większej liczby opcji przymierzania, które pomogą zapewnić kupującym w domu lepsze wrażenia z zakupów w sklepie. 

Od dziś nowe opcje są udostępniane użytkownikom ze Stanów Zjednoczonych w Zakupach Google. 

Twitter uruchamia nowy test, który podkreśli rzeczy, które masz wspólne z innymi użytkownikami, których nie obserwujesz w edytorze odpowiedzi na tweety, aby wywołać bardziej pozytywne zaangażowanie i dyskusję w aplikacji. 

Nowe podpowiedzi podświetlą na przykład tematy, które oboje śledzicie, budując na stopniowo rozszerzających się listach tematów na Twitterze.   

Ale może również prowadzić do niewygodnych wymian – lub, co gorsza, do naprawdę denerwujących prezentacji marketingowych. 

Czy zdarza Ci się, że marketerzy próbują spersonalizować przekaz za pomocą ogólnych elementów? Wyobraź sobie, że te podpowiedzi są dodawane do miksu. 

„Hej [wstaw nazwę], widzę, że interesujesz się Gwiezdnymi Wojnami, czy Mandalorianin nie jest wspaniały? W każdym razie powinieneś sprawdzić nasz nowy [wstaw produkt] – tutaj jest link do dodatkowych informacji” 

Szybko staje się to głównym przypadkiem użycia, co może sprawić, że będzie to wyjątkowo irytująca funkcja. 

Ze swojej strony Twitter postrzega to jako potencjalny sposób na ograniczenie nadużyć i agresywnych zachowań w aplikacji. 

Jak wyjaśniła Mashable Christine Su z Twittera : 

„W ogniu chwili ludzie mogą zapomnieć, że za kontem na Twitterze stoi inny człowiek. Pokazując, co nas łączy, mamy nadzieję przypomnieć ludziom, co nas łączy jako punkt wyjścia. Mamy nadzieję, że zachęci to do przemyślanych rozmów między nieznajomymi na Twitterze.” 

Instagram dodał kilka nowych dodatków do opcji kreatywnych zarówno w Reels, jak i Stories. Jednocześnie poprawiając kilka istniejących funkcji i rozszerzając wdrażanie tagów Branded Content. 

Po pierwsze, w Reels – jak podzielił się ekspert ds. Mediów społecznościowych Matt Navarra – Instagram dodaje nowe opcje „Audio Mix” i Voice-over do narzędzi kompozycji Reels. 

Nowe opcje umożliwiają użytkownikom dodawanie dodatkowych ścieżek dźwiękowych – za pomocą klipu głosowego lub muzycznego – do klipu Reels. Dodatkowo zapewniają kontrolę poziomu dźwięku w celu dalszej edycji prezentacji. TikTok ma tę samą funkcjonalność , więc nie jest zaskakujące, że pojawia się również w Reels – co jest oczywiście kopią TikTok.   

Możesz uzyskać dostęp do nowych opcji „Miksuj dźwięk” i Voice-over ”, dotykając mikrofonu u góry ekranu kompozytora Reels. 

Navarra zauważa również , że Instagram dodaje teraz znak wodny “Reels” w lewym górnym rogu klipów, co zapewni znakowanie marki, gdy klipy Reels są ponownie udostępniane. 

Oprócz tego Lindsey Gamble zauważyła, że Instagram zaktualizował również opcję „Edytuj klipy” w Reels, dając użytkownikom bardziej szczegółowe możliwości zmiany każdego elementu. 

Instagram zaktualizował opcje edycji Reels we wrześniu, w tym  ulepszone opcje przycinania i usuwania ,  ale ta nowa kontrolka wydaje się zapewniać bardziej szczegółowe możliwości edycji w każdej części. Gamble zauważa również, że tagi Branded Content dla rolek są teraz wyświetlane dla większej liczby użytkowników. Instagram ogłosił ten dodatek w zeszłym miesiącu .  

Niektórzy użytkownicy widzą także nowy tryb „Multi-capture” , który wydaje się ułatwiać tę samą funkcjonalność, robiąc kilka zdjęć jednocześnie, bez konieczności wielokrotnego naciskania przycisku.  

