Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

Co ciekawego w świecie social media w minionym tygodniu?

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Facebook poinformował w ubiegłym roku, że ok połowa konsumentów samochodów twierdzi, że rekomendacje od 

znajomych i rodziny mają wpływ na decyzję, jaką markę samochodu wybrać, a 77% wskazało, że posty w mediach społecznościowych skłoniły ich do rozważenia zakupu lub leasingu nowego modelu. 

To ważna kwestia, dlatego Facebook chce teraz zapewnia więcej narzędzi, aby pomóc dealerom samochodów połączyć się z potencjalnymi nabywcami na swoich platformach. 

Facebook dodał trzy nowe elementy do swoich narzędzi promocji motoryzacji: 

  • Nowa zakładka „Zarządzaj zapasami” na stronach salonów 
  • Uproszczony proces konfiguracji reklam samochodowych (AIA) 
  • Nowa zakładka „Pojazdy” na stronach dealerów, gdzie dealerzy mogą prezentować swój pełny asortyment pojazdów 

Nowe opcje ułatwią dealerom samochodowym zamieszczanie ogłoszeń na Facebooku i zmaksymalizują ich możliwości. 

„Te nowe funkcje zmniejszą pracę wymaganą przez dealerów przy tworzeniu katalogu pojazdów i zarządzaniu nim, a także przy promowaniu swoich pojazdów’’. 

Dealerzy mogą teraz: 

  • Tworzyć, zarządzać i promować oferty pojazdów w jednym miejscu:   

można to zrobić za pomocą zakładki „Zarządzaj ekwipunkiem”. Dealerzy mogą również przeglądać statystyki, takie jak wyświetlenia i potencjalni klienci, aby ocenić skuteczność swoich ofert. 

  • Tworzyć reklamy promujące zasoby za pomocą zaledwie kilku kliknięć: 

skonfiguruj AIA, aby promować odpowiedni pojazd odpowiedniej osobie we właściwym czasie. Zaczynając od strony salonu lub zakładki „Zarządzanie zapasami”, dealerzy mogą wybrać istniejący katalog lub utworzyć nowy, łącząc się z dostawcą zewnętrznym. Po skonfigurowaniu katalogu mogą łatwo tworzyć reklamy za pomocą wstępnie wypełnionego szablonu. 

  • Zaprezentować nowe i używane pojazdy na stronie salonu za darmo:  

Pojazdy pojawią się w zakładce „Pojazdy” – nowej powierzchni zakupów na Facebooku”. 

Chociaż może wydawać się, że nie jest to idealne rozwiązanie dla promocji na Facebooku, dane pokazują, że ludzie rzeczywiście szukają informacji związanych z samochodami na Facebooku, a dzięki grupom na Facebooku poświęconych docenieniu motoryzacji, zasadne jest korzystanie z nowych opcji  w celu doskonalenia potencjalnych nabywców. 

We wrześniu Facebook dodał również pewne ulepszenia do swoich reklam w asortymencie samochodów w  Marketplace. 

Jeśli chcesz promować swój salon, Facebook może być kluczową opcją, a te nowe narzędzia sprawią, że zwiększenie świadomości marki będzie łatwiejsze, niż kiedykolwiek wcześniej.  

TikTok kontynuował błyskawiczny wzrost w 2020 roku, pomimo różnych, znaczących wyzwań, które go hamowały. 

Największy cios dla platformy nastąpił pod koniec czerwca, kiedy Indie zakazały TikTok, wraz z 59 innymi aplikacjami pochodzącymi z Chin, z powodu trwających konfliktów z chińskim rządem.  

W tamtym czasie Indie były największym rynkiem TikTok (poza Chinami), z ok. 200 milionami użytkowników – a następnie TikTok stanął przed perspektywą zakazu również w USA, a administracja Trumpa wydała zarządzenie dotyczące sprzedaży aplikacja w sierpniu. 

Mimo to TikTok kontynuował i chociaż wciąż trwają dyskusje na temat tego, co zamówienie USA może oznaczać dla aplikacji, wydaje się, że TikTok pozostanie w pełni dostępny dla Amerykanów, podczas gdy ten będzie negocjował z rządem Indii. 

Oprócz tego, TikTok nie tylko się rozwijał, ale także zyskiwał nowych użytkowników i rozszerzał swój wpływ kulturowy. Rzeczywiście, przewiduje się, że TikTok dotrze do miliarda użytkowników w 2021 roku, a już teraz aplikacja stała się dla wielu kluczową platformą rozrywkową, szczególnie w obliczu różnych pandemii.  

