Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

Co ciekawego w świecie social media w minionym tygodniu?

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Instagram wykonał kolejny mały krok w kierunku zwiększenia swojej obecności w handlu elektronicznym. Stworzył pierwszy w historii katalog świąteczny do zakupów , we współpracy z wieloma wpływowymi osobami z Wielkiej Brytanii. 

12-stronicowy katalog przedstawia produkty wybrane przez dziewięciu znanych brytyjskich influencerów – jak wyjaśnia Instagram: 

„ Twórcy to aktywistka LGBT Tanya Compas, mistrzyni pozytywnego nastawienia do ciała Megan Jayne Crabbe (znana również jako @BodyPosiPanda) i stylistka mody Monikh Dale, którzy wybierali najlepsze produkty ze swoich ulubionych małych firm”. 

W związku z tym działa na dwóch frontach:

  • promując samych influencerów, skupiając się na nich i ich wyborach,
  • wspierając małe firmy, które zmagały się z trudnymi warunkami przez cały 2020 rok. 

Instagram jako miejsce zakupów rezygnuje do odsyłania ludzi z powrotem do witryn firmowych w celu złożenia zamówienia. Ma to kluczowe znaczenie dla budowania nawyków zakupowych w aplikacji. Do tej pory firmy starały się pozyskiwać ruch polecający z Instagrama, aby zwiększyć liczbę zakupów. Teraz Instagram chce, aby kupujący pozostali w aplikacji. Dodanie sklepów i innych narzędzi pomaga przekształcić platformę w miejsce do handlu elektronicznego. 

Ten nowy przewodnik jest zgodny z tym szerszym naciskiem. To dość mały krok w większym schemacie. Jest to kolejny sposób na kierowanie zachowaniem użytkowników i zachęcanie do nowego sposobu przeglądania.

Jest to interesujący przegląd produktu sam w sobie. Możesz sprawdzić katalog Instagrama „Christmas Edit” tutaj  

W miarę jak WhatsApp nadal rozwija swój potencjał eCommerce, stale dodaje więcej sposobów ułatwiania połączeń między firmami, a konsumentami. Dodatkowo ułatwiania użytkownikom kupowanie przedmiotów za pośrednictwem aplikacji do przesyłania wiadomości. 

Jego najnowszym dodatkiem na tym froncie jest „Carts”. Umożliwi użytkownikom WhatsApp dodawanie przedmiotów podczas interakcji z firmą, a następnie przesyłanie większego zamówienia naraz za pośrednictwem aplikacji. 

Jak wyjaśnił WhatsApp : 

„Od dziś cieszymy się, że możemy udostępniać WhatsApp wózki . Wózki świetnie sprawdzają się w przypadku wysyłania wiadomości do firm, które zazwyczaj sprzedają wiele produktów naraz, takich jak lokalna restauracja lub sklep z odzieżą. zamówienie jako jedna wiadomość dla firmy. Ułatwi to firmom śledzenie zapytań dotyczących zamówień, zarządzanie zapytaniami klientów i zamykanie sprzedaży ”. 

Proces jest prosty.Po zakończeniu zakupów możesz wysłać koszyk jako wiadomość do firmy, aby złożyć pełne zamówienie.   

Jak wspomniano, Carts to najnowsze z szeregu narzędzi eCommerce dodawanych do WhatsApp, ponieważ ma na celu zmaksymalizowanie potencjału monetyzacji. Reklamy w WhatsApp okazały się niepożądane , więc Facebook, firma macierzysta, skupiła się teraz na budowaniu cyfrowego rynku w sieci komunikacyjnej, a wzrost na rynkach rozwijających się, takich jak Indie i Indonezja, gdzie WhatsApp jest już popularny, ma być liderem we wprowadzaniu nowa fala transakcji cyfrowych w aplikacji. 

