Krytyka, kontrowersje i rywalizacja – jak najnowsze wydarzenia w mediach społecznościowych wpływają na ich przyszłość i biznes? Sprawdźcie!

Threads: Joe Biden dołącza do aplikacji po krytyce jego osoby przez Elona Muska

Prezydent Biden dołącza do aplikacji Threads Meta, która konkurować będzie, z platformą X Elona Muska, po krytyce jego “antysemickiej retoryki” na tejże platformie. W ciągu godziny od debiutu, konto Bidena zgromadziło 2 miliony obserwujących. Wcześniej, kilku dużych reklamodawców, w tym Apple i Disney, wstrzymało wydatki na X po kontrowersyjnych wypowiedziach Muska.

źródło: cnbc.com

Tiktok: odpiera atak dot. przemocowych treści, które widzi młodzież.

Badania pokazują, że na Tiktoku młodzież częściej niż na innych platformach społecznościowych, widzi treści przedstawiające przemoc. 42% nastolatków sądzi, że media społecznościowe przyczyniają się do wzrostu przemocy. Młodzieży trudno uniknąć takich treści, co może mieć negatywny wpływ na ich zdrowie psychiczne w przyszłości. TikTok twierdzi, że usuwa lub ogranicza dostęp do tego rodzaju video, zanim zostaną wyświetlone, oraz podkreślą, że udostępnia dedykowane narzędzia dla rodziców, które pozwalają dostosować ustawienia bezpieczeństwa dla kont ich nastolatków.

źródło: independent.co.uk

X: Media Matters sugeruje, że reklamy są wyświetlane obok szkodliwych treści.

X Corp czyli spółka Elona Muska, pozwała organizację pozarządową Media Matters for America, (zajmującą się monitoringiem mediów). X Corp oskarża ją o manipulację wynikami, które sugerują, że reklamy X są wyświetlane obok szkodliwej treści (m.in. treści ekstremistyczne, antysemickie, anty-LGBTQ+ itp.). Spór ten może wpłynąć na wydatki reklamowe i wizerunek X. Musk priorytetyzuje tę konfrontację, co może wpłynąć na straty finansowe firmy.

źródło: socialmediatoday.com

Meta: szansa na rozwój własnego AI.

Chaos w OpenAI który obejmuje konflikty personalne, zmiany w zarządzie i niepewność co do przyszłości firmy może wpłynąć na rozwój ich sztucznej inteligencji, co przyniesie korzyści Microsoftowi i Meta. Microsoft może przyspieszyć swoje plany dotyczące sztucznej inteligencji, przejmując kluczowych pracowników OpenAI, podczas gdy Meta może skorzystać z ewentualnego upadku OpenAI. Inni gracze, jak X i Salesforce, również obserwują talenty OpenAI. Ostateczny wynik pozostanie na razie nierozstrzygnięty.

źródło: socialmediatoday.com

Tiktok: próbuje zdobyć rynek e-commerce z okazji Black Friday.

TikTok Shop stawia na duże zniżki i influencerów, aby przyciągnąć nowych klientów. Jego sukces w Black Friday będzie kluczowy dla oceny wczesnych wyników sprzedaży, tym bardziej że wiele marek zauważyło, że mało rozpoznawalne produkty w pozostałych social mediach – na Tiktoku często wpadają w virale. To ważny moment dla tej platformy, która stara się zostać dużym graczem w handlu elektronicznym.

źródło: wired.com