Na szczęście nie jest to aż tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Dziś przedstawiamy Wam 7 sposobów, dzięki którym możesz ulepszyć swoją strategię dotyczącą Instagrama.
Czy wiesz, że możesz ograniczyć swoje zaangażowanie na Instagramie, publikując posty w niewłaściwym czasie lub po prostu niewystarczająco regularnie?
Chociaż istnieje kilka sposobów na zwiększenie zaangażowania na Instagramie, publikowanie postów, gdy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni, to szybka wygrana.
Algorytm Instagrama uwielbia posty, które generują duże zaangażowanie w krótkim czasie.
Każde konto na Instagramie składa się z unikalnych obserwatorów w różnych strefach czasowych, dlatego warto poświecić trochę więcej czasu na monitorowanie i śledzenie danych analitycznych, aby dowiedzieć się, kiedy najlepiej publikować posty.
Jak wynika z analizy portalu later.com ponad 500 milionów kont na Instagramie korzysta z Instagram Stories. Naklejki udostępniane w tym narzędziu to świetny sposób, aby zachęcić obserwujących do czatowania i dzielenia się z opiniami czy doświadczeniami. To z kolei pomoże stworzyć lojalnych obserwatorów, którzy czują się związani z Twoją marką.
Oto kilka sposobów, jak możesz zacząć wykorzystywać “Stickersy”, aby zwiększyć zaangażowanie na Instagramie:
- Naklejka z pytaniem
Nic tak nie pobudza rozmowy jak dobre AMA (Ask Me Anything).
Najpopularniejsi influencerzy używają naklejek z pytaniem na Instagram Stories, aby lepiej poznać swoich obserwatorów. Dlaczego Ty nie miałbyś tego samego zrobić na profilu swojej firmy?
Zapamiętaj, że Instagram jest świetnym miejscem, gdzie możesz dowiedzieć się co usprawnić w działaniach firmy oraz co obserwujący najbardziej lubią w twoich produktach czy usługach.
- Naklejka z quizem
Interaktywna naklejka z quizem umożliwia udostępnianie obserwującym pytania wielokrotnego wyboru w stylu ciekawostek czy śledzenie wyników.
Kiedy jeden z Twoich obserwujących „zagłosuje” w quizie, będzie mógł sprawdzić, czy zrobił to dobrze. Ty będziesz mógł zobaczyć natomiast ile głosów otrzymała każda z opcji i jak każda osoba zagłosowała.
- Naklejka z funkcją odliczania
Jeśli chcesz wzbudzić zainteresowanie obserwujących nadchodzącym wydarzeniem (np. wyprzedażą w sklepie czy premierze danego produktu możesz dodać naklejkę odliczającą do ustawionej daty i godziny).
Testowanie nowych form treści na Instagramie może wydawać się zniechęcające, zwłaszcza jeśli czujesz, że jesteś na dobrej drodze i widzisz zaangażowanie w aktualną strategię.
Ale zaufaj nam: próby, błędy i eksperymenty z treścią są kluczem do wyprzedzania konkurencji.
Nie wiesz, od czego zacząć? Oto kilka pomysłów, które możesz wypróbować:
- Używaj memów, cytatów, treści generowanych przez użytkowników, mini-infografik czy wideo w stylu selfie.
- Eksperymentuj z typami wideo, takimi jak Instagram Stories, Instagram Reels i IGTV. Niektóre marki dobrze współpracują z długimi treściami w IGTV, podczas gdy inne nadal preferują krótkie klipy.
- Przetestuj różne style Instagram Stories i zobacz, czy poprawiają one twoje zaangażowanie. Na przykład sprawdź, czy rozmowa zakulisowa współgra z odbiorcami, czy też wolą cotygodniowe podsumowania.
Podczas testowania różnych typów treści nie zapomnij o regularnym sprawdzaniu statystyk.
Czy wiesz, że podpis twojego zdjęcia na Instagramie może mieć nawet 2200 znaków? To bardzo dużo miejsca do podzielenia się z obserwującymi ciekawymi informacjami.
Jednym z czynników wpływających na to, jak działa Twój post na Instagramie w algorytmie, jest tzw. „czas spędzony na wpisie”.
Jednym z najłatwiejszych sposobów na zwiększenie zaangażowania jest po prostu pisanie dłuższych zdań.
Według platformy Fohr średnia długość napisów wzrosła ponad dwukrotnie od 2016 roku, a te z dłuższymi napisami były najbardziej zaangażowane! Szacuje się, że w 2021 roku kanały będą wypełnione napisami o średniej długości 405 znaków – co daje średnio 65-70 słów!
Nie mówimy, że każdy podpis musi składać się z tysięcy słów, ale nawet napisanie całego zdania zamiast kilku emotikon może pomóc zwiększyć zaangażowanie na Instagramie.
Siła autentyczności na Instagramie jest ogromna. Widzimy, jak wiele marek i firm zakłada profile i pokazuje bardziej uczciwą, realną i wrażliwą stronę swojego biznesu.
Wysoki poziom autentyczności może znacznie przyczynić się do zbudowania silniejszego połączenia z odbiorcami, co z kolei zachęca do większego zaangażowania.
Według analityków w tym roku znacznie zwiększy się liczba przedsiębiorstw, które założą konta na Instagramie. Najczęściej właśnie w celu podzielenia się wewnętrznymi działaniami firmy, przeprowadzeniu Q&A lub po prostu, żeby wpaść i powiedzieć „cześć”.
Posty na Instagramie wymagają czasu, wysiłku i planowania. Ale to nie znaczy, że nie możesz się trochę zabawić!
Coraz więcej marek dodaje do swoich postów elementy humoru i nawiązań do popkultury.
Od włączenia filtrów AR w naszych “Stories” po dodawanie memów i GIF-ów. Wskaźniki zaangażowania rosną, gdy publikujemy coś dziwacznego i zabawnego.
Oczywiście musisz uszanować ogólny motyw i ton swojej marki. Jeśli memy nie pasują do profilu firmy lepiej nie uwzględniać ich w swojej strategii.
2020 był rokiem wideo. Ten trend był spowodowany przede wszystkim wprowadzeniem Instagram Reels.
Włączając więcej treści wideo do swojej strategii tworzenia contentu, masz gwarancję, że zwiększysz zaangażowanie na swoim profilu na Instagramie.
Pamiętaj – tworzenie wideo nie musi być zniechęcające! W rzeczywistości tworzenie takich treści może być naprawdę łatwe.
Instagram Reels to świetny sposób na eksperymentowanie z krótkimi filmami, odkrywanie nowej kreatywnej funkcji wideo i angażowanie się w kontakt ze społecznością.
Źródło: https://later.com/
https://warsawwanderer.pl/instagram-liczby-i-limity-ktore-musisz-znac/
https://brand24.com/blog/increase-reach-on-instagram/
https://ceo.com.pl/jak-zwiekszyc-zasiegi-konta-na-instagramie-90624