Rzeczywiście, w zeszłym miesiącu rząd Indii wyraził zgodę na rozszerzenie WhatsApp Pay w regionie, co otwiera szereg nowych możliwości, podczas gdy WhatsApp przedstawił również szereg nowych narzędzi biznesowych, które pojawią się w aplikacji w celu dalszego poszerzenia jej oferty.

WhatsApp faktycznie zapowiedział pojawienie się wózków w październiku, jako część szerszej prezentacji nadchodzących funkcji handlowych dla aplikacji. 

To może być główny obszar wzrostu dla Facebooka. Ponownie, dzięki ugruntowanej obecności WhatsApp w Indiach i rozwijającej się gospodarce cyfrowej, WhatsApp może stać się podstawową aplikacją dla milionów użytkowników w regionie. Ponieważ kraj chce się odrodzić po COVID-19, handel WhatsApp może zapewnić szereg nowych możliwości małym i średnim firmom szukającym nowych, opłacalnych sposobów łączenia się z konsumentami. 

Zawiera również dodatkowe uwagi dla wszystkich firm korzystających z WhatsApp.Możesz dowiedzieć się więcej o nowej funkcji WhatsApp Carts tutaj . 

To może sprawić, że więcej osób będzie korzystać z ich relacji na Instagramie? 

Według zrzutów ekranu opublikowanych przez użytkownika Kyle Harris  (i udostępnionych przez Matta Navarrę ), Instagram testuje teraz nowe listy timerów pod bąbelkami Stories, które pokazują, ile czasu pozostało do skasowania każdej historii. 

Może to skłonić więcej osób do sięgnięcia po nie, gdy trwają, co może zwiększyć zużycie Stories – chociaż to, jak dokładnie te zegary działałyby, wydaje się nieco skomplikowane. 

Na przykład, jeśli opublikuję Historię o 9:00, a następnie o 21:00, czy licznik czasu pokazuje czas pozostały do zniknięcia pierwszej Historii, czy drugiej? Zakładasz pierwszy, ale może to być trochę zagmatwane. Wydaje mi się, że nie ma to znaczenia – impulsem jest skłonienie większej liczby osób do sprawdzania Historii, podkreślając, że wkrótce ich nie będzie, więc niezależnie od tego, czy używa najwcześniejszego, czy najnowszego znacznika czasu, nadal miałby ten sam efekt. 

Ponadto, jak zauważył inny użytkownik Twittera , zrzut ekranu pokazuje, że historie nie są wymienione w porządku chronologicznym. Uwaga dla marketerów na Instagramie. 

Trudno powiedzieć, czy jest to dobra, czy zła rzecz. Przydatna może być informacja, ile czasu pozostało Ci do sprawdzenia najnowszej Historii znajomych, i może pomóc Instagramowi zwiększyć statystyki zaangażowania w Stories. Ale może też sprawić, że więcej użytkowników poczuje się zmuszonych do sprawdzania większej liczby Relacji, gdy się pojawią. W tym sensie wykorzystuje element „FOMO” i chociaż może sprawić, że więcej osób będzie częściej sprawdzać Relacje, może mieć uzależniające skutki uboczne i zwiększać niepokój w aplikacji. 

W dużej mierze sprowadzi się to do twojej osobistej perspektywy, ale tak czy inaczej jest to interesujący eksperyment i warto byłoby zauważyć, jaki wpływ będzie miał na współczynniki wykorzystania Stories.  

WhatsApp  wprowadził szereg uderzających nowych środowisk czatu , które pozwalają użytkownikom dostosować każdy z wątków czatu do innego wyglądu. 

Nowe tła zapewniają alternatywny widok rozmów, z wiadomościami nałożonymi na wybraną scenę. 

WhatsApp dodał również nowe wersje swoich zwykłych, kolorowych opcji tła, a także nowy zestaw tapet specyficznych dla trybu ciemnego dla osób bardziej skłonnych do czarnych tonów. 

