W dzisiejszym artykule znajdziecie kilka przydatnych wskazówek – jak sprzedawać swoje produkty i usługi podczas Świąt poprzez aplikację Instagram.  Gotowi, zaczynamy!

Wykorzystaj format karuzelowy Instagram do dzielenia się pomysłami na ciekawe prezenty. Oferuj pomysły dostosowane do różnych odbiorców lub budżetów, aby pomóc konsumentom znaleźć odpowiedni prezent dla osoby, dla której robią zakupy.

Aby ułatwić klientom zakup produktów użyj sklepów Instagram. Konsumenci mogą następnie stuknąć w etykiety produktów, które ich interesują i zobaczyć szczegóły na ich temat w aplikacji. 

Wideo również może odegrać rolę w dzieleniu się pomysłami na prezenty z publicznością na Instagramie. Według ankiety Wyzol, 72% klientów woli obejrzeć wideo aby dowiedzieć się o produkcie lub usłudze.

Możesz też stworzyć newsletter upominkowy, który pomoże zebrać więcej informacji o Twoich klientach. Dołącz link do newslettera w swoim Instagram bio i poproś swoich odbiorców, aby go zasubskrybowali. Ludzie będą chętni do subskrypcji, gdy tylko będą świadomi, że Twoja oferta jest warta ich zachodu.


Wielu kupujących z niecierpliwością oczekuje wprowadzenia na rynek specjalnych produktów sezonowych. Weźmy jako przykład Kanapkę Drwala z McDonalds. Jest to jeden z najbardziej popularnych produktów sezonowych każdego roku i generuje ogromny szum w mediach społecznościowych.

Firmy każdej wielkości powinny zaprojektować sezonową ofertę, która spodoba się ich wyjątkowej bazie klientów. Na przykład, jeśli prowadzisz lokalny browar, możesz mieć specjalną mieszankę, którą oferujesz tylko o tej porze roku. A jeśli jesteś sklepem internetowym, możesz zaprojektować specjalny zestaw świątecznych  upominków, który jest dostępny w ograniczonych ilościach.

Buduj napięcie, ogłaszając swoje produkty sezonowe z wyprzedzeniem. Użyj swojego Instagram bio, Stories, postów i Reelsów, aby promować swoją ofertę i podkreślać ograniczone ramy czasowe. Aby zapewnić publikację treści wrażliwych na czas z najlepszym skutkiem, zaplanuj swoje posty poprzez Creator Studio lub użyj narzędzia do planowania postów w mediach społecznościowych.

W ostatnich latach Instagram stał się najbardziej popularnym kanałem marketingowym, gdzie liderzy opinii mogą kontaktować się ze swoimi zwolennikami i dzielić się swoimi poglądami. Badania Sideqik wykazały, że 70% ludzi ufa rekomendacji Influencerów na tyle na ile ufałoby rekomendacji przyjaciół.

Jest to dobry sposób na zwiększenie zasięgów i dotarcie do potencjalnych odbiorców z łatwością.

Rozpuść informacje o swoich sezonowych ofertach na Instagram poprzez Influencerów, poproś ich, aby podzielili się tymi informacjami za pośrednictwem Stories. Krótki 24-godzinny czas trwania pomaga stworzyć poczucie pilności. Co więcej Stories mają też takie funkcje jak klikalne linki, które uproszczą dostęp do Twojego sklepu.

Ponieważ konkurujesz z innymi markami o widoczność w tym sezonie świątecznym, reklamy Instagram są jednym z najlepszych sposobów na szybkie dotarcie do potencjalnych klientów. Funkcje Instagram pozwolą na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. 


Aby jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe Instagram i zamienić zainteresowanych konsumentów w klientów, skorzystaj z tagów produktów i klikalne linki w reklamach.

Jeśli nie jesteś jedną z najsłynniejszych marek na świecie z dużym zespołem projektowym to tworzenie unikalnych grafik na oferty sezonowe może być zniechęcające. Dlaczego więc nie zwrócić się po treści do swojej społeczności?

Wyposażony w sezonowe treści generowane przez użytkowników na Instagram Feed możesz tworzyć wyjątkowy nastrój i przekonywać do siebie potencjalnych klientów w tym samym czasie. Jeśli użytkownicy udostępniają zdjęcia swojego produktu na Instagramie to istnieją szanse, że są zadowoleni z jego jakości i jest to sygnał zaufania od potencjalnych klientów.

Rozważ współpracę z ambasadorami marki. Kiedy ludzie są naprawdę zainteresowani Twoją marką to są bardziej skłonni do dzielenia się zdjęciami lub filmami na Instagramie, które często mogą inspirować innych do podobnych zachowań.

Jeśli chodzi o sezon świąteczny – ludzie szukają informacji na temat konkretnego tematu, a hashtagi pomagają użytkownikom mediów społecznościowych odkrywać istotne treści. Tworzenie markowych hashtagów Twojej firmy to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów i zwiększenie zaangażowania.

Sezon świąteczny jest idealnym czasem, aby pokazać swoje uznanie dla swoich fanów poprzez drobne upominki za ich lojalność i zaufanie. Jednym ze sposobów jest wprowadzenie wyprzedaży lub konkursu, który oferuje uczestnikom możliwość wygrania cennych nagród. Ma również potencjał, aby zwiększyć zaangażowanie wśród odbiorców i uzyskać większą widoczność na platformie.

W konkursie lub wyprzedaży to do Ciebie należy decyzja co będzie nagrodą i jak długo będzie trwać wydarzenie. Możesz rozdać markowe produkty, karty upominkowe, a nawet gotówkę.

Oczywiście, im dłużej trwa konkurs lub rozdawanie prezentów, tym więcej potencjalnych uczestników możesz przyciągnąć. Aby zbudować zasięgi trzeba dać szansę na wygraną większej liczbie osób, więc rozważ rozdanie serii upominków. 

Wraz z pojawieniem się COVID-19, konsumenci bardziej niż kiedykolwiek wcześniej w sezonie świątecznym zwrócą się w stronę zakupów internetowych. Zdolność do sprzedaży produktów w aplikacji z tagami produktów sprawia, że Instagram ma duży potencjał sprzedażowy. Wypróbuj sześć pomysłów marketingowych, aby dotrzeć do grupy docelowej i prowadzić sprzedaż wakacyjną. A jeśli chciałbyś więcej sprzedawać, a nie wiesz od czego zacząć to daj znać – we wszystkim Ci pomożemy!