Wielkanoc już prawie nadeszła i to niesamowita okazja, by wymyślić niesamowite świąteczne pomysły marketingowe na ten dzień. To nowa szansa na promowanie swoich produktów, zbieranie danych, a także łączenie się z docelowymi odbiorcami. Cały świat przechodzi trudne chwile, pomyśleliśmy, że możesz potrzebować trochę inspiracji i kreatywnych wielkanocnych pomysłów marketingowych, aby zbudować świadomość marki. Oto kilka wielkanocnych pomysłów marketingowych, które pomogą Ci zaangażować odbiorców i wydobyć z tej przerwy to, co najlepsze! 

Stwórz zabawną i interaktywną atmosferę w mediach społecznościowych, korzystając ze specjalnych świątecznych prezentów marketingowych. Wymyśl darmowe pomysły, dzięki któremu będziesz w stanie zwiększyć świadomość swojej marki, zdobyć więcej obserwujących, a także okazać uznanie swoim klientom, co nie pozostanie niezauważone.  

Broszury z przepisami słynnych i tradycyjnych potraw wielkanocnych, zestawy narzędzi do dekoracji pisanek, naklejki, pudełko czekoladowych królików  lub inne artykuły związane z Wielkanocą z pewnością zainteresują odbiorców i pomogą promować Twoją markę. 

Aby lepiej promować swoje produkty, możesz stworzyć koszyk wielkanocny z najlepiej sprzedającymi się produktami i wykorzystać go jako nagrodę w postaci nagrody. 

Zabierz swoich obserwujących z platformy internetowej do swojego sklepu detalicznego. 

Możesz przygotować  gratisowe produkty dla swoich klientów, a oni mogą je otrzymać, gdy ich zakupy przekroczą określoną kwotę. 

Przedmiotem może być produkt, który chcesz promować, specjalny rabat lub mały i prosty prezent, jak czekolada w kształcie jajka. 

Aby było fajniej, możesz zorganizować krótką grę wielkanocną lub koło z nagrodami, których uczestnicy  mogą zakręcić i coś wygrać. Zachęć ich do podzielenia się nagrodą lub doświadczeniem w mediach społecznościowych, aby pomóc w rozpowszechnianiu informacji. 

To świetny pomysł, jeśli chcesz nawiązać kontakt z klientami, zwiększyć liczbę wizyt w sklepie, zrobić dobre wrażenie na potencjalnych klientach, a także sprawić, by czekali na kolejną wielkanocną kampanię marketingową. 

Wymyślaj różne gry na swoich kontach w mediach społecznościowych lub w witrynie, aby interakcja z publicznością była przyjemniejsza i bardziej wciągająca. 

Na przykład możesz udostępnić grafikę ze świątecznym cytatem i poprosić o uzupełnienie brakującego słowa lub opublikować dwa zdjęcia i poprosić o znalezienie różnic. 

Możesz również umieścić na swojej stronie niechlujne elementy układanki i poprosić ich o ukończenie układanki za pomocą kilku kliknięć.  

Pomysły na gry interaktywne są nieograniczone, dlatego musisz najpierw zmierzyć swoje zasoby, zanim wybierzesz najlepszą opcję gry dla swojej marki. 

Pobudź kreatywność swoich odbiorców, zachęcając ich do udostępnienia zdjęcia ich najpiękniejszej pisanki lub innych wielkanocnych rękodzieł z odpowiednim hasztagiem. Opublikuj je ponownie na swoim kanale lub zaoferuj użytkownikowi, który udostępnił dane zdjęcie nagrodę specjalną związaną z Twoją firmą. 

Rozpowszechniaj świąteczny nastrój. Publikuj treści powiązane i zwiększaj świadomość wokół swojej marki dzięki pomocy fanów i ich wielkanocnych dzieł. 

Przekaż nowe pomysły swoim obserwatorom w mediach społecznościowych, dzieląc się niesamowitymi wskazówkami i przepisami z odpowiednimi elementami wizualnymi, takimi jak film „Jak to zrobić”, projekt graficzny czy zdjęcia. 

Sprawienie, że będzie atrakcyjna wizualnie, zwiększy zaangażowanie Twojej strony i przyciągnie uwagę obserwujących szybciej i skuteczniej. 

