Zamiar wyszukiwania stał się gorącym tematem w świecie SEO. Chociaż nie jest to nowa koncepcja, z biegiem lat nastąpił wzrost zainteresowania użytkowników. Jest to jednak prosta strategia – lepiej poznaj swoich odbiorców, zrozumieć ich zachowanie i intencje podczas korzystania z internetu.
Gdy już wiesz, kim są Twoi odbiorcy, jakie są ich intencje i jak zachowują się w sieci, będziesz w stanie przyciągnąć ich uwagę, a tym samym zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Przejrzystość dla urządzeń mobilnych będzie miała duży wpływ na Twoją wyszukiwarkę. Biorąc pod uwagę, w jaki sposób większość internautów uzyskuje dostęp do witryn za pośrednictwem urządzeń mobilnych, ma to sens, jeśli dostosujesz strategie SEO do segmentu mobile-first.
Aby upewnić się, że Twoja witryna jest dostosowana do komórek, możesz przystąpić do bezpłatnego testu zgodności z urządzeniami mobilnymi od Google. Zaprojektuj całą witrynę (menu, wezwania do działania, reklamy i wszystkie inne treści), mając na uwadze użytkowników mobilnych.
Zobacz jeszcze: Brickówka, czyli prasówka od Bricka
Podstawowe funkcje internetowe będą teraz znane jako kluczowy czynnik rankingowy. W maju poprzedniego roku Google udostępnił nowe wskaźniki, które koncentrują się na pomiarze wrażeń użytkownika, takich jak ładowanie strony, interaktywność i stabilność wizualna.
Wszystkie te trzy wskaźniki określają ogólne wrażenia użytkownika podczas odwiedzania witryny internetowej. Skupiają się na tym, jak szybko ładuje się strona internetowa, jak stabilna jest podczas ładowania i jak szybko staje się interaktywna.
Innymi słowy, Google faworyzuje witryny internetowe, które zapewniają użytkownikom lepsze wrażenia. Jeśli chcesz uzyskać wyższe rankingi SERP, upewnij się, że zapewniasz odwiedzającym jak najlepsze wrażenia z korzystania ze strony.
Asystent Google, Alexa i Siri firmy Apple są coraz mądrzejsi, dlatego webmasterzy powinni teraz skupić się również na optymalizacji wyszukiwania głosowego. Aby zoptymalizować wyszukiwanie głosowe, należy wziąć pod uwagę słowa kluczowe i frazy, które są używane regularnie.
Upewnij się, że identyfikujesz takie słowa kluczowe. Google zaleca identyfikowanie dłuższych fraz, ponieważ wyszukiwanie głosowe działa lepiej z dłuższymi, bardziej naturalnie brzmiącymi frazami.
“Featured Snippets”, czyli tzw. fragmenty polecane pojawiły się po raz pierwszy w 2017 roku i od tego czasu zyskały popularność w Google. Zawierają informacje, często przedstawiane, jako krótkie podsumowanie, pytania i odpowiedzi oraz jako przewodnik. Istnieją również opisy rozszerzone, recenzje z gwiazdkami, obrazy i ceny produktów.
Według ekspertów SEO, punktacja polecanego fragmentu dla Twoich postów na blogu to świetny sposób na wspinanie się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Ponadto fragmenty mogą również pomóc w wykradaniu znacznego ruchu od konkurencji.
Zobacz jeszcze: Online czy offline. Jak pandemia zmieniła nawyki zakupowe osób z generacji Z
Według ekspertów SEO, długie artykuły zawierające 3000 lub więcej słów przyciągają ruch kilkukrotnie. Długa treść pomaga również uzyskać więcej linków zwrotnych w porównaniu z artykułami o średniej długości.
Powinieneś skupić się na tworzeniu długich treści. Ale to nie znaczy, że jakość Twoich treści powinna być gorsza. Mówiąc prościej, Google koncentruje się zarówno na ilości, jak i jakości.
Wyszukiwarka obrazów ewoluuje, a Google nieustannie nalega na odpowiednią optymalizację i oznaczanie obrazów.
Jeśli obrazy w Twojej witrynie nie są zoptymalizowane, zrób to.
Sprawdzona metoda polega na używaniu odpowiednich obrazów o wysokiej jakości i dostosowywaniu ich za pomocą tekstu alternatywnego. Wielu właścicieli stron internetowych nadal nie umieszcza na swoich obrazach odpowiednich słów kluczowych.
Inną ważną praktyką optymalizacji obrazu jest dodawanie obrazów do mapy witryny. Obrazy dodawane do map witryn są łatwiejsze do indeksowania.
Analizy i raporty zapewniają doskonały wgląd w zachowanie odbiorców. Korzystając z nauki o danych, możesz tworzyć ukierunkowane komunikaty, kampanie i lepiej służyć swoim odbiorcom. Analytics może dodatkowo pomóc w sprawdzaniu czasu ładowania strony, identyfikowaniu indeksowanych adresów URL, błędach odpowiedzi i identyfikowaniu źródeł odesłań.
Jeśli więc chcesz pozostać na czele rankingów, dodaj dane i analizy, jako ważną część swojej strategii SEO.
Biorąc pod uwagę, że ludzie wolą oglądać wideo niż czytać długie strony internetowe, Google preferuje marketing wideo. Jeśli więc nie uwzględniłeś tej treści wideo w swojej strategii SEO, najwyższy czas zacząć.
Najlepiej zacząć od optymalizacji każdego filmu za pomocą słów kluczowych i odpowiedniego opisu.
Ludzie kochają dane. Kiedy połączysz je z danymi ankietowymi, statystykami, badaniami branżowymi, z pewnością połączą i udostępnią Twoje treści. Dlatego publikuj treść badań wraz z odpowiednimi statystykami. Możesz pomyśleć, że wymaga to dużo więcej pracy niż opublikowanie artykułu lub studium przypadku. Ale jeśli zrobisz to dobrze, dodatkowy wysiłek jest tego wart.
Źródło: customerthink.com