Dzięki temu w przyszłym roku będzie znacznie więcej marek, które uwzględni możliwości platformy. A jeśli myślisz o tym, czy mogłoby to być dobrze dopasowane, w minionym tygodniu TikTok podzielił się spostrzeżeniami na temat swoich najlepszych treści w 2020 roku, w tym najlepszych twórców, wschodzących gwiazd, trendów, efektów i nie tylko. 

Może to pomóc ułożyć podejście i sprawić, że zaczniesz myśleć o tym, jak połączyć się z publicznością TikTok – oto kilka kluczowych uwag z aukcji. 

  • Po pierwsze, TikTok udostępnił dziesięć najpopularniejszych wirusowych filmów roku. 

Daje to pewne spojrzenie na to, co działa najlepiej w TikTok – proste, często powtarzalne klipy dostosowane do muzyki. 

Oczywiście stworzenie wirusowego hitu to tak samo sztuka, jak nauka, ale przyjrzenie się tym klipom może pomóc w lepszym ujęciu podejścia do własnych klipów TikTok. 

  • Są też gwiazdy platformy – TikTok udostępnił listę wschodzących twórców na platformie, co może również pomóc lepiej zrozumieć, co rezonuje z użytkownikami. Ci użytkownicy są bardzo wyczuleni na kluczowe trendy platformowe, a przeglądanie ich profili może dodatkowo pomóc w zrozumieniu ekosfery TikTok. 
  • TikTok’s dostarczył również listę najlepszych niszowych społeczności w aplikacji, pokazując zakres społeczności rozwijających się na platformie. 
  • TikTok udostępnił również listę dziesięciu najlepszych efektów wizualnych, piosenek, memów, celebrytów i nie tylko. W osobnym raporcie, za pośrednictwem kampanii, TikTok udostępnił również listę najbardziej kreatywnych kampanii marki w 2020 roku. 

Jak zauważono, może to być świetny sposób, aby dowiedzieć się więcej o tym, co działa w TikTok, aby lepiej sformułować podejście do własnej marki – co może być ważne, biorąc pod uwagę, że TikTok ugruntował swoją pozycję kluczowej platformy, szczególnie wśród młodszych użytkowników. 

TikTok nadal stoi przed kilkoma wyzwaniami, które zostały dodatkowo zaostrzone przez uruchomienie Instagrama Reels , zwiększając presję na aplikację. I chociaż Reels nie jest tym samym, co TikTok, prawdopodobnie jest „wystarczająco dobry” pod wieloma względami, a to oznacza, że jeśli TikTok się potknie, użytkownicy mają alternatywę. Co dodaje trochę dodatkowego nacisku dla TikTok. 

Instagram dodał nową opcję dla indyjskich użytkowników, która umożliwia dodanie trzech gości podczas transmisji na żywo na Instagramie. 

Do tej pory Instagram zezwalał tylko na jednego gościa na transmisję, ale wraz ze wzrostem popularności na żywo na rynku indyjskim. Instagram chce zapewnić większą pojemność do obsługi większych czatów, aby zmaksymalizować zaangażowanie. 

Instagram pracował nad nową opcją od jakiegoś czasu. W marcu, w trakcie sesji pytań i odpowiedzi, szef Instagrama Adam Mosseri zauważył, że chcą umożliwić więcej gości w transmisjach na żywo. 

„W tej chwili możesz żyć tylko z jedną osobą naraz. Zastanawiamy się, czy moglibyśmy to rozszerzyć, ale nie jest jasne, czy jest to najpilniejsza rzecz, jaką możemy dodać do Live. W porównaniu z poprawą stabilność, dodając więcej funkcji, udostępniając je w internecie itp.” 

Wygląda na to, że sprawa gości na żywo, zwłaszcza w Indiach, stała się bardziej nagląca. Jak zauważył MySmartPrice , liczba wyświetleń na Instagramie na żywo wzrosła o ponad 60% w Indiach w 2020 roku, podczas gdy Instagram stara się również zmaksymalizować swoją obecność na rynku brak TikToka.

Reels to duży krok Instagram pod tym względem, ale transmisja strumieniowa na żywo to także kolejna funkcja, którą Instagram może skutecznie zastąpić. Warto zauważyć, że TikTok miał podobno ponad 200 milionów indyjskich użytkowników w momencie zakazu, co stanowi znaczącą szansę na rynku zarówno dla Instagrama, jak i YouTube’a. 

Nie jest jeszcze jasne, czy Instagram będzie chciał rozszerzyć swoją opcję gości na żywo na inne regiony, ale można założyć, że ostatecznie rozważy rozszerzenie tej opcji.  