Jak już wspomniano, możesz dostosować każdy z czatów za pomocą określonego motywu, zapewniając szereg nowych sposobów personalizacji WhatsApp. To może nie wydawać się dużym dodatkiem. Nowe narzędzia do prezentacji mogą mieć duży wpływ na skłonienie ludzi do powrotu do aplikacji.

Nowe opcje tła są dostępne w najnowszej wersji WhatsApp. Więcej informacji o tym, jak zmienić tło – ogólnie lub w poszczególnych czatach – można znaleźć tutaj . 

Twitter ogłosił dzisiaj, że użytkownicy iOS będą teraz mogli dodawać tweety bezpośrednio do swoich snapów.

Jest to istotne, ponieważ główne platformy społecznościowe zwykle nie współpracują dobrze, wolą zamiast tego trzymać użytkowników we własnych aplikacjach. Jednak tweety są udostępniane wszędzie, niezależnie od tego, aby Twitter umożliwił rozszerzone udostępnianie tweetów z oficjalnym połączeniem z powrotem do aplikacji, ponieważ może to pomóc w skierowaniu większej liczby użytkowników Snap z powrotem do Twittera, aby wyświetlić rozszerzoną dyskusję. 

Jak widać na powyższych zrzutach ekranu, nowy proces udostępnia Snapchat jako opcję w narzędziach udostępniania na Twitterze. 

Aby udostępnić tweet w Snap: 

  • Dotknij ikony udostępniania w tweecie 
  • Wybierz ikonę Snapchata u dołu menu udostępniania, aby utworzyć naklejkę 
  • Po udostępnieniu Snap połączy się z powrotem do tweeta na Twitterze, gdzie możesz zobaczyć całą rozmowę 

Dość proste i, jak zauważono, kluczem jest tutaj to, że przekieruje ruch z powrotem do Twittera, co zapewnia zwiększoną funkcjonalność udostępniania tweetów, a także bezpośrednie połączenie z powrotem z aplikacją. 

Ale to nie wszystko… 

To jeszcze większa integracja. Jak zauważyła Jane Manchun Wong , Instagram nie zapewnił bezpośredniej integracji z Twitterem, odkąd wyłączył obsługę podglądu kart na Twitterze w 2012 roku, co sprawia, że udostępnianie treści między dwiema aplikacjami jest irytująco trudne. Wygląda na to, że naprawiają mosty, co mogłoby ułatwić nie tylko tweety na naklejkach Stories, ale całkowicie nowe opcje integracji, które umożliwiłyby bezpośrednie udostępnianie postów z Instagrama również na Twitterze, w pełni zintegrowane i sformatowane w linii. 

To nie jest częścią tej propozycji i może nigdy nie być. Ale na pewno by się przydał – a skoro Twitter wydaje się być teraz bardziej otwarty na takie, mógłby utorować drogę do lepszego połączenia. 

Chodzi mi o to, że prawdopodobnie nie jest to wysoce skuteczna strategia wzrostu, polegająca na powstrzymywaniu użytkowników w każdej aplikacji przed udostępnianiem innym. Być może we wcześniejszych latach takie ograniczenie przynosiło pewne korzyści, ale tak naprawdę wydaje się, że teraz lepiej jest, aby wszystkie trzy aplikacje umożliwiały teraz więcej wzajemnych powiązań, ponieważ może to pomóc w promowaniu ich treści bez wykonywania zrzutów ekranu i dzieląc się tym w każdym razie. 

Utrudnianie tego polega po prostu na zaprzeczaniu rzeczywistości, w jaki sposób ludzie używają każdej aplikacji, podczas gdy zapewnienie lepszych narzędzi do takich zastosowań ma wyraźne korzyści. 

Na razie opcja jest dostępna tylko na iOS, z ograniczoną grupą uzyskującą dostęp do opcji udostępniania na Instagramie. 

