TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji, która już zrewolucjonizowała rynek internetowy. Aplikacja ta, tak jak każdy wie służy do nagrywania krótkich filmików (do 60 sekund), na których użytkownicy robią różnego rodzaju wyzwania albo tańczą do popularnych piosenek. Jak informowała w rozmowie z portale interaktywnie.pl Sylwia Chada, szefowa TikToka w Polsce w 2020 roku platforma zarejestrowała ponad 100 milionów użytkowników w całej Europie. Tak duża liczba osób spowodowała, że ta aplikacja stała się idealnym miejscem do promocji siebie i swojej marki.

Co zrobić, żeby akurat Nas zaobserwowało więcej followersów, a Nasza konkurencja zostanie za nami daleko w tyle? Po przeczytaniu Naszego artykułu poznasz 7 prostych sposobów, jak pozyskać nowych obserwujących. 

Lubimy oglądać to co się dobrze ogląda. Wiemy, że brzmi to trochę banalnie, ale taka jest prawda. Dlatego warto na początku zadbać o odpowiednie oświetlenie oraz miejsce, gdzie będziemy nagrywali Nasze filmy. Nie musisz wydać pieniędzy na wysokiej jakości oświetlenie obręczowe, po prostu nagraj swój film w kojącym porannym słońcu bądź na tle krajobrazu, który będzie sprawiał, że film będzie oryginalny. 

Ważne

Pamiętaj, że równie ważny jest montaż Naszego wideo. Źle dopracowany film może odstraszyć Twoich przyszłych obserwujących bądź po prostu go pominął. Warto zwrócić uwagę również na filtry i efekty, jakich używamy. Bądź unikalny, znajdź sposób na siebie.

Dzięki temu, że filmy na TikToku nie trwają dłużej niż minutę masz szansę łatwo dotrzeć do swojej grupy docelowej. Ale jak ją znaleźć?

Aby dowiedzieć się, jaka jest nasza grupa docelowa trzeba zadać sobie kilka ważnych pytań. Kim są twoi obserwujący? Jakie mają zainteresowania? W jakim są wieku? Czy obserwują cię dla rozrywki? Jeśli, dla rozrywki to są nimi najprawdopodobniej nastolatkowie. 

Jak informuje portal programminginsider.com około 40 procent użytkowników TikToka to osoby w wieku od 15 do 25 lat. Oni najczęściej oglądają filmy taneczne, wyzwania, “pranki” lub „lifehacki” o życiu czy zrobieniu jedzenia.

Twórz takie treści, aby były z poczuciem humoru. Wtedy szybciej zyskasz kolejnych obserwujących. 

Jeśli jesteś już influencerem np. na Instagramie czy Facebooku sprawdź, jakie treści docierają do większej liczby użytkowników, jakie treści najbardziej lubi Twoja rodzina, przyjaciele. Spróbuj użyć podobnych wpisów również na TikToku. 

WAŻNE

Nie zmieniaj swojej niszy, nawet jeśli nie odniosłeś celu, jaki sobie postawiłeś na dany okres. Przez to, nie tylko stracisz możliwość dotarcia do nowych obserwujących, ale może stracić swoich poprzednich followersów. 

Dodawaj filmy w serii. Przesyłaj je codziennie, co tydzień, lub w odpowiednich terminach, żeby obserwujący czekali na to co udostępnisz. Powiadamiaj ich za pomocą innych platform, że film już jest na kanale albo będzie w danym dniu.

Żyjemy w czasach, w których każdy z nas nie tylko chce sprzedać swój produkt, ale również przekazać informację w jak najkrótszym czasie. W związku z tym TikTok jest idealnym miejscem. Pierwotnie na tej platformie udostępniane były filmy, które pokazywały użytkowników tańczących, robiących “pranki” bądź nagrywających śmieszne filmiki. Jednak w ostatnim czasie się to zmieniło. Influencerzy zaczynają przekazywać wiedzę na dany temat np. diety, zdrowego odżywiania, udostępniają fakty informacyjne, kulturalne, porady dotyczące treningów czy treści motywacyjne.

Tobie radzimy, abyś się zastanowił w jakiej dziedzinie czujesz się najmocniejszy, wiesz więcej niż inni. Może warto udostępniać takie informacje. 

Jeśli nie masz pomysłu na ciekawostki, informacje, jakie mógłbyś udostępniać na swoim profilu to zacznij od wyzwań (nie będzie to zbyt oryginalne, ale podstawy pod swój profil będziesz mieć). Według danych https://programminginsider.com 50% użytkowników odwiedza TikToka, aby obejrzeć, albo wziąć udział w wyzwaniu (zarówno tanecznym, treningowym czy rozrywkowym).

Może i ty powinieneś wziąć udział w jednym z nich.

Przejdź do zakładki “Dla Ciebie”, aby znaleźć popularne trendy. Spróbuj coś nagrać. Pamiętaj, aby zachowywać się naturalnie, a nie kopiować reakcje innych osób. W wyzwaniach możesz wziąć udział również w duecie odpowiadając na film popularniejszego TikTokera. Istnieje szansa, ktoś kto już jest sławny udostępni Twój film.

W aplikacji TikTok istnieje zakładka (na pasku) “Odkryj”. Tam znajdują się najpopularniejsze hashtagi. Użyj ich podpisując film. Dodatkowo używaj takich, które są zawsze popularne, czyli  #foryoupage, #followme, #fashion, #comedy, #viral, #love, #foryou, #fyp, #tiktok, #memes. Im więcej ich dodasz tym większa szansa dotarcia do przyszłego followersa. 

Użytkownicy uwielbiają oglądać filmy z modnymi piosenkami. Sama aplikacja zapewnia całą bibliotekę słynnych utworów. Znajdź ten, który jest popularny w tej chwili. Dodanie własnej choreografii do takiego utworu zapewni ci większą liczbę obserwujących. 

A może i ty rozpoczniesz trend taneczny 😀

Podsumowanie

Bądź kreatywny i postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, aby uzyskać nowych obserwujących, a także potencjalnych sponsorów. Zapamiętaj Tiktok ma około 600 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. W 2020 roku została aplikacją, która była najczęściej pobierana w sklepie Play. Dzięki jej popularności możesz nie tylko zaistnieć w świecie, ale przede wszystkim zarobić. 

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogliśmy Ci rozpocząć przygodę na TikToku.

źródło: https://programminginsider.com/6-tips-to-grow-followers-on-tik-tok/

https://interaktywnie.com/biznes/newsy/biznes/szefowa-tiktok-a-w-polsce-niektorzy-prowadza-u-nas-markowe-kampanie-hasztagowe-ktore-moga-kosztowac-kilkadziesiat-tysiecy-zlotych-260858

ZOSTAW KOMENTARZ