Media społecznościowe są tak popularne, że wyróżnienie się w tłumie jest  sporym wyzwaniem, zwłaszcza dla firm. Portal społecznościowy CoSchedule podaje, że niemal 100 procent marketerów korzysta z mediów społecznościowych w biznesie, co czyni marketing w Internecie jednym z najbardziej konkurencyjnych narzędzi. 

Wiele firm nie docenia wartości zaangażowania w sieci. Jeśli, Twoja firma jest w mediach społecznościowych, jednym z Twoich największych celów powinno być zwiększenie zaangażowania. Wiele marek chce większego zaangażowania wokół swoich postów w mediach społecznościowych, ale nie wie, od czego zacząć, czego jeszcze spróbować lub utknęło w tej samej starej strategii. 

Dzisiaj na naszym blogu przedstawiamy Wam 7 sposobów, dzięki, którym Twoja firma może zwiększyć zaangażowanie.   

Korzyści z zaangażowania w media społecznościowe dla firm 

Budowanie relacji z konsumentami 

Budowanie relacji z konsumentami jest niezbędnym elementem zwiększania zasięgu i lojalności klientów. Zwiększenie zaangażowania w media społecznościowe pomaga budować silne relacje z konsumentami. Sieci społecznościowe mogą dać Ci możliwość bezpośredniej interakcji z klientami i fanami, a także dają im możliwość bezpośredniej interakcji z Twoją marką. Zwiększając lojalność klientów, ostatecznie zwiększysz sprzedaż.  

Wysokie zaangażowanie w media społecznościowe zwiększa również świadomość marki. Za każdym razem, gdy konsument wchodzi w interakcję z Twoją marką w mediach społecznościowych, zwiększa się ogólna świadomość marki. Im więcej wysokiej jakości treści w mediach społecznościowych zobaczą klienci, tym większe jest prawdopodobieństwo, że będą mieli pozytywne skojarzenia z Twoją firmą. 

Ale przejdźmy do meritum. Oto kilka sposób dzięki, którym będziesz mógł zwiększyć zaangażowanie w internecie. 

Trudno jest zmierzyć wzrost zaangażowania, jeśli nie wiesz, od czego zaczynasz. Po pierwsze, przeprowadź analizę. Spójrz na liczbę obserwujących, polubienia, komentarze, kliknięcia na post lub wzrost liczby odbiorców. Platformy mediów społecznościowych są wyposażone w pomocne aplikacje, które zawierają wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu. Wystarczy, że umiesz czytać dane.  

Jeśli chcesz, żeby obserwujący byli zaangażowani, musisz sam być zaangażowany! Bądź zaangażowany i odpowiadaj na komentarze i pytania we własnych postach w mediach społecznościowych w sposób odpowiedni dla Twojej marki. Oznacza to również zachęcanie użytkowników do polubienia, komentowania lub udostępniania treści. 

Może to być m.in. dodanie tekstu „nie zapomnij udostępnić tego posta znajomym i rodzinie!” lub „naciśnij przycisk„ Lubię to ”, jeśli odnosisz się do tej treści.   

Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swoje zaangażowanie w mediach społecznościowych, jest udostępnianie odbiorcom odpowiednich treści. Może się to wydawać oczywiste, ale, aby mieć pewność, że publikowane przez Ciebie treści będą udostępniane później przez Twoich odbiorców dowiedz się, co cenią. Spróbuj udostępniać treści, które wzmacniają ich pragnienia i potrzeby. 

Dołączanie zdjęć lub filmów do strategii marketingowej w mediach społecznościowych okazuje się jednym z najpotężniejszych zasobów biznesowych do pozyskiwania nowych obserwujących, rozwijania marki i zwiększania sprzedaży. Według Forbesa ponad 90 procent konsumentów preferuje treści interaktywne i wizualne od tradycyjnych, tekstowych lub statycznych mediów.    

Miej oko na to, co dzieje się w okolicy Twojej firmy. Bieżące wydarzenia to świetny początek rozmów na platformach mediów społecznościowych, zwłaszcza jeśli mają one bezpośredni wpływ na docelowych odbiorców marki. 

Najlepszy czas na publikację może się różnić w zależności od kanałów mediów społecznościowych, z których korzystasz. Być może będziesz musiał przeprowadzić kilka testów, aby sprawdzić, który czas działa najlepiej dla Twojej marki na różnych platformach. Dlatego ważne jest, abyś wiedział kiedy o której godzinie największą częstotliwość reakcji mają Twoje posty. Wtedy będziesz mógł zaplanować ich udostępnienie.

Rozwijaj osobowość swojej marki. Zwiększa ono zaufanie konsumentów, gdy Twoja firma jest zaangażowana i często wchodzi w interakcję z klientami. Ludzie używają mediów społecznościowych do rozrywki, a nie do sprzedawania! Jeśli wszystkie Twoje posty w mediach społecznościowych są zbyt promocyjne i zachęcają ludzi do zakupu Twoich produktów, możesz stracić uwagę odbiorców. Zamiast tego regularnie udostępniaj w swoich postach zabawne ciekawostki, które zwiększą zaangażowanie w mediach społecznościowych. Na przykład użyj memów lub GIF-ów. 

źródło: Business2community , Forbes, CoShedule 

ZOSTAW KOMENTARZ