Podczas gdy twórca aplikacji mobilnych, Alessandro Paluzzi , udostępnił ten obraz nowego trybu „Filtr kolorów” w historiach, który umożliwia ustawienie intensywności filtra, który ma być zastosowany do zdjęcia / wideo. 

Wszystkie są stosunkowo niewielkimi dodatkami, ale dodają one do twoich kreatywnych opcji i mogą zapewnić nowe sposoby maksymalizacji zawartości Stories i Reels. 

Instagram nie potwierdził pełnych wdrożeń dla każdego z nich, ale jeśli nie sprawdziłeś swojej aplikacji po ostatniej aktualizacji, może warto zajrzeć i zobaczyć, do czego masz dostęp w swoich narzędziach. 

Facebook chce pomóc użytkownikom komputerów stacjonarnych Messengera w świętowaniu okresu świątecznego. Dzięki nowemu zestawowi efektów AR , filtrów i tła 360 stopni , pierwszych efektów tego typu, które zostaną dodane do wersji aplikacji na komputery stacjonarne. 

Teraz będą dostępne również w wersji na komputery stacjonarne, z szeregiem opcji sezonowych – jak wyjaśnił Facebook: 

„ Możesz wybierać spośród wielu świątecznych efektów AR, które zaczynają się już dziś, w tym Santa’s Lap, Winter Village, Christmas Tree Hat, Grumpy Yeti, Festive Lights i Christmas Elf” 

Facebook ogłosił pełne wprowadzenie wersji Messengera na komputery w kwietniu , po przetestowaniu go na wybranych rynkach na początku roku . W tym czasie Facebook zauważył, że odnotował ponad 100% wzrost liczby osób korzystających z przeglądarki na komputerze. Biorąc to pod uwagę, Facebook starał się zapewnić bardziej dedykowane narzędzia, aby zaspokoić zwiększony popyt. 

W związku z tym te nowe dodatki mają sens, a także dostosowują wersję aplikacji na komputery stacjonarne do zwykłej aplikacji mobilnej. 

„ Aby uzyskać dostęp do filtrów i efektów świątecznych, po prostu otwórz aplikację Messenger na pulpicie i rozpocznij rozmowę wideo, utwórz pokój lub otwórz kamerę Messengera. Kliknij ikonę buźki, aby zobaczyć zakładki filtrów i tła”.  

Możesz pobrać nową aplikację Messenger for Desktop w  sklepach Mac  i Windows . 

Google stworzył nowy Obiektyw w Snapchacie, który zapewnia interaktywne spojrzenie na przegląd trendów „ Roku w wyszukiwarce ”. 

Obiektyw Google umożliwia przeglądanie serii obrazów przedstawiających kluczowe wydarzenia z 2020 roku. Następnie możesz dotknąć każdego z nich, aby dokładniej zbadać określony temat. 

Jak wyjaśnił Snapchat: 

„ Gdy rok 2020 dobiega końca, Snap i Google nawiązały współpracę, aby ożywić kultową historię Google„ Rok w wyszukiwarce ”dzięki wciągającej rzeczywistości rozszerzonej. To pierwszy raz, kiedy„ Rok w wyszukiwarce ”Google został ożywiony w rzeczywistości rozszerzonej. i debiut kampanii na Snapchacie ”. 

Oprócz obiektywu, Snapchat twierdzi, że Google będzie również wyświetlać wideo „Rok w wyszukiwarce” jako reklamy na Snapchacie, „co jest pierwszym przypadkiem, gdy program został przedstawiony jako pionowy film na platformie”. 

Integracja podkreśla rosnące znaczenie Snapchata, nie tylko jako platformy AR, ale szerzej jako narzędzia łączącego, w którym Google używa aplikacji, aby zwiększyć świadomość trendów wyszukiwania w tym roku. Może to również sygnalizować rozszerzającą się relację między obiema firmami. Google kiedyś chciał kupić Snap , więc zdecydowanie interesuje się tym, co robi zespół Snapchata. 

Najważniejszą kwestią jest tutaj narzędzia AR Snapchata i to, jak nadal ewoluują i zapewniają nowe możliwości dla wciągających projektów tego typu. AR ma stać się znacznie bardziej brane pod uwagę w 2021 roku, ponieważ zarówno Facebook, jak i Apple chcą wypuścić swoje okulary z obsługą AR.  