Użyj jasnych wyskakujących okienek w swojej witrynie, aby przedstawić i promować swoje wielkanocne oferty i wyprzedaże. Możesz nawet nadać im kształt kolorowego jajka, zajączka wielkanocnego lub koszyczka. 

To świeży i bardzo skuteczny pomysł na zbieranie wiadomości a następnie wykorzystanie ich w strategii marketingowej. 

Nie jest tajemnicą, że media społecznościowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów rozpowszechniania informacji o Twojej marce. Jak szacuje portal renderforest.com około 40% konsumentów cyfrowych korzysta z sieci społecznościowych, aby znaleźć nowe marki i produkty. Dlaczego więc nie skorzystać z tego? 

Wykorzystaj swój potencjał twórczy i twórz przyjazne dla użytkownika i zorientowane na klienta treści wideo w formie filmów z pozdrowieniami wielkanocnymi. 

Krótki film animowany z najlepszymi życzeniami pomoże Ci nawiązać kontakt z odbiorcami i sprawi, że będą bardziej związani z Tobą i Twoją marką. 

Tworzenie wideo może czasami być kosztowne i czasochłonne, jednak istnieją narzędzia do tworzenia wideo, które zapewniają gotowe szablony i pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze. Możesz użyć szablonów wideo wielkanocnych, aby tworzyć i udostępniać swoje filmy w mediach społecznościowych. 

Jeśli nadal nie masz pewności, jak stworzyć skuteczny film, oto kilka szybkich wskazówek, jak poprawić skuteczność powitania wideo w mediach społecznościowych: 

Niech to będzie krótkie, do 1 minuty. 

Nie zapomnij dodać kreatywnego przesłania i opisu. 

Używaj odpowiednich hashtagów, aby zwiększyć widoczność i zasięg. 

Spersonalizowane podejście ma większy wpływ niż podejście ogólne. Dlatego e-mail jest obecny w prawie wszystkich kampaniach marketingowych. Pozwala na segmentację docelowych odbiorców i komunikację z każdym segmentem osobno. 

Wielkanoc to świetna okazja na kampanię email marketingową. Możesz stworzyć specjalną ofertę, wysłać specjalne rabaty swoim najlepszym klientom lub po prostu pogratulować swoim klientom, przesyłając im najlepsze życzenia. Dlatego tworząc powitanie wideo lub pocztówkę, nie zapomnij aby dołączyć ich do wiadomości e-mail. 

Badania pokazują, że dodawanie filmów do wiadomości e-mail może zwiększyć współczynniki klikalności nawet o 300%. 

Możesz wysyłać różne rodzaje e-maili: biuletyny, oferty, ankiety, prezenty lub rabaty, aktualizacje, wiadomości, ogłoszenia itp. Niezależnie od tego, jaki typ wybierzesz, rozważ dodanie powitania wideo lub pocztówki do swoich e-maili, aby maksymalnie zaangażować odbiorców. 

Jeśli jesteś profesjonalistą, wiesz już, jak stworzyć kampanię e-mailową. Jeśli nie masz doświadczenia w marketingu e-mailowym, możesz wykonać następujące podstawowe kroki, aby utworzyć wielkanocną kampanię e-mailową: 

Musisz wybrać narzędzie do automatyzacji poczty e-mail, aby wysyłać masowe wiadomości e-mail. Może Ci w tym pomóc wiele bezpłatnych narzędzi do marketingu e-mailowego. 

Przygotuj swoje listy e-mailowe. Pamiętaj, że musisz mieć pozwolenie odbiorców, aby wysyłać im e-maile. Możesz generować różne listy dla swoich potencjalnych klientów, potencjalnych klientów i istniejących klientów. 

Napisz krótką wiadomość i dodaj wielkanocne powitanie wideo lub pocztówkę.  

Uwzględnij przyciągające wzrok i czytelne wezwanie do działania, jeśli chcesz przekierować odbiorcę do swojej witryny lub strony docelowej. 

Jeśli przygotowujesz go wcześniej, pamiętaj, aby zaplanować go we właściwym terminie. 

Wysłanie e-maila z filmem powitalnym to skuteczny gest poprawiający relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz wzmacniający tożsamość marki. Oczywiście pozostaje jeszcze wiele do zbadania i wdrożenia, ale jest to krok we właściwym kierunku. 

Źródło: responderforest 

MadebyEtreme 

Forever21 

ZOSTAW KOMENTARZ