Jaka jest szansa, że przynajmniej kilka procent obserwujących wybranego przez Ciebie influencera zacznie też obserwować Twoją markę lub kupi promowany przez niego produkt? Jak się okazuje dość spora. Jednak zależy od tego kilka czynników, które musisz wziąć pod uwagę, dokonując wyboru osoby do współpracy.

  • Mega-, makro-, mikro-, nano-influencer – wiesz jak ich odróżnić?

Praca influenecera w głównym stopniu zależy od liczby osób, która ich obserwuje. Idąc z tą myślą, możemy podzielić influenerów na 4 grupy: mega-, makro-, mikro-, nano-.

Najniżej w tym rankingu znajduje się nanoinfluencer, którego liczba obserwujących nie przekracza 1000 obserwujących. Tuż nad nim jest mikroinfluencer, posiadający od 1000 do 100 000 fanów. Na kolejnym miejscu ustawił się makroinfluener, czyli twórca posiadający od 100 000 do 1 000 000 obserwujących. Na podium mamy megainfluenera, który zgromadził na swoim koncie największą liczbę fanów – ponad 1 milion followersów.

Wybór odpowiedniego influencera zależy głównie od tego, do jakiej grupy docelowej chcemy trafić i jaki cel sprzedażowy chcemy osiągnąć. Nie zawsze osoba z największą liczbą obserwujących będzie dobrym wyborem dla naszej marki lub produktu. Liczy się zaangażowanie widzów. Liczbę follow można kupić, dlatego przed nawiązaniem współpracy warto sprawdzić czy zgromadzona publiczność jest aktywną i zaangażowaną społecznością. Możesz to zrobić za pomocą specjalnych narzędzi lub sprawdzając: kto dokładnie obserwuje ten profil, kto dodaje komentarze oraz czy influencer nawiązywał już wcześniej jakieś współprace.

  • Jakie są korzyści ze współpracy z Influencami?

Największą zaletą współpracy z influenerami jest wzmocnienie wizerunku marki w internecie oraz powiększenie grupy odbiorców. Wybierając odpowiedniego twórce, masz kontrolę nad tym, do jakiej grupy docelowej dotrzesz, co może przyczynić się na zwiększenie zaangażowania na Twoim profilu. Możesz wybrać na jakim kanale chcesz się komunikować z odbiorcami – YouTube, TikTok, Instagram. Dzięki współpracy możesz liczyć na oryginalny i wartościowy content dla Twoich przyszłych klientów oraz zwiększyć rozpoznawalność marki oraz zbudujesz wokół niej społeczność.

  • Podwójna korzyść

Nawiązując współprace, obie ze stron mogą zyskać, a to wszystko dzięki, tzw. transferowi wizerunku. Jest to zjawisko w marketingu, dzięki któremu część społeczności zgromadzonej przez twórcę może zaobserwować profil marki, jak również followersi marki mogą zaobserwować twórcę. Według danych, w internecie zazwyczaj to influencer w znacznym stopniu powiększa zasięgi drugiej strony, jednak korzyści obustronne też mogą być zauważalne.

  • Więcej plusów, czy minusów?

Wybór musi być dobrze przemyślany. Współpraca ze źle dobranym influencerem może przynieść odwrotny skutek. Liczy się dobra reputacja twórcy. Nieodpowiednio dopracowany przekaz może zostać źle odebrany – Influencer może stracić obserwujących, jak również renoma marki może poważnie ucierpieć.

  • Czego unikać we współpracy z Influencerami?

Nie wiesz, jak powinna wyglądać idealna współpraca z Influencerami? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, czego unikać podczas działań promocyjnych:

Po pierwsze reklamowany produkt nie może być prezentowany w nachalny i przesadny sposób – to tylko zniechęci obserwujących, a w rezultacie może przyczynić się również do stracenia zaufania do idola. Publikowany materiał nie może być w żadnym stopniu kontrowersyjny ani wulgarny – przecież nie z takim językiem chcemy, aby kojarzono naszą firmę. Treść reklamowa powinna być: krótka, trafna i jak najbardziej dostosowana do widzów. Nasza reklama nie powinna bombardować przyszłego klienta z każdej strony, jednak przede wszystkim powinna być wykonana estetycznie i w jak najlepszej jakości.

Źródła:

  1. https://socialpress.pl/2022/06/makro-a-mikroinfluencer-czym-sie-roznia-jak-wplywaja-na-dzialania-marketingowe
  2. https://socialpress.pl/2022/05/influencerzy-nie-ufamy-im-a-jednak-przegladamy-ich-tresci-dlaczego

ZOSTAW KOMENTARZ