Dziś porozmawiamy o… pieniądzach! Twórcy popularnych aplikacji mogą Wam zaoferować naprawdę wiele, jeśli tylko odpowiednio im zapłacicie!

X: wprowadzi połączenia audio i video

X (dawniej Twitter) planuje dodać do swojej aplikacji możliwość połączeń. Jak jednak wynika z raportu TechCrunch, będą to funkcje dostępne jedynie dla użytkowników X Premium.

Opcje połączeń audio i wideo X, które wkrótce zostaną udostępnione, będą dostępne w skrzynce odbiorczej, umożliwiając szybkie łączenie się z innymi osobami za pośrednictwem aplikacji.

Źródło: socialmediatoday.com 

TikTok: aplikacja wolna od reklam dla subskrybentów

Aplikacja testuje model miesięcznej subskrypcji, który umożliwi użytkownikom korzystanie z niej bez reklam. Biorąc pod uwagę wiele bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących prywatności danych w UE i poza nią, może to być ważny ruch dla TikTok i innych platform, które chcą utrzymać zainteresowanie użytkowników.

Źródło: meltwater.com 

X: reklamy, których nie zablokujesz

Nowy typ reklamy pojawił się na aplikacji niedawno, jednak bardzo szybko zyskał duże zainteresowanie. Nowa forma materiałów promocyjnych nie pozwala użytkownikom na polubienie ani retweet. Dodatkowo użytkownicy nie wiedzą kim jest reklamodawca, ani nie zawsze są świadomi, że widziany przez nich wpis jest materiałem promocyjnym.

Nowy format składa się tylko z pisemnego tekstu, zdjęcia i fałszywego awatara, którego jedynym celem jest nadanie reklamie wyglądu wpisu opublikowanego organicznie.

Źródło: mashable.com 

YouTube: zwiększenie monetyzacji, nowe funkcje dla twórców  

YouTube rozszerza dostęp do swojego programu partnerskiego, co pozwoli na monetyzację swoich materiałów większej ilości osób. Obniżenie progu uczestnictwa w programie YPP umożliwia zarabianie na treściach twórcom, którzy zebrali 500 subskrybentów oraz mniejszą liczbę wyświetleń. Dotychczasowa monetyzacja możliwa była dla twórców z minimum 1000 obserwatorów. Początkowo niższe progi wejścia były dostępne tylko dla twórców w wybranych regionach, ale obszar ten powiększył się o 23 kolejne kraje, gdzie istnieje możliwość zarabiania przy niższych stawkach wejścia.

Źródło: socialmediatoday.com

YouTube umożliwia teraz twórcom sprawdzenie, jak różne grupy odbiorców oglądają ich filmy, korzystając ze stworzonych przez program analiz. Oznacza to, że twórcy mogą teraz zobaczyć, ile wyświetleń uzyskali od nowych widzów i porównać je z liczbą wyświetleń od powracających widzów. Dodana została także nowa karta „Nowi i powracający widzowie”, w której twórcy mogą dokładnie sprawdzić, jak radzą sobie ich treści.

Źródło: prdaily.com