Myśleliście, że w mediach społecznościowych jest już wszystko? Niespodzianka! Kolejna dawka aktualizacji przed Wami! 🙂

NFT na Facebooku

NFT ma swoich fanów i przeciwników. Wśród ludzi na całym świecie znajdą się osoby, którym do gustu przypadły małpki na profilach popularnych osób, ale też takie, którzy otwarcie krytykują sposób w jaki przetwarzane są dane. 

Jakiś czas temu pisaliśmy o wprowadzeniu możliwości zakupu filmów w formie NFT na YouTube. Cyfrowe przedmioty posiadają spore grono fanów, a nowy raport The Financial Times sugeruje, że prawdopodobnie zainwestuje w nie również META. Według zawartych w raporcie informacji możliwe jest stworzenie grup, do których będzie można należeć dzięki posiadanemu NFT oraz takich, które służyć będą tworzeniu oraz sprzedaży cyfrowych dóbr. 

Czy takie działanie przyniesie grupie Meta korzyść? Tak naprawdę ciężko stwierdzić. Grupy zwolenników NFT do tej pory tworzyły się na innych portalach, czego przykładem może być Discord, więc dzięki takiej zmianie Meta ma szansę zyskać nowych aktywnych użytkowników. Wątpliwe jednak jest samo posługiwanie się NFT, które często są podstawą oszustw i kradzieży, a także dyskusji na temat szkodliwości dla środowiska, co może zaszkodzić wizerunkowi Metaverse.  

Źródło: socialmediatoday.com

Edycja postów na Twitterze

W ostatnim czasie Twitter zaskakuje nas wieloma nowościami. Wciąż jednak nierozwiązana pozostaje kwestia najważniejsza… czyli przycisku edycji wpisów. 

Bardzo aktywny w ostatnim czasie Elon Musk, który nieprzerwanie porusza temat działania Twitera w swoich postach, postawił użytkownikom pytanie czy taki dodatek jest im potrzebny. W ankiecie, w której odpowiedzi udzieliło ponad 4 miliony użytkowników, ponad 73% odpowiedziało twierdząco. Administratorzy Twittera krótko po tym odpowiedzieli, że już 1 kwietnia opublikowali wpis w tym temacie – jednak wielu użytkowników wyraziło swoje wątpliwości, z powodu daty, w której informacja się pojawiła. Do tej pory Twitter opierał się wprowadzeniu przycisku edycji z racji możliwych niekorzystnych i krzywdzących zmian w postach, które zostały udostępnione przez innych użytkowników.

Niepewność co do nadchodzących zmian trwała kilka dni, jednak Twitter oficjalnie potwierdził, że już od zeszłego roku trwają pracę nad przyciskiem edycji. Pojawiły się również informacje na temat potencjalnego dostępu do historii zmienionych wpisów. 

Źródło: socialmediatoday.com

TikTok testuje łapki w dół

Jak tłumaczą twórcy, ruch ten ma pomóc w zwiększeniu zaangażowania na rzecz wspierania bezpieczeństwa aplikacji. Platforma spróbuje usuwać treści obraźliwe i szerzące nienawiść, poprzez przekazanie użytkownikom większej kontroli w sekcji komentarzy. Osoby mające dostęp do nowej funkcji będą mogły oznaczyć komentarze, które uznają za nieistotne lub nieodpowiednie.

Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji między członkami społeczności lub demoralizujących twórców, tylko osoba, która oznaczyła komentarz jako negatywny będzie mogła to zobaczyć” – mówi Cormac Keenan, szef ds Zaufania i Bezpieczeństwa na TikToku.

Źródło: hootsuite.com

Instagram usunie zakładkę ostatnich hashtagów

Podczas wyszukiwania treści poprzez hashtagi na instagramie do tej pory dostępne były 3 zakładki: najpopularniejsze, ostatnie oraz dodane niedawno rolki. Instagram ogłosił, że planuje zmiany w tym zakresie, a tym samym usunięcie zakładki ostatnie. Nową aktualizację twórcy tłumaczą tym, że wspomniana zakładka jest niepotrzebna, a do wyszukiwania najciekawszych treści służy wyłącznie strona najpopularniejsze.

Co wiąże się z tą zmianą? Tak naprawdę stracimy dostęp do wielu najświeższych informacji, ponieważ te najpopularniejsze, nie zawsze są tymi najnowszymi, które nas interesują. Może mieć to również duży wpływ na mniejszych twórców, którzy nie będą w stanie przebić się między popularniejszymi dominatorami zakładki. 

Źródło: socialpress.pl 

Instagram – zbiórki pieniędzy poprzez rolki

Czy można połączyć pomoc i media społecznościowe? Oczywiście! Zbiórki podczas transmisji na żywo dostępne są od dawna na wielu portalach, jednak co powiecie o dotacjach poprzez rolki?

19 kwietnia Instagram do swojej aplikacji dodał nową funkcję, która pozwala na zbieranie pieniędzy dla organizacji non-profit. Dostępna już w 30 krajach opcja pozwala na wsparcie około 1,5 miliona organizacji. Udostępnione zbiórki aktywne będę przez 30 dni, a następnie w pełni przekazywane wskazanym odbiorcom.

Źródło: digitaltrends.com

ZOSTAW KOMENTARZ