Najpopularniejszym portalem społecznościowym wśród Polaków jest Facebook, zarówno pod względem liczby wypowiedzi na nim jak i o nim. Rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk. Stosunek dobrych komentarzy do złych, wynosi 0,74.
Jak wynika z badań firmy SentiOne najczęściej używanymi przez Polaków sformułowaniami są „pozdrawiam”, „dziękuję”, „życzę miłego dnia”.
Z czego to wynika?
Facebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage. Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci „pozdrawiają” irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych.
Na Facebooku najczęściej piszemy we wtorki o godzinie 20.00
Drugim medium społecznościowym najchętniej używanym przez Polaków jest Twitter. Na tej platformie najczęściej piszemy w środy o godzinie 21.00. Najczęściej poruszanym tematem jest polityka, a najpopularniejsi autorzy wpisów to głównie media ogólnopolskie takiej jak, TVN24, TVP Info czy Newsweek.
Jak zauważają twórcy raportu dyskusje na Twitterze zdają się dotyczyć przede wszystkim spraw narodowych – najczęściej używane słowo to „polski”, odmieniane przez wszystkie przypadki: „polski ład”, „rząd Polski”, „polska przestrzeń powietrzna”, „kadra Polski”, „polski konflikt z Czechami”, „poczta polska” i „polscy lekkoatleci”.
Zobacz jeszcze: Brickówka, czyli prasówka od Bricka 06.07.2021
Podium najpopularniejszych mediów internetowych zamyka Instagram z bardzo pozytywnym Brand Health Index na poziomie 0,85.
Tutaj najczęściej jesteśmy aktywni we wtorki i środy między 21.00 a 22.00.
Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i widoków, pięknych wnętrz, pięknych stylizacji i pięknych par. Popularność rozmów o pięknie to także pokłosie obecnego trendu bodypositive.
Kolejne miejsce zajmuje LinkedIn, o którym najczęściej rozmawiamy na Facebooku. Zachęcamy tam do obserwowania profili osób lub firm. O ile w przypadku pozostałych omawianych portali zainteresowanie osób wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70 procent stanowią mężczyźni.
Jest to też jedyny portal, o którym mężczyźni wypowiadają się bardziej pozytywnie.
Polacy korzystają z LinkedIn zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli przede wszystkim do promowania firm, produktów i usług.
Najczęściej piszemy na LinkedIn w środy i czwartki koło 9.00 i 15.00
Badanie powstało w oparciu o analizę treści pochodzących z monitoringu internetu przeprowadzoną przez SentiOne. Czas trwania badania to marzec-czerwiec 2021. Łącznie przeanalizowano 5 158 739 wzmianek w języku polskim.
Treści były analizowane na podstawie słów kluczowych takich jak: Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter, Clubhouse, TikTok, Albicla, Likee.
Zakres ujętych w badaniu danych obejmuje publiczne wypowiedzi, komentarze oraz posty z mediów społecznościowych, forów internetowych, blogów, serwisów, portali, serwisów wideo oraz porównywarek opinii.
Zobacz jeszcze: Najlepsze programy do edycji grafik i wideo