Jesienią Social Media nabierają barw. Kolejna Brickówka, czyli Prasówka od Bricka przynosi garść niezwykle ciekawych informacji! 

Rozpocznijmy od świetnych wieści dla polskich instragramerów.

Serwis, po 3 latach od uruchomienia usługi Intagram Music, udostępnił ją także w Polsce.  

Instagram Music to dodatek do Instagrama umożliwiający wzbogacenie wideo-relacji utworem muzycznym dostępnym w bazie aplikacji. Dzięki umowom z największymi wytwórniami i dystrybutorami muzycznymi, takimi jak Universal czy Sony Music, użytkownicy mogą przebierać w największych hitach z wielu rozmaitych gatunków a także wybierać który, konkretny fragment piosenki ozdobi ich relację. 

Póki co nową opcją mogą cieszyć się jedynie posiadacze iPhone’ów i iPadów, lecz w dalszej perspektywie jest również odblokowanie usługi na urządzenia z systemem Android. 

Źródło: wirtualnemedia.pl 

Facebook we współpracy z firmą Telus International uruchomił w Gdańsku Centrum Wsparcia Przedsiębiorców. 

Podstawowym założeniem biura jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw w długofalowym marketingu internetowym za pomocą narzędzi z rodziny Facebooka: aplikacji macierzystej, Instagrama, What’s Appa i Messengera.

Centrum służy wsparciem merytorycznym, cyklem szkoleń a także praktycznymi poradami oraz opracowywaniem i planowaniem strategii. Cel jest jeden: przyśpieszyć rozwój przedsiębiorstw, mając na uwadze aktualny wzrost gospodarczej aktywności po regresie spowodowanym pandemią.  

Co istotne, mimo iż organizacja została umiejscowiona w Gdańsku, docelowo ma za zadanie wspierać przedsiębiorców z całej Europy Środkowo-Wschodniej. Aktualnie centrum operuje w językach Polskim i Rosyjskim, ale docelowo ma również udzielać wsparcia po Węgiersku, Rumuńsku, Niemiecku i oczywiście Angielsku.  

Źródło: wirtualnemedia.pl 

Niepokojący raport dotyczący dzieci i młodzieży na Tik-Toku opublikowała firma News-Guard

Wynika z niego, że nowi, nieletni użytkownicy Tik-Toka (grupa wiekowa 13-16 lat), w kilka minut po utworzeniu nowego konta są atakowani bardzo dużą ilością rozmaitych, sprzecznych i często nieprawdziwych informacji dotyczących pandemii koronawirusa

Jak głosi raport, w ciągu 45 minut, nowy, nieletni użytkownik Tik-Toka obejrzał 32 filmy dotyczące Covid-19, a wśród nich również takie, które mówią o spisku korporacji farmaceutycznych, depopulacji czy szkodliwości szczepionek.  

Znamienne, że filmiki takie pokazywały się użytkownikom bez względu na ich zaangażowanie w temat – mylący kontent oglądały zarówno dzieci które klikały w filmik czy komentowały go, jak i te które podchodziły do niego neutralnie.  

Raport News-Guard obnaża oczywiście niedoskonałość systemów zabezpieczających TikToka. Biuro prasowe serwisu odnosząc się do sprawy, zapewniło że nieustannie pracują nad ulepszeniem platformy oraz zintensyfikowaniem weryfikacji publikowanych, fałszywych treści. 

Źródło: news-guard.com 

Zobacz także: 5 najciekawszych serwisów social-mediowych dla muzycznych freaków!

Serwisy społecznościowe wydają się być ostatnio pod intensywnym obstrzałem.  

Nie milkną wciąż echa głośnego śledztwa The Wall Street Journal, które dotarło do tajnych raportów Facebooka dotyczących działania algorytmów oraz “niewygodnych” i kontrowersyjnych danych z ich flagowych aplikacji. Do zataczającej coraz szersze kręgi awantury dołączył BBC News, który poinformował publicznie o sytuacji którą wykrył w 2019 roku.  

Tym razem chodzi o Instagram, który na pewien okres czasu, stał się serwisem do… handlu kobietami. Proceder ten miał miejsce w krajach arabskich, a liczne ogłoszenia na temat sprzedaży niewolnic, publikowane były na kontach pochodzących z min. Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kuwejtu czy Syrii. Każde takie ogłoszenie było oznaczane specjalnym hasztagiem w języku arabskim i wielokrotnie udostępniane. Ze względu na specyficzny alfabet, nadużycie było ciężkie do wykrycia przez standardowe algorytmy.  

Sprawa stała się głośna do tego stopnia, że applowskie iStore zagroziło, że jeśli Facebook nie podejmie stosownych działań blokujących istnienie takich sytuacji, aplikacja zniknie z ich serwisu. Oznaczałoby to oczywiście olbrzymie straty dla kompanii Marka Zuckerberga.  

Reakcja Facebooka była na szczęście natychmiastowa – powstała specjalna technologia, której głównym zadaniem jest wyszukiwać i blokować treści mogące w jakikolwiek sposób mieć związek z niewolnictwem. Główny hasztag oraz wszelkie jego pochodne zostały również wpisane na czarna listę. 

Źródło: www.socialmediatoday.com 

Zobacz jeszcze: Dawno, dawno temu w Social Mediach

Na koniec informacja, która dla wielu może być dość… oczywista. 

Pew Research Center poinformował, że ponad połowa Amerykanów – dokładnie 48% – traktuje Social Media jako podstawowe źródło pozyskiwania najświeższych informacji.

Oznacza to, że portale informacyjne powoli tracą swoja rację bytu, nie mówiąc już o bardziej tradycyjnych formach przekazu, takich jak TV, radio czy gazety.  

Jako najczęstsze źródło newsów ankietowani mieszkańcy USA wskazali Facebooka – na ten serwis kieruje się ponad 30% Amerykanów. W czołówce znajdują się również YouTube (22%), Twitter (13%) i… Instagram (11%).  

Eksperci uważają, że sytuacja USA ma przełożenie na większość technicznie i gospodarczo rozwiniętych krajów na świecie, ze zdecydowanym wskazaniem na Europę.  

Źródło: prc.com 

Zobacz jeszcze: Raport: O czym Polacy piszą najczęściej w social mediach?

ZOSTAW KOMENTARZ