W tej chwili użytkownicy mogą zobaczyć, kiedy transmisja na żywo zawiera gościa w dymku Relacje u góry aplikacji. 

Nie jest także jasne, czy istnieje nowa odmiana sytuacji, w której cztery osoby są w strumieniu, ale może to być dobry sposób na zwiększenie świadomości i zmaksymalizowanie oglądalności tych większych czatów grupowych. 

W przypadku Instagrama musi zważyć obciążenie serwera i zdolność zarządzania takimi na dużą skalę, co może zająć trochę czasu, aby wprowadzić go w większej liczbie regionów. Może otworzyć nowe kwestie dotyczące transmisji marki, w tym wywiady, dyskusje panelowe, interaktywne okienka dla gości itp. 

Ciekawie będzie zobaczyć, jak użytkownicy w Indiach korzystają ze strumieniowego przesyłania danych przez wielu uczestników.  

Twitter stara się wzmocnić opcje bezpieczeństwa swojego konta, rozszerzając obsługę fizycznych kluczy bezpieczeństwa do urządzeń mobilnych, co umożliwi każdemu korzystanie z fizycznych kluczy bezpieczeństwa do logowania się na Twitterze za pośrednictwem systemów iOS i Android.

Dzięki interfejsowi API WebAuthn w serwisie Twitter ludzie mogą korzystać z uwierzytelniania opartego na przeglądarce i sprzęcie, co ułatwia dodatkowe zabezpieczenie konta dzięki zastosowaniu takich urządzeń, jak klucze bezpieczeństwa, telefony komórkowe i TouchId.

Twitter udostępnił te dodatkowe środki bezpieczeństwa za pośrednictwem komputerów stacjonarnych w 2018 roku, a teraz rozszerza obsługę uwierzytelniania na wszystkie typy urządzeń, zapewniając użytkownikom więcej sposobów na zabezpieczenie ich profili.

Może to być szczególnie przydatne dla tych, którzy woleliby nie używać swojego numeru telefonu komórkowego w tym celu.

Bezpieczeństwo kont stało się szczególnie ważne dla Twittera w lipcu, kiedy to kilka znanych kont użytkowników zostało zhakowanych i wykorzystanych do promowania oszustwa kryptograficznego.

W tym przypadku rzeczywisty proces hakowania wykorzystywał inżynierię społeczną – hakerzy oszukali pracowników Twittera, aby dali im dostęp do konsoli sterowania, która następnie umożliwiła im dostęp do dowolnego konta, którego chcieli.

W związku z tym uwierzytelnianie dwuskładnikowe nie miałoby znaczenia – ale mimo to incydent posłużył jako potężne przypomnienie o potrzebie zachowania czujności w zakresie bezpieczeństwa konta i potencjalnych szkód, jakie mogą spowodować hakerzy uzyskujący dostęp do Twoich danych uwierzytelniających.

Z pewnością hakerzy stają się coraz większym problemem. W raporcie rządu USA złożonym w 2018 r. Oszacowano, że koszt ekonomiczny szkodliwej aktywności cybernetycznej w samej Ameryce w 2016 r. Wynosił od 57 do 109 miliardów dolarów. To cztery lata temu, a pandemia wywiera jeszcze większą presję na gospodarkę. że grupy przestępcze są bardziej zdesperowane niż kiedykolwiek i że obecnie obowiązuje więcej operacji cyberprzestępczych.

W związku z tym poprawa bezpieczeństwa konta jest ważna, a dodanie większej liczby sposobów wdrażania zabezpieczeń pomoże Twitterowi zapewnić lepszą ochronę większej liczby osób.

Google chce, aby użytkownicy mogli łatwiej kontaktować się z firmami bezpośrednio z Map i wyszukiwarki, aby szybko uzyskiwać odpowiedzi na bardziej szczegółowe pytania. 

Jak wyjaśnił Google: 

„Kiedy ludzie szukają informacji w Internecie, chcą szybko znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Dotyczy to zwłaszcza osób przeglądających pobliskie firmy. Profile firm pomagają sprzedawcom udostępniać informacje, takie jak późna godzina otwarcia i zastosowane środki bezpieczeństwa. Ale czasami ludzie szukają odpowiedzi na bardziej niszowe pytania, takie jak: „Czy robisz ciasta bezglutenowe?” lub „Czy jest zadaszony parking?”  

Mając to na uwadze, Google dodaje nowe, widoczne opcje wiadomości zarówno w Mapach, jak i w wyszukiwarce, ułatwiając ludziom kontakt z pytaniami, gdy znajdą Twoją firmę w aplikacjach Google. 