Pinterest chce zapewnić użytkownikom więcej sposobów śledzenia różnych pomysłów i inspiracji, które znajdują na platformie, dzięki nowemu zestawowi narzędzi specyficznych dla tablicy , w tym osobistych notatek, dodatkowych narzędzi wyszukiwania i ulubionych Pinów. 

Po pierwsze, na notatkach – nowe funkcje Pinteresta „Notatki do siebie” umożliwiają Pinnerom dodawanie prywatnych notatek do dowolnej znalezionej tablicy, co może pomóc im śledzić konkretne pomysły. 

Jak widać tutaj, nowa opcja „Notatki” umożliwia dodanie przypomnienia lub komentarza do dowolnej tablicy, co może być przydatne, gdy szukasz inspiracji w Pinach i starasz się mieć oko na to, co znajdziesz na każdej tablicy. 

Pinterest dodał również nowy “ Pasek narzędzi tablicy ”, zestaw trzech opcji, które mogą pomóc Pinnerom w sortowaniu każdej tablicy zgodnie z ich własnymi preferencjami lub znajdowaniu podobnych pomysłów na podstawie zawartości każdej kolekcji. 

Nowe opcje to: 

  • Więcej pomysłów – pomoże to użytkownikom znaleźć więcej Pinów podobnych do tych znajdujących się na tablicy 
  • Do zrobienia – umożliwia użytkownikom dodawanie list zadań do wykonania związanych z określoną tablicą lub dodawanie innych notatek 
  • Organizuj – umożliwia Pinnerom zmianę układu prezentacji na tablicy według własnych upodobań 

Pinterest twierdzi, że pomoże to zmaksymalizować wyszukiwanie i odkrywanie, a aktywne tablice zawierają teraz średnio ponad 150 Pinów . 

Wreszcie Pinterest testuje również nową funkcję, która umożliwi Pinnerom oznaczanie swoich najlepszych Pinów jako ulubionych, dotykając ikony gwiazdki na Pinach na ich tablicach. 

„Sortuj tablice według ulubionych Pinów i ułatwiaj znajdowanie najlepszych pomysłów i podejmowanie działań”.    

To może nie wydawać się dużym dodatkiem, ale znowu, przy tak dużej liczbie Pinów na każdej tablicy, a Pinnerzy przeszukujący aplikację w poszukiwaniu inspiracji do zakupów, pomoże więcej narzędzi do lepszego sortowania i organizowania pomysłów. 

Pinterest nadal się rozwijał w 2020 r., A blokady COVID-19 przyciągały wielu użytkowników do aplikacji jako zamiennik centrum handlowego, zapewniając dostęp do szeregu towarów rzemieślniczych małych firm, które można kupić. Platforma dodała 75 milionów użytkowników w 2020 roku i wykazała poprawę wyników w zakresie przychodów, a wraz z trendem eCommerce, który ma utrzymać się poza pandemią, Pinterest jest dobrze przygotowany do umocnienia swojej oferty i zwiększenia sprzedaży dla sprzedawców internetowych. 

Te nowe funkcje zapewniają Pinnerom większe możliwości usprawnienia wyszukiwania i odkrywania, a chociaż nie zmieniają zasad gry, każda z nich może przynieść znaczące korzyści dla użytkownika. 

Po dodaniu sponsorowanych postów dla grup na Facebooku w sierpniu, Facebook stara się teraz lepiej ułatwić partnerstwo marek / grup, umieszczając kwalifikujące się grupy publiczne w swoim narzędziu Brand Collabs Manager . 

Brand Collabs Manager zapewnia markom środki do lokalizowania odpowiednich podmiotów mających wpływ na platformę i stron do marketingu influencerów i partnerstw marek. Marki mogą wyszukiwać na Facebooku i Instagramie  twórców, którzy publikują treści w swojej niszy, a następnie nawiązać z nimi współpracę. 

