W poprzednim artykule poruszyliśmy temat trendów, które zdominują scenę projektowania graficznego w 2021 roku. W poprzednim zestawieniu pojawiły się między innymi: futuryzm w połączeniu ze stylem retro, współczesny surrealizm, psychodelika czy długo wyczekiwana przez wszystkich – autentyczność. Co zagości w dzisiejszym zestawieniu?  

Po tak niespotykanych połączeniach, czy coś jeszcze będzie w stanie nas zaskoczyć? Przekonajmy się!  

1. Antropomorfizm – Im dziwniej tym lepiej 

Antropomorfizacja w odniesieniu do przedmiotów, pojęć abstrakcyjnych i zjawisk jest przypadkiem szczególnym animizacji i będzie grała pierwsze skrzypce na banerach i grafikach w 2021 roku. Jest formą personifikacji w przypadku przypisywania ludzkich cech przedmiotom nieożywionym. Przypominasz sobie postać z kreskówki, która była niesamowicie sympatyczna pomimo swojego czarnego charakteru?  Właśnie tacy bohaterowie zdominują identyfikacje marek w nadchodzącym roku. Będą one potrzebowały silnego, charakterystycznego wyróżnika. Kluczem tego trendu jest zwrot ,,im dziwniej, tym lepiej”.   

Środkiem artystycznego wyrazu mają być właśnie antropomorficzne postaci. Ich zadaniem jest przyciągać uwagę i zapadać w pamięć.  

2. Komiks połączy się z pop artem 

Nowy rok przywita nas charakterystycznym i mocnym akcentem. Oprócz nieludzkich postaci, zetkniemy się także z ziarnem i żywymi kolorami. Obecna będzie też gruba, mocna kreska, spod której wyłonią się wyraziste postaci. Nadchodzący rok ma być wielkim powrotem technik ilustracyjnych, wyrażających się w komiksie i poparcie.  

3. Natura będzie królować! 

Odreagujemy i złapiemy równowagę dzięki naturze na obrazach cyfrowych, wydrukach i opakowaniach. Powracamy do Matki Natury i wszystkiego, co jest z nią związane. Ma to zwracać naszą uwagę na istotne, ale pomijane sprawy – naturalne otoczenie, ekologię oraz świadomą konsumpcję, ograniczającą destrukcyjny wpływ na przyrodę. 

4. Opakowania rodem z pejzażu, czyli inspiracje sztuką piękną 


W roku 2021 zacieramy granice pomiędzy sztuką piękną, a komercyjnym projektowaniem graficznym. Połączenie tych dwóch światów ma otworzyć przestrzeń dla czegoś zupełnie nowego. Abstrakcyjne wzory, reprinty inspirowane malarstwem klasycznym i Mondrianowie kolory, niewątpliwe staną się inspiracją dla projektantów graficznych. To dobra wiadomość pod względem estetycznym zwłaszcza na sklepowych półkach, gdzie marki nie stronią od pstrokatych i krzyczących etykiet produktów. To czas na ukojenie dla naszych oczu, ponieważ nowy trend niesie za sobą produkty rodem z galerii sztuk pięknych.  

5Społeczne zaangażowanie  


Miniony rok obfitował w działania, które bezpośrednio wiązały pracę z działalnością na rzecz wspierania ważnych idei – od walki z nierównościami, po wskazywanie na istotne problemy społeczne oraz globalne wyzwania. Rok 2020 stał się zatem swego rodzaju motorem dla zwrotu w kierunku odpowiedzialnego społecznie projektowania. Nasilenie działań motywowanych odpowiedzialnością społeczną będzie widać w projektowaniu graficznym zarówno w 2021 jak i w nadchodzących latach. 

6Kolejny rok z gradientami  

 
Gradient królował w ubiegłych latach i był dość mocno zauważalny dosłownie – wszędzie! I tym razem nie będzie inaczej, ponieważ zainteresowanie gradientami i ziarnem wcale nie osłabnie w 2021. Przewiduje się, że graficy jeszcze bardziej będą eksperymentować z rozmyciem i mieszaniem, tworząc nieinwazyjne podkłady dla mistrzów pierwszego planu w swoich pracach. Dodatkowo dołączmy do tego odważną typografię oraz elementy graficzne, na których będzie miała koncentrować się cała uwaga odbiorcy. Ziarniste tekstury staną się sposobem na zacieranie granicy między ulotnością grafiki cyfrowej, a namacalnością, jaką gwarantuje ten sam obraz, utrwalony na papierze. 

Powodzenia w 2021 roku!

ZOSTAW KOMENTARZ