Filmy wideo ciągle są potężnym narzędziem do łączenia się i angażowania klientów – ale ponieważ większość marek przenosi swoje oferty online, nic dziwnego, że zmieniły się również przyzwyczajenia konsumentów. Coraz więcej osób decyduje się na kupno danego produktu po obejrzeniu reklamy wideo.
A więc gdzie konsumenci przeglądają obecnie strony i czy wideo nadal wpływa na ich decyzje zakupowe?
Aby uzyskać więcej informacji, zespół Animoto przeprowadził niedawno ankietę 580 konsumentów.
Oto kluczowe ustalenia:
93% konsumentów stwierdziło, że wideo jest pomocne przy zakupie produktu. Konsumenci twierdzą, że wideo to ich ulubiony rodzaj treści od marek w mediach społecznościowych
Facebook, Instagram i YouTube to trzy najpopularniejsze platformy, z których konsumenci korzystają, aby znaleźć najwięcej nowych produktów lub usług
Podczas poznawania nowego produktu lub usługi konsumenci wolą wideo niż czytanie o produkcie lub oglądanie zdjęć.
Filmy zmieniają doświadczenia konsumentów
W poprzednim roku sposób robienia zakupów zmieniło się drastycznie. W rezultacie coraz więcej małych firm przeniosło swoją ofertę do sieci. A gdzie są teraz Twoi klienci?
Agencja Animoto przebadała 580 klientów, aby dowiedzieć się, jak wchodzą w interakcję z markami online i co skłania ich do zakupu.
Co mówią klienci:
Podczas poznawania nowych produktów lub usług klienci wolą wideo niż czytanie o produkcie lub oglądanie zdjęć. Klienci twierdzą, że wideo jest ich ulubionym rodzajem treści w mediach społecznościowych. Dla nich wideo jest najbardziej zapadającym w pamięć rodzajem treści marek.
Gdzie klienci przeglądają
Facebook, Instagram i Youtube to trzy najpopularniejsze platformy, na których klienci znajdują najwięcej nowych produktów lub usług
74% klientów stwierdziło, że angażuje się w reklamy w Instagram Stories.
Dlaczego klienci kupują
40% klientów dokonało w tym roku więcej zakupów dzięki reklamom w mediach społecznościowych niż w zeszłym roku.
93% klientów stwierdziło, że wideo jest pomocne przy zakupie produktu.
71% klientów kupiło produkt lub usługę po obejrzeniu filmu marki w mediach społecznościowych.
Jak Twoja firma może się wyróżnić
Porada 1
Popularność filmów wertykalnych stale rośnie i są one preferowanym wymiarem w relacjach na Instagramie, Instagram Stories i relacjach na Facebooku. Treści wertykalne są angażujące, przyciągające uwagę i, jak uważają ankietowani bardziej istotne.
Porada 2
Zanim opublikujesz ten sam film na każdej platformie, weź pod uwagę swoich odbiorców na każdej z nich. Krótka, wertykalna treść wyróżnia się w Relacjach, ale YouTube preferuje dłuższe filmy w orientacji poziomej.
Porada 3
Różnicowanie i porównywanie reklam pomaga określić, co przyciąga odbiorców. Czy będzie to krótka treść? Kwadratowe reklamy? Wzmianka o sprzedaży? Przetestuj swoje reklamy wideo, a potem dwukrotnie zwiększ to, co przekłada się na odpowiednie wyniki.
Porada 4
Nie czekaj zbyt długo, aby przekazać swoją wiadomość. Zacznij od najbardziej kuszącego obrazu lub klipu wideo. Promujesz wyprzedaż? Umieść kod rabatowy lub promocyjny z góry, w jak najbardziej widocznym miejscu.
Źródło: socialmediatoday, Animoto, Facebook, Instagram, Youtube