Po pierwsze w Mapach – od dziś zweryfikowane firmy w Google będą mogły odbierać i odpowiadać na wiadomości z aplikacji Mapy Google. 

Zgodnie z Google: 

„Po włączeniu przesyłania wiadomości w profilu firmy możesz zacząć odpowiadać klientom w Mapach Google z sekcji wiadomości firmowych na karcie „Aktualizacje”. Wkrótce będziesz mógł również wyświetlać swoje wiadomości bezpośrednio z wyszukiwarki Google (przez menu Klienci w profilu firmy) i wysyłaj wiadomości do klientów bezpośrednio z komputera”. 

To da potencjalnym klientom kolejny sposób na zdobycie kluczowych informacji i kolejną okazję do nawiązania kontaktu. 

Aby zweryfikować firmę w Google, musisz najpierw zgłosić do Google Moja Firma aukcji – można dowiedzieć się więcej na temat weryfikacji biznesowej tutaj. 

Może to być dobra okazja, aby zmaksymalizować możliwości połączenia, chociaż warto również wziąć pod uwagę aktualność swoich odpowiedzi i zdolność do interakcji za pośrednictwem wiadomości Google. 

Oprócz tego Google dodaje również przycisk wiadomości do postów w Google Moja Firma, które są dostępne w wynikach wyszukiwania. 

Jest to dodatek do istniejącego przycisku wiadomości w Twoim profilu Google Moja Firma, który zapewnia więcej możliwości łączenia się.  

Google chce także zapewnić dokładniejszy wgląd w to, jak ludzie odkrywają Twoją firmę, dzięki dodatkowym statystykom w narzędziach Google Moja Firma. 

Nowe raporty będą zawierać listę zapytań, które posłużyły do znalezienia Twojej firmy, oraz sposoby wyszukiwania: „Na początku przyszłego roku zobaczysz aktualizacje strony skuteczności, która pokaże, czy klienci widzieli Twoją firmę w Mapach Google lub wyszukiwarce i czy widzieli ją na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Wszystkie Twoje dane o skuteczności będą dostępne dla maksymalnie do sześciu miesięcy”.  

Może to pomóc w dalszym doskonaleniu działań marketingowych, aby mieć pewność, że docierasz do ludzi we właściwym czasie, na odpowiednich platformach.  

Jeśli jeszcze nie zgłosiłeś roszczenia do swojego profilu Google Moja Firma, naprawdę powinieneś – przy tak dużym ruchu w sieci wyszukiwania generowanym przez Google ważne jest, aby mieć pewność, że masz kontrolę nad swoją obecnością w wyszukiwarce i na mapach. Stanie się to jeszcze bardziej naglące w 2021 r., Kiedy ludzie zaczną znowu podróżować, a wyszukiwania „blisko mnie” wzrosną. 

Te nowe opcje kontaktu sprawią, że wiele osób będzie chciało się połączyć – a to stanowi kolejną szansę dla Twojej firmy.   

W grudniu ubiegłego roku firma Google udostępniła nową mini-witrynę „Shopping 100”, która zawierała listę 100 najpopularniejszych trendów produktowych na okres Bożego Narodzenia, podzielonych według kategorii, aby pomóc ludziom znaleźć idealne prezenty dla rodziny i przyjaciół.  

W tym roku firma Google odświeżyła mini stronę i zmieniła jej nazwę na Przewodnik po prezentach w Zakupach Google, a także zaktualizowała ją o najnowsze dane produktów, oparte na trendach wyszukiwania, aby pomóc ludziom dowiedzieć się, co jest popularne i pożądane. 

Jak wyjaśnił Google: 

„W ciągu ostatnich kilku miesięcy zidentyfikowaliśmy popularne kategorie produktów i przełożyliśmy je na listy prezentów dla osób w Twoim życiu”. 

Ułatwi to ustalenie, co kupić na prezenty, a w przypadku marek może również pomóc wskazać właściwy kierunek poszukiwań ludzi – a jeśli masz produkty, które są zgodne z tymi trendami, może warto prowadzić własne promocje przez kilka następnych tygodni. 

Ale potencjalne korzyści dla marek wykraczają poza to. Przewodnik po prezentach w Zakupach Google umożliwia także użytkownikom łączenie się z opcjami Zakupów Google, co może przyciągać duży ruch do wymienionych produktów. 

