Na Facebooku szukamy wsparcia oraz promujemy zbiórki charytatywne. Na Twitterze dominują treści z słowem “polski” a na Instagramie rozmawiamy głównie o pięknie i modzie. Tak wynika z badań firmy SentiOne. 

Najpopularniejszym portalem społecznościowym wśród Polaków jest Facebook, zarówno pod względem liczby wypowiedzi na nim jak i o nim. Rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk. Stosunek dobrych komentarzy do złych, wynosi 0,74.  

Jak wynika z badań firmy SentiOne najczęściej używanymi przez Polaków sformułowaniami są „pozdrawiam”, „dziękuję”, „życzę miłego dnia”.  

Z czego to wynika?  

Facebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage. Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci „pozdrawiają” irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych.  

Na Facebooku najczęściej piszemy we wtorki o godzinie 20.00 
 

Drugim medium społecznościowym najchętniej używanym przez Polaków jest Twitter. Na tej platformie najczęściej piszemy w środy o godzinie 21.00.  Najczęściej poruszanym tematem jest polityka, a najpopularniejsi autorzy wpisów to głównie media ogólnopolskie takiej jak, TVN24, TVP Info czy Newsweek.  

Jak zauważają twórcy raportu dyskusje na Twitterze zdają się dotyczyć przede wszystkim spraw narodowych – najczęściej używane słowo to „polski”, odmieniane przez wszystkie przypadki: „polski ład”, „rząd Polski”, „polska przestrzeń powietrzna”, „kadra Polski”, „polski konflikt z Czechami”, „poczta polska” i „polscy lekkoatleci”. 

Zobacz jeszcze: Brickówka, czyli prasówka od Bricka 06.07.2021

Podium najpopularniejszych mediów internetowych zamyka Instagram z bardzo pozytywnym Brand Health Index na poziomie 0,85.  

Tutaj najczęściej jesteśmy aktywni we wtorki i środy między 21.00 a 22.00.  

Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i widoków, pięknych wnętrz, pięknych stylizacji i pięknych par. Popularność rozmów o pięknie to także pokłosie obecnego trendu bodypositive.  

Kolejne miejsce zajmuje LinkedIn, o którym najczęściej rozmawiamy na Facebooku. Zachęcamy tam do obserwowania profili osób lub firm. O ile w przypadku pozostałych omawianych portali zainteresowanie osób wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70 procent stanowią mężczyźni.  

Jest to też jedyny portal, o którym mężczyźni wypowiadają się bardziej pozytywnie.  

Polacy korzystają z LinkedIn zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli przede wszystkim do promowania firm, produktów i usług.  

Najczęściej piszemy na LinkedIn w środy i czwartki koło 9.00 i 15.00 

Badanie powstało w oparciu o analizę treści pochodzących z monitoringu internetu przeprowadzoną przez SentiOne. Czas trwania badania to marzec-czerwiec 2021. Łącznie przeanalizowano 5 158 739 wzmianek w języku polskim.  

Treści były analizowane na podstawie słów kluczowych takich jak: Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter, Clubhouse, TikTok, Albicla, Likee. 

Zakres ujętych w badaniu danych obejmuje publiczne wypowiedzi, komentarze oraz posty z mediów społecznościowych, forów internetowych, blogów, serwisów, portali, serwisów wideo oraz porównywarek opinii. 

Zobacz jeszcze: Najlepsze programy do edycji grafik i wideo

ZOSTAW KOMENTARZ