Współpraca z influencerami jest jednym z najważniejszych aspektów marketingu w Internecie. Jak pokazują dane firmy Rakuten ponad 80% internautów zdecydowało się kupić produkt polecamy przez influencera.  

Dziś podpowiadamy jakich narzędzi oraz platform użyć, aby twoja współpraca z gwiazdami internetu układała się jak najlepiej. 

SentiOne to jedno z najpopularniejszych narzędzi do monitorowania internetu. Pozwala firmom w szybki sposób sprawdzić opinie na temat produktu, marki czy właśnie współpracy z danym influencerem. Narzędzie zbiera w jednym miejscu wypowiedzi i artykuły z sieci. Monitorowane źródła obejmuje m.in. serwisy społecznościowe, fora internetowe, blogi, portale, mikroblogi, serwisy wideo, serwisy informacyjne czy porównywarki opinii. 

Platforma oferuje rozwiązania dopasowane do potrzeb grup docelowych oraz możliwości finansowych przedsiębiorstwa. W ramach usługi monitorowania dostępne są pakiety Starter, Basic, Advance i PRO. Wszystkie rozwiązania zawierają między innymi dostęp do danych w real-time, nieograniczoną liczbę zwrotów kluczowych, automatyczne raporty PDF, analizę sentymentu i płci czy alerty krytyczne.  

Narzędzie dostępne jest w darmowej wersji testowej przez 14 dni na www.sentione.pl

Brand24 pozwala na poznanie i zrozumienie opinii Internautów na temat wskazanych firm, produktów czy influencerów.  Aplikacja monitoruje aktualnie ponad 40 000 marek (dane za marketerplus.pl). Brand24 to platforma nie tylko dla dużych firm, ale również   dla małych i średnich przedsiębiorstw, które wykorzystują monitoring do budowania relacji z klientami. 

REACHaBLOGGER jest platformą umożliwiającą bezpośrednią współpracę pomiędzy reklamodawcami i twórcami. Narzędzie to daje możliwość dostępu do katalogu ofert blogerów, influencerów oraz YouTuberów. Umożliwia również zakup publikacji reklamowych według cen i zasięgów. Dzięki REACHaBLOGGER będziesz mieć możliwość łatwego i szybkiego znalezienia Influencera, który wesprze działania promocyjne.  

Social Blade jest to narzędzie, które zapewnia użytkownikom dostęp do bazy danych. Dzięki zaawansowanej technologii będziesz w stanie zapewnić analizę dla dowolnego twórcy treści, streamera na żywo lub marki. Niezależnie od tego, czy szukasz popularnych twórców YouTube, czy streamerów Twitcha.  

HypeAuditor to oparte na sztucznej inteligencji narzędzie analityczne na Instagramie, YouTube, TikToku oraz Twitchu. Platforma pomaga znaleźć odpowiednich influencerów, uzyskać wgląd w ich odbiorców, zwiększyć ROI reklamodawców oraz chronić autentyczność w marketingu. 

HypeAuditor służy do określania wzorców zachowań oraz weryfikacji fałszywych obserwujących i zaangażowania na kontach influencerów. Prezentuje użytkownikom zestawienie danych demograficznych odbiorców influencera. 

IndaHash to aplikacja mobilna służąca do influencer marketingu. Influencerzy zarejestrowani na tej platformie publikują odpłatnie treści na zlecenie marek na swoich profilach na Instagramie, Facebooku, Snapchacie czy Twitterze. 

Aplikacja jest darmowa i dostępna na smartfony z systemem iOS oraz Android. Użytkownicy, którzy spełniają odpowiednie wymagania zarabiają publikując treści zgodnie z zadaniami przesyłanymi przez marki. Indywidualna stawka za opublikowany post wyliczana jest przez system automatycznie na podstawie zasięgu oraz wzbudzanego zaangażowania danego influencera. 

Social Auditor to narzędzie, które służy do audytu kont na Instagramie. Jak czytamy na stronie influmarketing.pl platforma zwraca szczególną uwagę na autentyczność odbiorców, zaangażowanie czy jakość komentarzy. Pomaga ocenić wiarygodność profilu oraz odbiorców wybranego influencera. Social Auditor ocenia wiarygodność profilu, badając obserwatorów influencera, ich poziom zaangażowania oraz jakość interakcji (polubienia, komentarze). 

Rozwiązanie pozwala wygenerować raport, dlatego idealnie sprawdza się również do analizy własnego profilu przez influencera.

 

Influtool to narzędzie, które analizuje profile influencerów w mediach społecznościowych, oceniając ich rozmiar oraz autentyczność działań i odbiorców.  Rozwiązanie działa na bazie autorskiego algorytmu mierzy tzw. Influencer Score, czyli poziom wpływu influencera (stopień, w jakim angażuje i wpływa na odbiorców).  Pod uwagę brane są takie platformy jak Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, TikTok oraz blogi. 

Narzędzie realizuje wiele potrzeb, od wyszukiwania influencerów (temat, marki, branży), przez ocenę ich autentyczności i wartości w social media, po końcową analizę efektów prowadzonej z nimi kampanii. 

Źródło: marketplus, infumarketing, socjomania, wikipedia, Rakuten 

ZOSTAW KOMENTARZ