Nasze wymagania jako użytkowników stale rosną. 80% naszych reakcji zdominowanych jest przez zmysły, nic więc dziwnego, że również od stron internetowych wymagamy, aby były one jak najbardziej przyjazne dla oka.

Strona internetowa to pewnego rodzaju Twoja wizytówka, na której znajdują się najważniejsze z perspektywy klienta informacje. Szukając informacji na temat Twojej firmy, strona internetowa jest jednym z pierwszych wyborów konsumentów, dlatego musisz zadbać, aby prezentowała się ona jak najbardziej profesjonalnie oraz zachęcała do siebie ludzi. 

Wśród najbardziej popularnych stron wyróżnić można następujące:  

1. One-Page – jak sama nazwa wskazuje, jest to strona, która ma wyłącznie jedną stronę. Tworzone są one z myślą o firmach, które pragną w jednym miejscu zebrać najważniejsze informacje, bez konieczności tworzenia wielu podstron.

2. Strona firmowa – jest to najpopularniejszy model strony, w której skład wchodzi wiele podstron, na której znajdują się informacje dotyczące np.: oferty, pracowników czy również blog firmowy. 

3. Sklep internetowy – może to być oddzielna strona lub jedna z podstron strony firmowej. Służy ona zaprezentowaniu produktów, ale także umożliwia ich sprzedaż poprzez wykorzystanie bardziej zaawansowanych narzędzi, które obsługują płatności internetowe oraz tworzą przejrzystą listę zamówień. 

4. Blog – jak już wspomnieliśmy, blog może stanowić element strony firmowej. Służy on do publikowania różnego rodzaju artykułów oraz poradników. Pomaga on przede wszystkim w zaprezentowaniu się marki oraz ukazaniu pracowników jako ekspertów w danej dziedzinie. Jest on także świetnym narzędziem do zaprezentowania usług, a w późniejszym etapie ich sprzedaży. 

5. Serwisy – w odróżnieniu od standardowych stron często udostępniają przestrzeń interaktywną, w której użytkownicy sami mogą dzielić się treściami. Do tego jednak najczęściej wymaga się rejestracji konta. Serwisy przede wszystkim dynamiczność aktualizowania treści oraz możliwość sprzedaży miejsc reklamowych.

6. Wortale – to strona internetowa, która skupia się wyłącznie na jednej dziedzinie. Posiadają one konkretną grupę odbiorców, którzy oczekują od administratorów bardziej szczegółowych informacji. Udostępnione narzędzia interaktywne pozwalają użytkownikom także dzielić się swoim doświadczeniem.

7. Portale – w odróżnieniu od wortali, portale swoim zakresem informacji obejmują wiele dziedzin. Można je nazwać pewnego rodzaju bazą daną, która w swoim panelu zawiera informacje takie jak: aktualności, informacje sportowe, biznesowe itp. 

Skoro podstawy mamy już za sobą, czas porozmawiać o tym, kiedy warto zmienić istniejącą już stronę. 

Lubimy kupować ładne produkty

Wizualny aspekt strony internetowej to coś, co skłania nas do pozostania na niej lub sprawia, że od razu ją wyłączamy. Swoją stronę internetową powinieneś traktować jak produkt, ponieważ to ona właśnie może zapewnić Ci znaczny wzrost zainteresowania Twoją firmą. 

Twoja strona ma więcej lat, niż Twoi klienci

Badania przeprowadzone w 2016 roku wykazały, że już wtedy aż 60% odwiedzin stron internetowych pochodziło z urządzeń mobilnych. Oznacza to, że strony internetowe nie mogą już być tworzone wyłącznie pod urządzenia stacjonarne lub laptopy, a musimy wziąć także pod uwagę responsywność na smartfonach. Wiele stron wciąż funkcjonuje w oparciu o technologię Flash, która nie dostosowuje się do mniejszych urządzeń oraz nie jest wspierana przez Google. Znacznie ogranicza to Twoją widoczność, a nieintuicyjność strony na telefonach zniechęca do niej użytkowników. 

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Czy wiesz, co oznacza kłódka, która pojawia się po lewej stronie linku strony? To informacja o zabezpieczeniach, które chronią Twoją stronę. To ona informuje czy z Twojej strony można korzystać bezpiecznie. W dobie wielu włamań hakerskich oraz kradzieży danych powinieneś już na początku zadbać, aby użytkownicy mogli czuć się bezpiecznie przy Tobie. 

Brak ruchu na stronie

Możemy mówić tu o dwóch przypadkach. Pierwszy: Twoja strona zawsze była odwiedzana przez nikłą liczbę osób; drugi: ruch na Twojej stronie znacznie spadł, mimo sporego zainteresowania na początku. Druga sytuacja oznaczać może, że atrakcyjność Twojej strony spadła. Stała się ona nudna, przez co użytkownicy przestali z niej korzystać. W pierwszym przypadku może okazać się, że Twoja witryna miała słabą reklamę, przez co była niewidoczna dla użytkowników lub brakowało optymalizacji SEO, które pozycjonowałyby Twoją stronę na szczycie wyszukiwarek. 

Ładowanie zajmuje więcej niż przeglądanie

Czas to pieniądz, a tych nie lubimy marnować. Przeprowadzane badania jasno wykazują, że długie ładowanie się strony skutecznie odstrasza użytkowników. Mimo że znajdować mogą się na niej ciekawe treści, to długi czas oczekiwania na ich pojawienie się sprawia, że często wyłączamy stronę zanim zaprezentuje się ona w pełnej okazałości. 

Jeżeli nie masz pewności co do czasu ładowania się Twojej strony, zachęcamy do skorzystania ze strony https://pagespeed.web.dev , na której w łatwy sposób sprawdzisz jak długo ładuje się Twoja witryna. 

Awaria goni awarię

Zdarzyło Ci się kiedyś, że odwiedziny na stronie internetowej skończyły się na wyświetleniu błędu? Zdecydowanie nie możesz do tego dopuścić na swojej witrynie, ponieważ częste awarie znacznie zmniejszają Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Odpowiedzialnym za to może być serwer, na którym ulokowana jest Twoja witryna. Żeby tego uniknąć najlepiej poradzić się specjalistów, którzy wybiorą najlepszy hosting. 

Źródła:
https://dzienniknaukowy.pl/nowe-technologie/kiedy-zdecydowac-sie-na-modernizacje-strony-internetowej
https://dzienniknaukowy.pl/nowe-technologie/kiedy-zdecydowac-sie-na-modernizacje-strony-internetowej
https://nowymarketing.pl/a/11403,kupujac-zmyslami-emocje-i-ich-wplyw-na-decyzje-konsumenta
https://pagespeed.web.dev
https://www.dreampics.pl/www/5-oznak-ktore-wskazuja-ze-czas-zmienic-strone-internetowa/