Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

W tym tygodniu przeczytacie m.in. o tym, że Facebook przekroczył wartość biliona dolarów, Google opóźnia blokadę plików cookie w Chrome do 2023 roku oraz Twitter umożliwił udostępnianie tweetów na Instagram Stories.

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

W poniedziałek Facebook dołączył do czterech technologicznych gigantów, których kapitalizacja przekroczyła granicę biliona dolarów. 

Akcje internetowego giganta wzrosły na poniedziałkowej sesji o prawie 5%. po tym jak sąd odrzucił skargę antymonopolową wniesioną przez Federalną Komisję Handlu i 40 stanów przeciwko Facebookowi – informuje Rzeczpospolita. 

Sędzia z Sądu Okręgowego USA dla Dystryktu Kolumbia uznała, że sprawa musi zostać oddalona, ponieważ upłynęło zbyt dużo czasu od popełnienia domniemanych przestępstw. W efekcie cena akcji skoczyła z 344 do 354 dolarów. 

Tym samym Facebook stał się piątą amerykańską spółką, która przebiła bilion dolarów rynkowej wartości. Największy jest ciągle Apple (2,25 bln dolarów), za nim Microsoft (2,02 bln dolarów), Amazon (1,73 bln dolarów) i Google (1,67 bln dolarów). 

Wartość Facebooka po zamknięciu giełdy wynosiła 1,004 bln dolarów. 

Źródło: Rzeczpospolita, wirtualnemedia 

Google o dwa lata przesuwa w czasie moment wprowadzenia w przeglądarce internetowej Chrome blokady, która uniemożliwi zewnętrznym stronom śledzenie użytkowników za pomocą plików cookies informuje portal wirtualnemedia.pl 

Na początku 2020 roku Google zapowiedziało wprowadzenie w Chrome mechanizmu o nazwie Privacy Sandbox, który w założeniach ma uniemożliwiać stronom trzecim śledzenie internautów za pośrednictwem plików cookies.  

Internetowy gigant argumentował wówczas, że użytkownicy jego przeglądarki coraz bardziej domagają się wprowadzenia rozwiązań mających na celu większą ochronę ich prywatności. Jednocześnie rozwiązanie zaanonsowane przez Google postrzegane jest jako cios w segment marketingu online czy wydawców, bowiem w znaczący sposób ograniczy możliwość skutecznego targetowania reklam.  

Google odwleka zmiany Mechanizm Privacy Sandbox miał zostać wprowadzony w Chrome w ciągu dwóch lat od ogłoszenia, a więc najpóźniej na początku 2022 roku. Teraz jednak Google ogłosiło, że stanie się do końca 2023 roku. 

Źródło: wirtualnemedia 
 

Twitter na iOS został zaktualizowany, aby każdy mógł szybko i łatwo udostępniać tweety w swojej historii na Instagramie. 

Nowa funkcja działa przy użyciu arkusza udostępniania iOS: wystarczy dotknąć ikony udostępniania pod dowolnym tweetem i wybrać “Historie na Instagramie” z listy aplikacji. Po udostępnieniu tweeta na Instagramie można zmienić jego rozmiar, położenie i ozdobić standardowymi tekstami, naklejkami, muzyką i adnotacjami usługi graficznej. 

Oczywiście istnieje możliwość robienia zrzutów ekranu tweetów i ręcznego przesyłania ich do relacji na Instagramie. Ale nowy interfejs znacznie ułatwia ten proces.  

Opublikowanie linku do Instagrama na Twitterze nadal wyświetla się jako zwykły adres URL, bez karty podglądu.  

Podobnie jak integracja Snapchata, Twitter udostępnia na razie nową funkcję jedynie użytkownikom iOS i nie wspomniał, kiedy może być dostępna na Androida. 

Źródło: cyberfeed, twitter 

Google obsługuje prawie połowę całego ruchu reklamowego w witrynach z tzw. fake newsami – wynika z badania przeprowadzonego przez badaczy Lia Bozarth i Ceren Budak z University of Michigan School of Information.  

Badania wskazują, że jeśli reklamodawcy nie zwracają szczególnej uwagi na swoje listy wykluczeń, istnieje szansa, że ich reklamy mogą być wyświetlane obok fałszywych wiadomości w internecie.  

