Czas zimowych wakacji? Nie w social mediach! Zapraszamy na przegląd wybranych wydarzeń w świecie social mediów, czyli naszą BRICKówkę!

Zmiany w nawigacji na Instagramie

Nowy rok, nowy… interfejs na Instagramie. A przynajmniej – odświeżony układ paska nawigacyjnego widocznego u dołu aplikacji. Od lutego w jego centrum będzie przycisk umożliwiający tworzenie treści. Znajdujący się tam do tej pory skrót do rolek przesunie się w prawo, w miejsce dotychczasowej ikony sklep, ta zaś… zniknie z belki. Dlaczego? Według analiz, zakupy w aplikacji nie cieszą się takim powodzeniem, na jakie miała nadzieję Meta. Firma co prawda wciąż będzie oferowała użytkownikom możliwość dokonywania zakupów, jednak funkcja ta nie będzie już tak eksponowana.

Źródło: socialmediatoday.com

Usprawnianie opcji wyszukiwania na Twitterze

Po wprowadzeniu tak długo wyczekiwanej przez korzystających z Twittera możliwości edycji postów, twórcy aplikacji zaczęli pochylać się nad kolejną bolączką użytkowników. Mowa o opcji wyszukiwania, która jest mało intuicyjna, a przez to – irytująca Czy Twitter doczeka się usprawnień dotyczących opcji wyszukiwania? Mamy taką nadzieję!

Źródło: socialmediatoday.com

Nowe narzędzie w Creatorze Marketplane

Utworzenie TikTok Creator Marketplace doskonale usprawniło funkcjonowanie influencer marketingu. Nic zatem dziwnego, że aplikacja wprowadza kolejne aktualizacje. Tym razem jest to dodanie Talent Managera, czyli opcji skierowanej do menedżerów twórców popularnych filmików. Dzięki niej łatwiejsze stanie się oszacowanie możliwości marki składającej ofertę współpracy. Talent Manager ma stanowić też wygodną przestrzeń do negocjowania warunków umowy pomiędzy markami a menedżerami TikTokerów.

Źródło: socialmediatoday.com

Bezpieczeństwo użytkowników aplikacji od Mety

Meta podejmuje kroki związane z bezpieczeństwem swoich najmłodszych użytkowników. W tym celu zorganizowała szczyt, podczas którego debatowano m.in. o tym, jak sprawić, by dzieciom, niespełniającym jeszcze wymogów wiekowych aplikacji, utrudnić dostęp do social mediów. Drugim przejawem troski o bezpieczeństwo osób korzystających z aplikacji jest podjęcie działań prawnych przeciwko firmom, które przechwytują dane z Facebooka i Instagrama. Miejmy nadzieję, że takie zdecydowane kroki usprawnią ochronę naszych danych osobowych, zwiększając jednocześnie komfort użytkownika SM.

Źródło: socialmediatoday.com