Wakacje tuż tuż, a w mediach społecznościowych – dzieje się! Jesteście ciekawi jakie nowości czekają na nas już niedługo? Wszystkiego dowiecie się z naszej BRICKówki!
WhatsApp: pozwoli na edycję wiadomości
WhatsApp dodał kolejną przydatną aktualizację, dzięki której użytkownicy mogą edytować wysłane treści. Każda wiadomość będzie mogła być zaktualizowana w ciągu 15 minut od jej nadania. Edytowane treści posiadają specjalny znacznik informujący o ingerencji w nie, jednak aplikacja nie przewiduje dostępu do historii edycji.
Źródło: socialmediatoday.com
Instagram: posty bliskich znajomych i ankiety w komentarzach
Instagram pracuje nad umożliwieniem użytkownikom publikowania postów, które będą widoczne tylko dla ich bliskich przyjaciół. Funkcja zachęcić ma do bardziej intymnego udostępniania treści. Ponadto Instagram pracuje nad możliwością umieszczania ankiet w sekcji komentarzy Rolek, co pozwoli na większą interakcję z użytkownikami.
Źródło: media-village.co.uk
TikTok: testuje funkcję czatu AI
TikTok chce wykorzystać rosnącą popularność sztucznej inteligencji poprzez uruchomienie nowego chatbota w aplikacji. Funkcja jest obecnie testowana przez użytkowników na Filipinach. Na opublikowanych przez testerów zdjęciach można zauważyć, że bot dostępny będzie w ekranie głównym powyżej polubień, komentarzy itp. „Tako” ma pomóc użytkownikom w znajdowaniu odpowiednich treści oraz w prowadzeniu ich po obecnych trendach.
Biorąc pod uwagę wcześniejsze problemy innych aplikacji ze sztuczną inteligencją, TikTok ostrożnie podchodzi do wdrażania funkcji i planuje przeprowadzić bardziej dokładne testy.
Źródło: socialmediatoday.com
TikTok: poszerza bibliotekę utworów komercyjnych
TikTok poinformował o wprowadzeniu Commercial Music Library, czyli globalnej biblioteki, w której skład wejdą miliony utworów. Ścieżki dźwiękowe pozwolą markom na łatwiejsze tworzenie treści, a tym samym zwiększenie zasięgów publikowanych materiałów.
Biblioteka zrzeszać będzie globalne sieci dystrybutorów, wytwórni i wydawców, dzięki czemu będzie to także dodatkowe źródło dochodu dla twórców i artystów.
Źródło: socialpress.pl
YouTube: stories znikną z aplikacji
Powstała w 2017 roku funkcja pozwala użytkownikom na udostępnianie treści określonych czasowo. Rozszerzenie zniknie jednak 26 czerwca. Jak informują twórcy, na decyzję wpływ miały inne formy, które istnieją w aplikacji, a twórcy pragną nadać im kluczowy priorytet. Zamiast Stories YouTube prosi twórców, aby skupili się na postach w zakładce “Społeczności” i YouTube Shorts.
Źródło: socialmediatoday.com
Facebook: poradniki dla twórców
Meta wprowadziła nowe przewodniki i zasoby w swoim profesjonalnym pulpicie nawigacyjnym, które pomogą twórcom zoptymalizować ich działania na Facebooku. Są one dostępne dla wszystkich użytkowników, którzy mają włączony „Tryb profesjonalny”.
Źródło: brandwatch.com