Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!
W tym tygodniu przeczytacie m.in. nowej funkcji na Twitterze, Instagram uruchamia tłumaczenie w relacjach oraz o nowych opcjach na Facebooku w związku z Igrzyskami Olimpijskimi.

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Twitter prowadzi testy przycisku “dislike”. Na razie widoczny jest on dla niektórych użytkowników systemu operacyjnego iOS.  

Twitter poinformował o testach nowej funkcji na swoim blogu. 

Na razie funkcjonalność testowana jest w wąskiej grupie użytkowników systemu operacyjnego iOS. Twitter bada, jak testujący reagują na funkcję, sprawdza też różne wzory graficzne przycisków “dislike” w opozycji do serduszka “like”.  

Nie wiadomo, czy przycisk zostanie wprowadzony dla wszystkich użytkowników platformy. 

źródło: wirtualnemedia.pl
 

Instagram wprowadził funkcję tłumaczenia w relacjach w sekcji Instastories. Narzędzie jest dostępne także po polsku – informuje portal wirtualnemedia.pl 

Nowa funkcjonalność dostępna będzie dla użytkowników iOS i Androida w ponad 90 językach, także w języku polskim. Dotychczas możliwość tłumaczenia była wyłącznie dostępna dla wpisów, komentarzy i profili.    

Dzięki nowej funkcji możliwe jest przetłumaczenie tekstu z relacji na swój ojczysty język. W ten sposób osoby oglądające relacje mogą cieszyć się większą ilością treści na Instagramie, a twórcy mający obserwujących na całym świecie, bez przeszkód porozumieją się ze swoimi odbiorcami. 

Jak działa tłumaczenie relacji na Instagramie? 

Podczas oglądania relacji, jeśli zostanie wykryty język obcy, w lewym górnym rogu pojawi się przycisk “Zobacz tłumaczenie”.  

źródło: wirtualnemedia.pl, Instagram

Zobacz jeszcze: Najlepsze programy do edycji grafik i wideo

Aplikację Gmail Go przekroczyła 500 milionów pobrań. 

Gmail Go to aplikacja będąca częścią systemu Android Go stworzonego specjalnie z myślą o słabszych urządzeniach, z ograniczoną pamięcią RAM i mocą procesora.  

Na pierwszy rzut oka, między Gmail i Gmail Go nie widać istotnych różnic. Interfejs obu aplikacji jest niemal identyczny.  

Zasadnicza różnica jest taka, że lekkiej wersji klienta pocztowego Google nie można pobrać na wszystkie urządzenia. Ograniczeniem jest tutaj wielkość pamięci RAM, która nie może być większa niż 2 GB. Tym bardziej imponujący jest wynik ponad 500 mln pobrań odnotowany przez Gmail Go. Należy tu mieć jednocześnie na uwadze, że na wynik ten składają się preinstalacje na wszystkich urządzeniach z Andoidem Go, a także automatyczne aktualizacje aplikacji ze Sklepu Play.  

źródło: wirtualnemedia.pl

Facebook przedstawił szereg narzędzi, które pomogą użytkownikom zaangażować się podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio.  

Głównym dodatkiem Facebooka jest nowe centrum gier, które będzie zawierało najważniejsze wydarzenia, przeglądy drużyn i sportowców czy objaśnienia wydarzeń 

Centrum Igrzysk Olimpijskich na Facebooku 

Centrum będzie również zawierało notatki dotyczące historii olimpijskiej dla dodatkowego kontekstu, a także będzie wyróżniało posty znajomych na temat Igrzysk.    

W serwisie WhatsApp Facebook udostępnił nowego chatbota Igrzysk Olimpijskich, który będzie zawierał szczegółowe informacje na temat harmonogramu Igrzysk, informacje o lokalnych transmisjach oraz najnowsze wiadomości i rankingi medalowe. 

Chatbot będzie również zawierał oficjalne naklejki, a także quizy na temat różnych wydarzeń olimpijskich. 

Facebook będzie również bezpośrednio i pośrednio hostować najważniejsze materiały wideo z Igrzysk podczas całego wydarzenia. 

źródło: socialmediatoday

Zobacz jeszcze: 5 powodów, dlaczego warto mieć swoją stronę internetową

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na umiejętności z zakresu marketingu cyfrowego, LinkedIn uruchomił dwa nowe, bezpłatne kursy, które pozwalają zarówno dowiedzieć się więcej o narzędziach reklamowych i opcjach LinkedIn, jak i uzyskać oficjalny certyfikat, który możesz następnie wyświetlić w swoim profilu. 

Jak informuje LinkedIn oferta zawiera dwa certyfikaty:  

Certyfikacja podstawowa: demonstruje doświadczenie w uruchamianiu kampanii reklamowych i taktyk LinkedIn. Dzięki temu certyfikatowi możesz prowadzić udane kampanie reklamowe LinkedIn. 

Certyfikacja strategii marketingowej: demonstruje doświadczenie w wykorzystywaniu reklam LinkedIn do strategii pełnych ścieżek, w tym świadomości marki i generowania potencjalnych klientów. Po uzyskaniu certyfikatu możesz tworzyć strategie marketingowe, które wykorzystują pełny zestaw narzędzi marketingowych LinkedIn. 

Test możesz powtórzyć 3 razy, a certyfikacja wygasa za 2 lata. 

źródło: socialmediatoday

Zobacz jeszcze: Raport: O czym Polacy piszą najczęściej w social mediach?
 

ZOSTAW KOMENTARZ