Gdy uczniowie przygotowują się do rozpoczęcia roku szkolnego, twórcy popularnych aplikacji rozpoczynają działania na rzecz bezpieczeństwa w sieci. Jesteście ciekawi co dla nas przygotowali? Zapraszamy do ostatniej w tym roku, wakacyjnej BRICKówki!

Większe restrykcje na Instagramie 

Instagram rozszerza swoje domyślne ustawienia dotyczące wrażliwych treści dla nastolatków. Od teraz wszyscy użytkownicy poniżej 16 lat będą umieszczani w najbardziej restrykcyjnej kategorii. Zmiana oznacza, że ​​nastolatkowie będą dostawać mniej, ale bardziej bezpiecznych treści, aby chronić je przed potencjalnie szkodliwym działaniem aplikacji. Następuje to na wskutek konsultacji lekarskich oraz badań, które wykazały, że Instagram może być szczególnie szkodliwy dla nastoletnich użytkowników.  Aktualizacji można jednak uniknąć poprzez samodzielną zmianę ustawień. 

Źrodło: socialmediatoday.com 

TikTok zwiększy bezpieczeństwo 

Twórcy TikToka rozpoczynają kampanię na rzecz ochrony użytkowników aplikacji. Jak sami przyznają pragną pomóc w edukowaniu młodzieży w zakresie niebezpieczeństw związanych z interakcjami online oraz dołożą wszelkich starań, aby pomóc w promowaniu kariery w dziedzinie cyberbezpieczeństwa wśród niedostatecznie reprezentowanych społeczności. 

TikTok nawiązał współpracę z Global Cyber ​​Alliance (GCA) w celu opracowania nowego interaktywnego zestawu narzędzi cyberbezpieczeństwa. Zestaw zawiera łącza do szeregu aplikacji i zasobów edukacyjnych dotyczących kluczowych problemów związanych z cyberbezpieczeństwem, co może być świetnym sposobem na zachęcenie użytkowników do bardziej proaktywnego monitorowania potencjalnych zagrożeń. Ochronie podlegać będą między innymi hasła poprzez udostępnienie dwuskładnikowego logowania.  

Źrodło: socialmediatoday.com 

Zakupy na TikToku 

Już niedługo na TikToku pojawi się nowa funkcja promowania swoich produktów. Reklamy z możliwością zakupu będą występowały w trzech formach: zakupy wideo, listy katalogów i zakupy na żywo. Każdy z nich umożliwi markom lepsze poznawanie konsumentów, zwiększając przy tym konwersję oraz świadomość marki. Obecnie tylko zatwierdzeni partnerzy mogą uzyskać dostęp do funkcji, jednak z pewnością już niebawem opcja ta zostanie udostępniona większej liczbie użytkowników.  

Źródło: meltwater.com 

TikTok testuje filtr “W pobliżu”  

TikTok testuje nowy filtr osi czasu, który pozwoli użytkownikom zobaczyć posty osób znajdujących się w pobliżu. Funkcja może mieć ogromne znaczenie dla marketingu opartego na lokalizacji, takiego jak otwarcia restauracji i różne wydarzenia. Warto jednak zwrócić uwagę, że udostępnianie własnej lokalizacji powinno być przemyślane, ponieważ wraz z korzyściami może ona powodować wiele nieprzyjemności i być podstawą stalkingu.  

Źródło: meltwater.com 

Przyciski CTA na Twitterze 

Konta profesjonalne istnieją na Twitterze od marca tego roku. Od tego czasu były one ciągle urozmaicone, a teraz zostaną udoskonalone o możliwość umieszczania przycisków CTA do publikowanych postów. W zależności od potrzeby, będą mogły to być ikonki z odnośnikami m.in. do rezerwacji, sklepów, piosenek i wielu innych. CTA pomogą użytkownikom platformy na znaczne zwiększenie ruchu na profilu lub stronie internetowej.  

Źrodło: socialmediatoday.com