Co jest najlepszym uzupełnieniem porannej przerwy? Świeże nowości! Dlatego jeśli w Waszych mieszkaniach lub biurach czuć już piękną woń kawy, to znak, że czas na najnowszą BRICKówkę! 

NFT rozszerza działalność na Instagramie 

Podczas gdy sprzedaż NFT nadal spada, a zainteresowanie pierwszą falą cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich wydaje się słabnąć, Meta postanawia rozszerzyć narzędzia wykorzystujące wirtualne dobra. Początkowo opcja udostępniania oraz sprzedaży NFT dostępna była tylko dla wybranych twórców w USA, teraz jednak otrzymają ją użytkownicy w ponad 100 innych krajach. Opcja wyświetlania NFT na Instagramie umożliwia użytkownikom prezentowanie ich wirtualnych dóbr w głównym kanale Instagrama, w relacjach lub w wiadomościach bezpośrednich. Ponadto proces NFT na Instagramie obsługuje szereg połączeń z najlepszymi narzędziami do płatności kryptograficznych w tym Coinbase, Dapper, Ethereum, Polygon i Flow. Właściciele NFT mogą również połączyć swoje konta Rainbow, Trust Wallet i MetaMask, aby zweryfikować własność przedmiotów. 

Dla niewtajemniczonych – NFT to wirtualne dobra, których własność można nabyć tylko drogą internetową, jednak nie daje nam ona praw autorskich do dzieła. Oznacza to, że wirtualnie możemy posiadać jakiś obraz lub zdjęcie, jednak nie możemy z nim robić nic więcej niż tylko chwalić się, że taką własność posiadamy.  

Źródło: socialmediatoday.com 

Twitter pozwoli na przypięcie odpowiedzi 

Czy kiedykolwiek dostałeś odpowiedź na jeden z Twoich tweetów od celebryty? A może istnieje świetna odpowiedź, którą chcesz, aby zobaczyło więcej osób? Wkrótce będzie można zaprezentować najciekawsze komentarze za pomocą nowej opcji „Przypnij odpowiedź”, która jest obecnie testowana na Twitterze. W podobny sposób, jak do tej pory własne posty, będzie można przypiąć dowolną odpowiedź na górze swojego Twitterowego profilu, dzięki czemu będzie ona widoczna dla każdego, kto go odwiedzi.  

Źródło: webtimes.uk 

Facebook rezygnuje z zakupów na żywo 

Dwa lata po wprowadzaniu opcji, 1 października 2022 roku, Facebook wyłączy możliwość tworzenia zakupowych transmisji na żywo. Opcja umożliwiała promowanie oraz zakup produktów poprzez bezpośredni kontakt między sprzedawcą, a klientem w trakcie transmisji na żywo. W poście ogłaszającym zakończenie działania narzędzia zawarto informację, iż konsumenci obecnie chętniej oglądają Rolki, dlatego twórcy pragną bardziej skupić się na tej formie i jeszcze bardziej ją rozwinąć.  

Źródło: hootsuite.com 

Instagram vs BeReal 

BeReal powstało jako odpowiedź na Instagrama, na którym większość publikowanych zdjęć poprzedzona jest edycją i wizytą w photoshopie. Nowa aplikacja miała zachęcić użytkowników do publikowania zdjęć w formie, w jakiej zostały one wykonane. Opiera się to na wysyłaniu użytkownikom losowych pytań o różnych porach dniach i zachęcaniu ich do odpowiedzi poprzez podzielenie się tym, co w danej chwili robią. Zdjęcie opublikować należy po maksymalnie 2 minutach od otrzymania powiadomienia. Dodatkowo wykonywanie zdjęcia opiera się o wykorzystanie dwóch kamer, co oznacza, że publikowana jest fotografia tego, co w danej chwili widzimy oraz nas samych. Taka forma tworzenia zdjęć przypadła wielu internautom do gustu i już teraz aplikacja może pochwalić się kilkumilionową liczbą pobrań.  

Z kilku funkcji dostępnych w BeReal pragnie skorzystać sam Instagram, który niedawno udostępnił niektórym użytkownikom narzędzie umożliwiające wykorzystanie dwóch aparatów jednocześnie. Ponadto w trakcie testów jest możliwość dodawanie kodów QR do postów, które umożliwiałyby obserwatorom dokładne znalezienie miejsca, w którym fotografia została wykonana. Jest to kolejne narzędzie, które znane jest już użytkownikom z BeReal.  

Źródło: socialmediatoday.com 

TikTok dla marketerów gier 

Według badań przeprowadzonych przez twórców, ponad połowa użytkowników codziennie ogląda krótkie treści wideo związane z grami. Wciągający, pełnoekranowy format krótkiego filmu z dźwiękiem doskonale nadaje się do udostępniania klipów z gry, instrukcji i samouczków, dlatego twórcy zachęcają marketerów do przeniesienia swojej promocji do aplikacji. Gry są prawdopodobnie kluczowym czynnikiem napędzającym współczesną popkulturę, a takie rozwiązanie mogłoby przynieść wiele korzyści dla obu stron. Biorąc pod uwagę przedstawione badania, iż 61% użytkowników chętniej interesuje się marką, jeśli ta udostępnia swoje materiały na TikToku, przeniesienie tam swojej promocji może być naprawdę owocne, a sama aplikacja zyskałby kolejnych wartościowych użytkowników.  

Źródło: socialmediatoday.com 

YouTube doda znaki wodne do Shorts 

YouTube ogłosił, że podejmie próbę uniemożliwienia użytkownikom ponownego publikowania klipów w innych aplikacji.  Pomocny ma okazać się znak wodny, który dodawany będzie do materiałów pobranych. TikTok, jak i Reels od dawna posiadają takowe oznaczenia, co pomóc ma w ukazaniu ekskluzywności wideo, które dostępne będzie tylko w jednym miejscu. 

Źródło: socialmediatoday.com 

Nowe narzędzie do tworzenia reklam od Meta 

Dodatek o nazwie Advantage+ Shopping Campaigns od 15 sierpnia dostępny jest dla użytkowników na całym świecie. Służy on do automatyzacji procesu tworzenia kampanii dla branż sprzedażowych oraz e-commerce. Dzięki niemu zyskujemy szybsze programowanie reklam oraz weryfikację poziomu konwersji. System obsługuje do 150 kombinacji parametrów jednocześnie, które pomagają sprawniej oraz w bardziej dopasowany sposób wybrać grupę odbiorców. Pozwoli to również efektywniej wykorzystać budżet reklamowy. Według przeprowadzonych testów, wykorzystanie nowego narzędzia obniżyło Cost Per Purchase o 12% w porównaniu do reklam Business as Usual.  

Źródło: socialpress.pl