Po raz kolejny wymiary i rozmiary grafik na Facebooku uległy zmianie. Dlatego warto stale monitorować je, aby uniknąć graficznego faux pas. Jeśli będziemy w dalszym ciągu używać grafik w nieaktualnych rozmiarach to bardzo możliwe, że zostaną one rozpikselowane albo skompresowane.

Poniżej podajemy aktualne wymiary grafik, video, animacji i kreacji reklamowych zalecanych przez Facebooka i Instagrama.

Avatar, czyli zdjęcie profilowe → na desktopie w rozdzielczości
170 x 170 px i 128 x 128 px na urządzeniach mobilnych.

Zobacz jeszcze: Marketingowe pomysły na Wielkanoc 2021

Oczywiście, Facebook sugeruje wgrywanie grafiki o minimalnej rozdzielczości
320 x 320 px, jednak z doświadczenia wiemy, że zdecydowanie lepiej będzie wgrać plik o wyższej rozdzielczości tj. 900 x 900 px lub 800 x 800 px. Dzięki temu zabiegowi avatar będzie wyglądał równie dobrze po wyświetleniu go w pełnym rozmiarze.

Rekomendowane wymiary to 1920 x 730 px, przy czym na urządzeniu mobilnym cover photo zostanie wykadrowane centralnie do wymiaru 640 x 360 px. Zalecany przez Facebook’a wymiar grafiki dla zdjęcia w tle to przynajmniej 820 x 312 px.

Warto zauważyć, że grafiki dodawane w wyższej rozdzielczości – niż ta zalecana – przy zachowaniu proporcji, nie tracą na ostrości i wyglądają znacznie lepiej. Z kolei pliki o wadze do 100 kB znacznie przyspieszą ładowanie strony i z całą pewnością ich kompresja zwiększy szansę na uniknięcie brzydkiego efektu pikseli.

Mogą być też większe, ale zachowujące proporcje 1:1. W przypadku miniatury grupy należy pamiętać, że nie mamy tutaj możliwości skalowania dowolnie wybranego fragmentu tła. Facebook robi to za nas automatycznie, do wymiaru miniatury grupy wyświetlanej w formie środkowego elementu tła przyciętego do okrągłej ramki. Warto zatem umieścić na środku zdjęcia w tle wydzielony fragment, na którym Nam zależy i który chcielibyśmy, aby był widoczny w miniaturze grupy.

Zdjęcie w tle wydarzenia powinno posiadać wymiar 1200 x 628 px
pozwalający zachować odpowiednie proporcje.

Zobacz jeszcze: Dlaczego Twoja firma powinna być aktywna w mediach społecznościowych

Tym samym wymiar ten gwarantuje nam, że zdjęcie nie zostanie w żaden sposób ucięte w niechciany miejscu, nawet w przypadku urządzeń mobilnych.

Video w tle → minimum 820 x 312 (wideo powinno trwać od 20 do 90 sekund).

Najlepszy efekt zapewni film o wymiarach 820 x 462 piksele.

Wymiary postów na Facebooku:

Zdjęcie pionowe najlepiej wygląda na smartfonach, ponieważ wypełnia całą przestrzeń w newsfeedzie i dzięki temu skupia uwagę użytkownika na dłużej.
Jego zalecany rozmiar to 960 x 640 px (zdjęcie 3:2) lub większy
(jednak należy pamiętać o kompresji przed publikacją,
aby uniknąć efektu pikseli po załadowaniu grafiki na Fanpage).

Zdjęcie poziome jest najpopularniejszym formatem postów facebookowych. Najlepiej prezentują się tutaj grafiki w rozmiarze 1200 x 900 px. Należy pamiętać o maksymalnym zmniejszeniu wagi pliku, tak aby uniknąć efektu ziarnowania zdjęcia.

Facebook Stories/Instagram Stories→ tutaj zalecanym wymiarem jest wymiar 1080 x 1920 px, ale jedynie w przypadku pełnoekranowego wideo → w pionie.

Wymiary grafik w formatach reklamowych Facebook Ads

Reklama karuzelowa – minimalny format to 600 x 600 px, jednak zalecamy wgrywanie plików i kwadratowych wideo w optymalnym rozmiarze 1080 x 1080 px.

Canva – w tej chwili możliwa do odtworzenia jedynie na urządzeniach mobilnych. Według zaleceń Facebooka należy użyć grafik o proporcjach boków 9:16 lub 1:1, która następnie wyświetla się w aktualnościach w wymiarach 1080 x 1920 px.

Polubienia strony – w tym formacie reklamowym zalecany rozmiar to 
1200 x 444 px oraz rozdzielczość 1:1 lub 2:3, ze względu na to,
że grafika zostaje wyświetlona w newsfeedzie, jako zastępcze zdjęcie w tle.

Kolekcja – jest tworzona na zasadzie złożonych kompozycji, gdzie każdy z utworzonych kafelków przenosi Nas bezpośrednio do sklepu internetowego.
Stąd rekomendowany wymiar kafelków to 1080 x 1080 px.

Zobacz jeszcze: Online czy offline. Jak pandemia zmieniła nawyki zakupowe osób z generacji Z

ZOSTAW KOMENTARZ