Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

Co ciekawego w świecie social media w minionym tygodniu?

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Facebook robi kolejny krok w rozwoju eCommerce, wprowadzając nową funkcję „Live Shopping Fridays”. W ramach tej opcji platforma będzie obsługiwać transmisje na żywo. We współpracy z wybranymi sprzedawcami detalicznymi Facebook ma zapraszać widzów do zadawania pytań na temat produktów czy robienie zakupów. 

Jak wyjaśnił Facebook: 

„W każdy piątek do 16 lipca, istnieje możliwość oglądania na żywo filmów z branży kosmetycznej i modowej.  Dla kupujących oznacza to, że będą mogli odkrywać najnowsze produkty swoich ulubionych marek i zadawać pytania dotyczące rozmiaru czy kroju.  Marki zaś dają możliwość budowania relacji z klientami, dostarczania nowych, rozrywkowych treści, odpowiadania na pytania i usprawnienia procesu zakupu”. 

Wśród marek, które będą brały udział w badaniach testowych funkcji są Abercrombie & Fitch, Clinique czy Sephora. Każda z nich wybierze swoich ekspertów, którzy będą odpowiadać na pytania widzów oraz będą prezentować swoje najnowsze oferty. 

Jak oceniają eksperci ze strony socialmediatoday.com jest to dość prosty zachęcający do zakupów sposób z możliwością bezpośredniego zadawania pytań. 

Facebook nadal pracuje nad wprowadzeniem sklepów na Facebooku i Instagramie we wszystkich regionach oraz nad pełną integracją Facebook Pay. 

Źródło: socialmediatoday, Facebook 

Twitter poinformował, że wprowadza nową opcję Ticketed Spaces. Pozwoli ona zarabiać gospodarzom spotkań audio. 

Twitter zapowiedział uruchomienie nowego rozwiązania o nazwie Ticketed Spaces. Ma ono pozwalać gospodarzom i twórcom spotkań audio na platformie Spaces na wprowadzenie opłat za udział w rozmowach na żywo. W tym momencie system będzie działać tylko w USA. 

Niedawno Twitter wprowadził platformę o nazwie Spaces, która oferuje użytkownikom możliwość uczestniczenia w rozmowach na żywo w wirtualnych pokojach tematycznych. W ten sposób Spaces ma się stać bezpośrednią konkurencją dla aplikacji Clubhouse informuje portal wirtualnemedia.pl 

Twitter w ostatnim czasie zapowiedział wprowadzenie nowego rozwiązania o nazwie Ticketed Spaces. Znajdą się tam pokoje, za dostęp do których trzeba będzie zapłacić. Twórcy ubiegający się o dostęp do tej funkcji będą musieli posiadać przynajmniej tysiąc obserwujących, mieć ukończone 18 lat i w ciągu ostatnich 30 dni poprowadzić 3 rozmowy na żywo z użytkownikami.  

Według zapowiedzi autorzy treści będą otrzymywać 80 procent wpłat po odliczeniu prowizji pobieranych przez Apple i Google. Pozostałe 20 procent ma trafić do kieszeni Twittera. 


Źródło: Twitter, wirtualnemedia.pl 

Jak informuje TikTok uruchomił nową funkcję dla twórców, która ma pomóc w łatwiejszym zarządzaniu interakcjami pod publikowanymi treściami. Twórcy zyskali możliwość usuwania wielu komentarzy jednocześnie lub zgłaszania ich za potencjalne naruszenie Zasad Społeczności tej aplikacji.  

– Użytkownicy wkładają ogrom wysiłku w tworzenie treści na TikToku. Zdajemy sobie sprawę, jak zniechęcające może być otrzymywanie niemiłych komentarzy od innych użytkowników. Mamy nadzieję, że wprowadzone narzędzie pomoże twórcom poczuć się bardziej komfortowo i bezpiecznie – powiedział cytowany przez wirtualnemedia Joshua Goodman, director of product, trust and safety w TikTok.  

Jak informują wirtualnemedia.pl aby włączyć nową funkcję i zarządzać reakcjami, wystarczy długo przytrzymać komentarz lub dotknąć ikony ołówka w lewym górnym rogu. W oknie z opcjami można wybrać do 100 komentarzy lub kont, które możemy zgłosić lub usunąć. Dzięki temu narzędziu usuwanie komentarzy i blokowanie użytkowników staje się jeszcze łatwiejsze.  