„Dzięki tysiącom sklepów w jednym miejscu możesz znaleźć to, czego szukasz, w Internecie lub w pobliżu. Informacje o pobliskich sklepach pokazują godziny otwarcia i alerty dotyczące zapasów, więc nie marnujesz podróży. Jeśli wolisz zachować te wycieczki są szybkie, możesz sprawdzić, które sklepy oferują odbiór w sklepie lub w domu”. 

Google podaje również ceny dla każdego produktu, pomagając użytkownikom uzyskać najlepszą ofertę. A jeśli masz w magazynie którykolwiek z tych produktów, zechcesz znaleźć się na tej liście. 

Aby to zrobić, musisz zarejestrować się w Google Merchant Center, gdzie możesz utworzyć plik danych produktów dla Zakupów Google. Ale na szczęście oferty w Zakupach Google są teraz dostępne bezpłatnie, więc możesz to zrobić bezpłatnie. Przejście przez poszczególne etapy zajmuje tylko trochę czasu. Ale może być tego warte, zwłaszcza, jak wspomniano, jeśli sprzedajesz produkty wymienione w witrynie.  

Platforma chce zapewnić więcej sposobów wykorzystania swojego ogromnego, profesjonalnego zbioru danych, tym razem za pośrednictwem nowego narzędzia o nazwie „Sales Insights ”, które zapewni przegląd w czasie rzeczywistym kluczowych możliwości biznesowych w oparciu o wybraną przez Ciebie niszę rynkową i parametry. 

Jak wyjaśniono w klipie, Sales Insights zapewni użytkownikom szczegółowe informacje na temat trendów pracowników, kontaktów i potencjalnych możliwości połączeń, zestawione z listami pracowników na LinkedIn. 

Zgodnie z LinkedIn: 

„Sales Insights zapewnia jasny wgląd w wielkość i szybko rosnący charakter poszczególnych działów, funkcji i kont, dzięki czemu można dokładnie zaplanować strategię sprzedaży, aby skierować zespoły sprzedaży do właściwych kont i zwiększyć przychody”. 

Jak wyjaśniono w klipie, Sales Insights zapewni użytkownikom szczegółowe informacje na temat trendów pracowników, kontaktów i potencjalnych możliwości połączeń, zestawione z listami pracowników na LinkedIn. 

Zgodnie z LinkedIn:  

„Sales Insights zapewnia jasny wgląd w wielkość i szybko rosnący charakter poszczególnych działów, funkcji i kont, dzięki czemu można dokładnie zaplanować strategię sprzedaży, aby skierować zespoły sprzedaży do właściwych kont i zwiększyć przychody”. 

Sales Insights może również pokazać, kto spośród Twoich pracowników jest połączony z ludźmi w firmach docelowych, zapewniając „wejście” w celu poprawy wskaźnika odpowiedzi. 

To najnowszy wysiłek LinkedIn, aby lepiej wykorzystać niezrównany zestaw danych zawodowych – dzięki mapie powiązań zawodowych, szczegółom kariery i innym danym LinkedIn może zapewnić szereg cennych informacji na temat tego, jak prowadzony jest nowoczesny biznes i jak można dotrzeć do właściwych osób, i zidentyfikuj odpowiednie możliwości, aby zwiększyć swoje wysiłki.  

Sales Insights to tylko jeden z przykładów tego w praktyce – istnieją również rozszerzone konsekwencje dla rekrutacji, HR, edukacji itp.  

Jeśli LinkedIn uda się wykorzystać te spostrzeżenia w skuteczny sposób, może stać się jeszcze bardziej znaczącym elementem w różnych procesach biznesowych. LinkedIn od lat bardzo dba o dostęp do danych, ale teraz, mając 722 miliony członków, szuka nowych sposobów, aby pomóc partnerom biznesowym w zdobywaniu większej ilości informacji. LinkedIn niedawno dodało również nowe narzędzie o nazwie LinkedIn Career Explorer, które pokazuje użytkownikom potencjalne ścieżki kariery w oparciu o umiejętności, które już posiadają, w tym linki do odpowiednich kursów LinkedIn Learning, aby dostosować je do kluczowych obszarów popytu.  

Żadna inna platforma nie może dostarczyć takich informacji w takim zakresie, w jakim jest to możliwe na LinkedIn. To znacząca zaleta, a im bardziej LinkedIn jest w stanie to wykorzystać, tym lepiej będzie się znajdować, zwłaszcza gdy wychodzimy poza pandemię i prawdopodobnie wkraczamy w nowy okres rozwoju biznesu.  

Jest to cenne narzędzie, które będzie zyskiwać na wartości, im dalej będziesz badać dane.  

Do zobaczenia za tydzień!

ZOSTAW KOMENTARZ