A teraz będą mogli również wyszukiwać grupy – jak wyjaśnił Facebook : 

„Administratorzy grup publicznych mogą współpracować z markami w celu tworzenia kampanii, które będą współgrać z członkami ich grup. Marki będą mogły łączyć się z odpowiednimi odbiorcami w przestrzeniach, w których ludzie ufają i w których aktywnie się angażują, a administratorzy grup będą mieli również możliwość zarabiania pieniędzy, aby wspierać ich pracować nad zarządzaniem zaangażowanymi społecznościami ”. 

Jak widać tutaj, grupy wymienione w menedżerze Współpracy z marką będą zawierać dane demograficzne ich odbiorców, wraz z przykładowymi postami i opisem grupy, zapewniając przegląd tego, z kim marki mogą się połączyć, jeśli zdecydują się współpracować z Twoją grupą w sponsorowanych treściach. kampania. 

Może to być bardzo korzystne dla menedżerów grup na Facebooku, którzy spędzają coraz więcej czasu na zarządzaniu interakcjami grupowymi. Teraz faktycznie będziesz w stanie zarabiać na tych wysiłkach, a jednocześnie będziesz mieć pełną swobodę decydowania, z którymi markami współpracujesz, a których nie, za pośrednictwem zapytań dotyczących współpracy z markami. 

Wykorzystanie grup na Facebooku wzrosło w 2020 r., Ponieważ użytkownicy szukają więcej sposobów na życie towarzyskie pośród blokad, a wraz z tym pojawia się większa odpowiedzialność administratorów za sprawne działanie. Otrzymanie zapłaty za takie mogłoby pomóc w utrzymaniu aktywności tych administratorów, co z kolei zapewni większe korzyści z zaangażowania dla Facebooka. 

Oprócz tego Facebook dodał ostatnio kilka nowych typów postów grupowych, aby zmaksymalizować zaangażowanie. 

W zeszłym miesiącu Facebook dodał nową opcję postów grupowych pytań i odpowiedzi, która umożliwia administratorom prowadzenie sesji pytań i odpowiedzi w nowym, dedykowanym formacie. 

Jak wyjaśnił Facebook : 

„ Pytania i odpowiedzi pozwalają administratorom na prowadzenie sesji pytań i odpowiedzi w czasie rzeczywistym. Ten post jest oparty na tekście, więc administratorzy mogą łatwo rozpocząć pisanie z dowolnego miejsca, a jako administratorzy odpowiadają na pytania napływające z grupy, są oni przedstawiani w stos kart, które można przesuwać, a każdy, kto podąża za nim, może przeczytać i wykorzystać ”. 

Aby rozpocząć sesję pytań i odpowiedzi, administratorzy grupy mogą wybrać opcję „Hostuj pytania i odpowiedzi” podczas pisania posta w swojej grupie. 

Facebook dodał również niedawno nowy typ postów „Monity” , kolejny sposób promowania wkładów grupowych w poście z wyróżnieniem. 

Jak widać w tym przykładzie, administratorzy i członkowie mogą publikować monity, a odpowiedzi są następnie wyświetlane w stosie z możliwością przesuwania, który wszyscy członkowie mogą przeglądać. 

„Tworząc podpowiedź, możesz wybrać kolor tła, aby dopasować go do tematu postu i dodać własną odpowiedź przed wysłaniem do grupy”. 

Możesz wybrać „Napisz monit” w opcjach postów grupowych, aby rozpocząć samodzielne. 

Grupy nadal są kluczowym elementem Facebooka i, jak zauważono, prawdopodobnie stało się jeszcze bardziej podczas pandemii. Te nowe narzędzia i opcje dodatkowo wzbogacają ofertę grup platformy, zapewniając więcej sposobów łączenia się, a teraz zarabiania na działaniach grupowych na Facebooku. 

Facebook najpierw wprowadza Branded Content Manager do grup publicznych, zanim oceni jego żywotność dla innych typów grup, podczas gdy opcja pytań i odpowiedzi jest obecnie dostępna w wybranych regionach. 

Do zobaczenia za tydzień!

ZOSTAW KOMENTARZ