Źródło: wirtualnemedia.pl, TikTok 

Google podczas konferencji Google I/O ogłosiło wprowadzenie funkcji “O tym wyniku” (“About this result”), dzięki której użytkownicy będą mogli lepiej ocenić wiarygodność źródeł bezpośrednio w wyszukiwarce.  

Jak informuje Google nowe narzędzie zapewni szczegółowe informacje na temat witryny internetowej przed jej odwiedzeniem, w tym jej opis wraz z linkiem do Wikipedii, datę pierwszego zaindeksowania oraz informację, czy połączenie z witryną jest bezpieczne.  

Funkcja “About this result” będzie wprowadzana w języku angielskim jeszcze w maju.  

Google zapowiada, że wkrótce dodane zostaną kolejne języki, a później w tym roku narzędzie zostanie wzbogacone o więcej szczegółów, takich jak opis samej strony, opinie o niej z innych źródeł oraz powiązane artykuły, które warto sprawdzić.  

Google zapowiedziało również nowe rozwiązania w narzędziu Obiektyw Google (Google Lens), które umożliwia wyszukiwanie tego co widzi użytkownik – z aparatu, ze zdjęć, czy też z paska wyszukiwania. Internetowy gigant poinformował, że właśnie aktualizuje filtr Tłumacza w Google Lens, co ułatwi kopiowanie, słuchanie lub wyszukiwanie przetłumaczonego tekstu, pomagając w dostępie do treści edukacyjnych w ponad 100 językach.  

Jak informuje Google firma rozpoczęła również wewnętrzne testy z mechanizmem o nazwie Multitask Unified Model (ang. wielozadaniowy ujednolicony model), w skrócie MUM. Ma on potencjał, aby zrealizować cel, jakim jest sprowadzenie do jednego wyszukiwania skomplikowanych zadań, które obecnie często wymagają wykonania wielu wyszukiwań, aby uzyskać potrzebne informacje.  

MUM ma być zbudowany na architekturze Transformer, jednak jak zapewnia Google, nowy mechanizm jest 1000 razy potężniejszy i może wykonywać wiele zadań jednocześnie, aby odblokowywać informacje na nowe sposoby. MUM ma również rozumieć język i go generować. Jest przeszkolony w 75 różnych językach i wielu różnych zadaniach naraz. MUM jest także multimodalny, czyli przetwarza informacje zawarte zarówno w tekście, jak i obrazach, a w przyszłości może rozszerzyć swoją funkcjonalność na więcej nośników informacji, takich jak wideo i audio –  czytamy na stronie Google’a. 

źródło: Google, wirtualnemedia.pl 

Komputerowa wersja Instagrama jest mocno ograniczona. Nie pozwala na umieszczanie z poziomu przeglądarki internetowej nowych postów. Jednak ma się to zmienić. Właściciele aplikacji poinformowali, że pracują nad funkcją udostepnienia postów również z komputera. 

Jak informuje portal komputerświat.pl webowy Instagram jest mocno ograniczony względem aplikacji desktopowej. Jednak samo udostępnianie nowych postów poprzez przeglądarkę internetową wkrótce może się pojawić.  

Twórcy serwisu już nad tym pracują, czego doszukał się włoski deweloper Alessandro Paluzzi.  

Paluzzi poinformował, jak ma wyglądać ten proces. Do postu będzie można dołączyć zdjęcia lub filmy i możliwe to będzie także poprzez ich upuszczanie w specjalnym okienku. Nie zabraknie również możliwości skorzystania z filtrów.  

Na razie nie wiadomo, kiedy Instagram doda taką opcję. 

Źródło: instagram,  komputerświat.pl, Alessandro Paluzzi 

Zobacz jeszcze: https://brick-media.pl/7-sposobow-jak-zwiekszyc-zaangazowanie-na-instagramie/

Od 15 czerwca przyszłego roku nie będzie już wspierana komputerowa wersja przeglądarki Internet Explorer działająca na systemie operacyjnym Windows 10 – poinformował Microsoft.  

Wprowadzony na rynek w 1995 roku Internet Explorer przez ponad dekadę był najpopularniejszą przeglądarką na świecie. Był dołączany do preinstalowanego na miliardach komputerów systemu operacyjnego Microsoft Windows. Obecnie dostępna jest jedenasta wersja programu – informują wirtualnemedia.pl 

Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku popularność Internet Explorera zaczęła słabnąć. Najpowszechniej używany zaczął być Google Chrome – przypomina Reuters. W odpowiedzi Microsoft wypuścił na rynek w 2015 roku nową przeglądarkę – Edge. 

Źródło: Microsoft, wirtualnemedia, Reuters 

ZOSTAW KOMENTARZ