Wygląda na to, że Snapchat stoi na czele tej zmiany i chociaż nie ma publicznego planu na kolejny etap własnego urządzenia do noszenia Spectacles, projekty takie jak ten pokazują, że Snap nadal jest kluczowym liderem w tej dziedzinie. 

Możesz to wypróbować samodzielnie, przytrzymując palec na tym kodzie Snapcode w aparacie Snap. 

Twitter uruchomił wczesną wersję beta swojej nowej, podobnej do Clubhouse funkcji audio Spaces, w której niewielka grupa użytkowników zostanie zaproszona do przetestowania nowej funkcji wirtualnych pokojów tylko z dźwiękiem. 

Spaces audio Twittera umożliwią użytkownikom utworzenie spotkania tylko audio, do którego ich połączenia mogą następnie dołączyć, aby słuchać lub aktywnie uczestniczyć. Spotkania dźwiękowe będą oznaczone fioletową ikoną w dymku floty twórców, co będzie oznaczać, kiedy trwa dyskusja dźwiękowa i kto bierze w niej udział. 

Twitter zaczął tweetować z oficjalnego konta dla nowej funkcji na początku tego miesiąca, a dziś ogłosił pierwszy etap testów. 


Jak wyjaśnił Twitter : 

„Głos ludzki może wnieść warstwę łączności do Twittera poprzez emocje, niuanse i empatię, często zagubione w tekście. Widzimy to dzięki tweetom głosowym i wiadomościom głosowym. Czasami 280 to za mało, a głos daje innym możliwość przyłączenia się do rozmowy ”. 

Będzie to więc kolejna opcja zaangażowania się na platformie, którą warto sprawdzić, gdy zostanie rozszerzona – chociaż warto również zauważyć, że tweety klipów audio nie stały się kluczową opcją komunikacji. Co prawdopodobnie nie wróży dobrze Spaces. 

Z drugiej strony integracja z Fleets może sprawić, że będzie to bardziej angażująca opcja, ponieważ użytkownicy będą powiadamiani bezpośrednio na górze ich kanału, gdy ich połączenia są nadawane w pokoju audio. Odkrywanie treści zawsze było nieco problematyczne na Twitterze – jeśli transmisja na żywo może Cię zainteresować, nie możesz tego wiedzieć, chyba że podążasz za konkretnym twórcą, co nie zawsze ma miejsce.  

Pod tym względem zwiększanie świadomości za pośrednictwem flot z pewnością przyniesie korzyści. Ale czy pokoje wyposażone tylko w dźwięk zostaną przyjęte, zwłaszcza w roku, kiedy grupowe rozmowy wideo odnotowały tak ogromny wzrost na każdej innej platformie? 

Ze swojej strony Twitter opisuje Spaces jako  „dobrze zorganizowaną kolację”. 

„Na przyjęciu z bombą nie musisz znać wszystkich, aby dobrze się bawić, ale wszyscy czują się komfortowo przy stole. Chcieliśmy, aby Spaces też miały to magiczne uczucie”. 

Czy Spaces będzie w stanie uchwycić ten rodzaj intymnego poczucia połączenia? Jak już wspomniano, toczące się dyskusje u góry Twojego kanału bez wątpienia przyciągną więcej osób. I wydaje się, że to tylko kwestia czasu, zanim Twitter włączy również transmisję na żywo do flot, zapewniając podobną świadomość. 

Spaces w tym sensie bardziej przypomina rozszerzenie Floty, w przeciwieństwie do funkcji samej w sobie – ponieważ bez tej integracji wątpliwe jest czy Spaces zyskałyby jakąkolwiek przyczepność. 

Jak już wspomniano, Twitter twierdzi, że „bardzo mała grupa informacji zwrotnych” uzyska dostęp do tej opcji.  

Twitter testuje również reakcje „podobne do gestów rąk” i transkrypcje na żywo, aby poprawić wrażenia. 

Pierwsi użytkownicy zgłaszali, że doświadczenie jest dość błędne, ale Twitter zajmie trochę czasu, aby uporządkować pełne wrażenia. 

Do zobaczenia za tydzień!

ZOSTAW KOMENTARZ