Według nowego badania przeprowadzonego przez badaczy Lia Bozarth i Ceren Budak z University of Michigan School of Information, Google obsługuje 48 procent całego ruchu reklamowego w witrynach publikujących fake newsy.  

Prawie jedna trzecia (32 procent) „stron o niskiej wiarygodności” została dostarczona przez Google. Naukowcy przeanalizowali reklamy w witrynach z listy zatytułowanej „Fałszywe, wprowadzające w błąd, Clickbait-y i/lub satyryczne źródła wiadomości” stworzonej przez Melissę Zimdars, badaczkę z Merrimack College.  

Badania przeprowadzone przez Bozarth i Budak wskazują, że chociaż wielcy gracze, tacy jak Google, uzyskują niewielkie przychody z reklam w tych witrynach z fake newsami, nadal są „odpowiedzialni za dostarczanie znacznej części reklam na fałszywych i niskiej jakości witrynach informacyjnych”. 

Źródło: wirtualnemedia 
 

Aplikacja Kuaishou, największy konkurent TikToka ma obecnie miliard użytkowników – podała firma Kuaishou Technology, właściciel platformy. Tym samym Kuaishou znalazła się w gronie największych chińskich platform tego typu obok TikToka i WeChat i ma szansę poważnie zagrozić konkurentom. W aplikacji pojawią treści związane z tegoroczną olimpiadą w Tokio – informuje portal wirtualnemedia.pl 

Kuaishou funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny.  

W maju firma Kuaishou Technology podała wyniki biznesowe dotyczące pierwszego kwartału 2021 r. W tym okresie spółka osiągnęła przychody w wysokości 17 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o ponad 36 procent.  

Za ponad połowę wpływów były odpowiedzialne te pochodzące z usług marketingowych, które w skali roku zwiększyły się o 161,5 proc. do poziomu 8,6 mld juanów.  

Firma również poinformowała, że zawarła umowę z China Central Television, chińskim nadawcą państwowym w sprawie udostępniania w aplikacji treści związanych z tegoroczną letnią olimpiadą w Tokio oraz zimową olimpiadą w Pekinie zaplanowaną na 2022 rok.  

źródło: wirtualnemedia

TikTok w Polsce rozpoczął partnerstwo z globalną platformą e-commerce Shopify. To część globalnej współpracy obu podmiotów.  

Jak informują wirtualnemedia.pl TikTok nawiązał współpracę z Shopify, aby wesprzeć przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów oraz rozszerzaniu strategii handlowych przez kampanie skierowane do społeczności platformy. Dzięki współpracy TikToka i Shopify w Polsce, nawiązującej do globalnej premiery ogłoszonej w październiku 2020 r., platforma wprowadza funkcje, które mają ułatwić sprzedawcom optymalizację kampanii marketingowych oraz dotarcie do kreatywnej i zaangażowanej społeczności TikToka. –  

Sprzedawcy Shopify, dzięki współpracy z TikTokiem mogą uzyskać dostęp do podstawowych funkcji TikTok For Business Ads Manager i korzystać z nich bez konieczności opuszczania platformy Shopify.  

Przedsiębiorcy otrzymają dostęp do funkcjonalności TikToka, takich jak: 

  • Pixel „1-click”: sprzedawcy mogą zainstalować lub podłączyć swój TikTok Pixel, dzięki czemu śledzenie konwersji jest łatwiejsze i sprawniejsze.  
  • One-Stop-Shop dla kampanii TikTok: sprzedawcy mogą w jednym miejscu tworzyć kampanie, kierować je do grona odbiorców i śledzić ich wydajność.  
  • Reklamy natywne  

Zaawansowane dopasowanie: sprzedawcy mogą wysyłać zaszyfrowane informacje o klientach, dzięki nowej funkcji TikTok Pixel. Pozwoli to skuteczniej śledzić konwersje z reklam i retargetować odbiorców przy jednoczesnym zachowaniu prywatności użytkowników. 

źródło: wirtualnemedia
 
 

ZOSTAW KOMENTARZ