Google Ads pozwala na szybką modyfikację kampanii reklamowej, celem jej jak najlepszego dopasowania do potrzeb firmy. Dotyczy to tekstu reklamowego, budżetu czy grupy docelowej. Nie ma minimalnej kwoty, jaką użytkownik musi przeznaczyć na kampanię. System pozwala również na bieżąco regulować budżet danych aktywności reklamowych. Dodatkowo zwrócić uwagę należy na możliwość wszechstronnego targetowania reklamy tak, aby mogła ona dotrzeć do bardzo skonkretyzowanego użytkownika.
Wśród możliwości personalizacji jest m.in. płeć, wiek, miejsce zamieszkania odbiorcy, a także jego zainteresowania i wiele innych czytamy w raporcie “Marketing w Wyszukiwarkach”.
Jak wynika z danych Value+ Meter dziennie w Google wyszukiwanych jest 160 milionów fraz. Tak wielka liczba zapytań generuje zapotrzebowanie na różnego rodzaju reklamy Google.
W przypadku kampanii wizerunkowych, najczęściej z punktu widzenia reklamodawcy, najważniejsza jest zatem liczba odsłon reklamy. Liczba kliknięć schodzi na drugi plan. Istotny będzie również zasięg reklamy.
Jak zaznaczają twórcy raportu kampanie wizerunkowe sprawdzą się w przypadku produktów, co do których decyzja podejmowana jest spontanicznie. Klient nie wiedząc co konkretnie chce kupić także offline, na pewno sięgnie po markę, którą zna lub kojarzy, niż zdecyduje się na kompletnie nieznany mu brand. Tu sprawdzi się model rozliczeniowy CPM kampanii i kampanie prowadzone w Google Display Network.
W przypadku kampanii w Google Ads w wynikach wyszukiwania trzeba zwracać uwagę na CTR, czyli stosunek liczby kliknięć reklamy do jej wyświetleń.
Cennym parametrem będzie również sumaryczna liczba kliknięć w reklamy oraz zasięg reklamy. Oczywiście w tym kontekście należy mieć na uwadze słowa kluczowe, w reakcji na których wpisanie wyświetlać się będzie reklama. Kampania sprzedażowa nakierowana jest na mocną interakcję z internautą. Najważniejszym aspektem w takim przypadku są kliknięcia reklamy, które w konsekwencji mają doprowadzić do większej liczny konwersji. Taka promocja kierowana jest najczęściej do węższego grona odbiorców i dotyczy oferowanych przez firmę produktów lub usług. Jak podaje PowerTraffic, reklamy w Google Ads o 50 procent lepiej konwertują w stosunku do bezpłatnych wyników wyszukiwania – czytamy w raporcie “Marketing w Wyszukiwarkach”.
- Słowa kluczowe – Przy konstruowaniu promocji w Google Ads reklamy powinny być dopasowane do fraz, które autor kampanii chce promować. Szczególnie dotyczy to nagłówka, na którego ponad połowa internautów wyłącznie zwraca uwagę.
- Treść reklamy – Odpowiedni przekaz zawarty w reklamie pozwoli pozyskać klientów. Pamiętać należy jednak, że musi on być dopasowany do strony, na którą reklama kieruje.
- Call to action – Call to action to zachęcenie i mobilizacja użytkownika do podjęcia jakiegoś działania. Uwzględnienie takich słów jak: zobacz, dowiedz się więcej, zadzwoń, zarejestruj się, zwiększa prawdopodobieństwo, że na stronę trafi klient.
- Urządzenia mobilne – Konstruując reklamę w Google Ads trzeba pamiętać, aby była ona dobrze widoczna dla użytkowników smartfonów, których odsetek rośnie z roku na rok. Dotyczy to także strony docelowej. Warto również skorzystać z możliwości lokalizacji oraz bezpośredniego połączenia telefonicznego z firmą.
- Eksponuj promocje – W ramach kampanii Google Ads warto również eksponować aktualne promocje oraz specjalne oferty dostępne w sklepie internetowym lub po prostu w firmie.
- Prawidłowa pisownia – Tworząc reklamę za pomocą Google Ads trzeba przestrzegać ogólnie przyjętych zasad redakcyjnych. Niewskazane jest rozbijanie liter spacjami w poszczególnych słowach czy pisanie wielkimi literami. Oczywistą sprawą jest również pisanie zgodnie z zasadami ortografii, a także brak literówek.
Zobacz jeszcze: BRICKÓWKA, CZYLI PRASÓWKA OD BRICKA 07.06.2021
Prowadząc kampanię Google Ads należy wziąć pod uwagę następujące wskaźniki:
- Liczba kliknięć
- Liczba wyświetleń
- Współczynnik klikalności, pokazujący odsetek osób, które kliknęły reklamę po jej wyświetleniu
- Konwersje
- Koszt jednego kliknięcia
- Koszt tysiąca wyświetleń
- Współczynnik konwersji
Jak podaje Value+Meter, średni współczynnik klikalności dla reklam Pay Per Click w Google wynosi tylko 2 procent. W przypadku współczynnika konwersji, serwis WebFX podaje, że dla reklam w wyszukiwarce Google jest on na poziomie 3,75 procent. Jeżeli chodzi o reklamy display emitowane w Google Display Network średni współczynnik konwersji notowany jest na poziomie 0,77 procent. Z kolei WordStream podaje, że średni współczynnik klikalności w Google Ads to 3,17 procent dla sieci wyszukiwania i 0,46 procent dla sieci reklamowej.
GDN, czyli Google Display Network jest siecią reklamową dostępną w systemie Google Ads, umożliwiająca promowanie marki, usługi bądź produktu poprzez reklamy graficzne i graficzno-tekstowe, emitowane na stronach partnerów biznesowych Google. Kampanie takie wyświetlane są użytkownikom podczas przeglądania strony bądź wyświetlania filmu. YouTube jest to natomiast najpopularniejszy serwis do wyświetlania treści wideo. Według danych Mediapanel, w kwietniu odwiedziło go w Polsce prawie 26 mln internautów.
Jak stwierdzają twórcy raportu reklama w serwisie YouTube sprawdzi się wśród reklamodawców stawiających wyłącznie na reklamę wideo, chcących reklamować konkretny produkt. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu oraz skupieniu użytkownika na reklamie wyświetlanej przed, po lub także w trakcie wideo, ma szansę lepiej wypromować produkt.
Google Display Network bazuje na maksymalnym możliwym zasięgu promocji, a więc dotarciu do wielu użytkowników. Dzięki temu to rozwiązanie sprawdzi się dla przede wszystkim dla użytkowników tworzących kampanie wizerunkowe. Możliwość zobaczenia reklamy przez dużą rzeszę internautów sprawia, że marka, produkt czy usługa lepiej zapada w pamięci użytkowników.
Pełny raport możesz przeczytać pod tym LINKIEM.
źródło: Sebastian Budacz PPC Team Leader w agencji Promotraffic, interaktywnie.com, Value+ Meter, Google,
Zobacz jeszcze: JAK ZDOBYĆ NOWYCH WIDZÓW W SERWISIE YOUTUBE
Zobacz jeszcze: 7 SPOSOBÓW JAK ZWIĘKSZYĆ ZAANGAŻOWANIE NA INSTAGRAMIE