Witamy w sierpniu i w nowej BRICKówce! Social media zmieniają się nieprzerwanie, jednak my pozostajemy tacy sami – stale głodni nowości! Czas zaspokoić ciekawość, dlatego rozpoczynamy kolejny przegląd socialowych aktualności! 

Zmiana statusu na Twitterze 

Opcja “statusu” znana jest nam już z Facebooka, gdzie poza treścią posta dodać możemy także informacje o naszym humorze czy zajęciu, którym obecnie się zajmujemy. Podobna funkcja udostępniona zostanie na Twitterze, jednak z opublikowanych informacji wiemy, że liczba statusów będzie ograniczona. Wstępnie przedstawionych zostało 8, a w nich między innymi status “prysznicowe myśli”, “spoiler alert”, czy “niepopularna opinia”. W czym to pomoże? Przede wszystkim w ograniczeniu liczby znaków, które wykorzystujemy do określenia pewnych czynności. Teraz zamiast pisać, że nasza opinia może być dla niektórych nowością, wystarczy, że dodamy odpowiedni status.  

Źródło: socialmediatoday.com 

Nowa zakładka na Facebooku 

Tak naprawdę Facebook ogłosił powstanie dwóch nowych zakładek, jednak jedna z nich to po prostu strona główna o nowej nazwie “Home” i większym poziomie personalizacji. Z jej poziomu będziemy mieć dostęp do wszelkich rolek oraz relacji, a maszynowy proces uczenia się stale będzie badał wszelkie zachowania, które pozwolą na większe dopasowanie treści względem preferencji użytkowników.  

Druga zakładka – Feeds, pozwoli nam personalizować treści, które pojawiają się na głównej tablicy Facebooka. Dowolnie będziemy mogli tworzyć grupy ulubionych osób, po czym w specjalnej zakładce pojawiać się będą tylko nowości publikowane przez wybranych przez nas użytkowników. Ułatwi to dostęp do najbardziej interesujących nas osób, a także pozwoli ograniczyć spam oraz natłok nieinteresujących nas treści.  

Źródło: socialpress.pl  

Make Instagram Instagram Again 

Nie da się nie zauważyć jak bardzo Instagram stara się upodobnić do TikToka. Nie wszystkim to jednak przypadło do gustu, co zaowocowało sprzeciwem ze strony użytkowników. Znaczna grupa internautów zaczęła wzywać Instagrama do zaprzestania działań, które mają jak najbardziej zbliżyć do siebie aplikacje. Wraz z nimi głos zabrali nawet celebryci, jak na przykład Kylie Jenner.  

Głównym powodem oburzenia internautów jest nadmiar filmów dostępnych w aplikacji oraz prawdopodobieństwo wprowadzenia pełnoekranowego sposobu wyświetlania postów, co doprowadzi do utracenia swojej unikalności przez Instagram. Użytkowników przytłoczyła także ilość proponowanych postów, pośród których gubiły się publikacje osób, które najbardziej ich interesują. 

Decyzja, którą podejmą twórcy jest nam na razie nieznana, ale przypuszcza się, że cofną oni niektóre z aktualizacji w obawie przed utratą użytkowników 

Źródło: socialmediatoday.com 

Shorty z filmów na YouTube

Przenosimy się na YouTube, jednak nie kończymy tematu kopiowania TikToka. Udostępnione zostało właśnie narzędzie, które pomóc ma w konwertowaniu długich filmów w krótkie zwiastuny. Opcja pozwala dokładnie wybrać fragment standardowego wideo, po czym przekształca ją w Shorts. Proces ten obejmuje wszelkie narzędzia, które dostępne są w podstawowym panelu tworzenia krótkich treści, takie jak naklejki, filtry itp. Pomóc ma to w zwiększeniu zaangażowania w tworzenie krótkich treści, ale także zintensyfikować ruch na kanałach poprzez tworzenie zwiastunów do dłuższych filmów. 

Źródło: mashable.com 

Instagram – ankiety na temat pochodzenia 

W niedawnym wpisie na blogu Instagram ogłosił, że zacznie przeprowadzać ankiety wśród użytkowników na temat ich rasy i pochodzenia etnicznego, aby lepiej służyć historycznie marginalizowanym społecznościom. Ankieta rozpowszechniona zostanie wśród użytkowników w USA, jednak nie jest wykluczone, że będzie miała ona znaczenie w kontekście działania całej aplikacji. Ma ona między innymi wykazać czego doświadczają użytkownicy, a więc zawarte w niej odpowiedzi mogą mieć duży wpływ na przykład na zwiększenie kontroli publikowanych treści. 

Źródło: nbcnews.com