Snapchat zbliża ludzi

W najnowszym raporcie Snapchat przeprowadził rozmowy z tysiącami użytkowników aplikacji w wieku powyżej 13 lat. Badanie przeprowadzono w krajach takich jak: USA, Brazylia, Hiszpania, Indie, Meksyk, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Norwegia, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Malezja, Indonezja, Japonia i Australia. Poruszyli tematy o tym, co jest dla nich najważniejsze. Ustalono też w jaki sposób snapchatterzy wyznaczają trendy w sposobie komunikacji, relacji, zakupów i rozrywki. Okazało się, że najważniejszym powodem, dla którego używają Snapchata, jest chęć kontaktu z przyjaciółmi i rodziną. Pandemia sprawiła, że ich relacje stały się jeszcze ważniejsze, a 70% twierdzi, że spędza więcej czasu z rodziną.

Mając do dyspozycji szereg cyfrowych narzędzi komunikacyjnych, nie są ograniczeni do tradycyjnych metod komunikacji.

Są oni o 1,5 raza bardziej skłonni do komunikowania się za pomocą zdjęć, a nie słów, niż osoby, które nie korzystają z aplikacji. Chętnie dzielą się też memami, filmami i emoji, aby pozostać w kontakcie.

Coraz częściej sięgają również po gry jako nowy sposób na utrzymywanie kontaktu. Snapchat twierdzi, że prawie 70% użytkowników lubi grać z przyjaciółmi i rodziną. Nawet 49% z nich poznało nowych przyjaciół grając w gry wideo. Podkreślają, że gry to wyjątkowe narzędzie społeczne, które pomaga zbliżyć ludzi do siebie. Jednak to nie wszystko – ponad połowa użytkowników postrzega gry jako produktywne zajęcie, które pomaga im zdobywać nowe umiejętności.

Snapchat – potężny rynek

Pokolenie Snapchata reprezentuje nowy rodzaj kupujących. Skłonni są oni do zanurzenia się w historiach i doświadczeniach oraz wykorzystania najnowszych technologii na swoją korzyść.

Snapchat dysponuje ogromną siłą nabywczą wynoszącą 4,4 miliarda dolarów. Sam rynek europejski jest wart 1,5 miliarda dolarów.

Są skłonni wydawać więcej na typowe zakupy w każdej kategorii handlowej i usługowej, niż osoby niekorzystające ze Snapchata. W równym stopniu biorą pod uwagę duże i małe marki. 1 na 2 twierdzi, że lubi poznawać historię marek i produktów, które kupuje. Ponadto trzykrotnie częściej niż osoby nie będące snapchatterami deklarują, że częściej niż w zeszłym roku używają technologii AR do przymierzania produktów.

Marki, które tworzą fascynujące narracje i nowatorskie doświadczenia, mogą nawiązać silną więź z tym pokoleniem. Już 2 na 5 snapchatterów poszukuje informacji o markach z czystej ciekawości. Chcą usłyszeć historie powstania i fascynujące opowieści o założycielach ich ulubionych marek. Osoby mieszkające we Włoszech (57%) i Hiszpanii (53%) uważają te historie za najbardziej fascynujące. Marki, które nawiążą tę dwukierunkową relację, mogą zostać nagrodzone lojalnością.

Pokolenie Snapchata będzie ją okazywać poprzez pokazywanie logotypów swoich ulubionych marek. Ludzie używający Snapchata… 

  • Lubią mieć ubrania i akcesoria z logo marki (+20%)
  • Noszenie logo marki pomaga im pokazać moją osobistą tożsamość (+17%)
  • Posiadanie markowych rzeczy jest dla nich ważne (+15%)
  • Noszenie logo marki oznacza, że zgadzają się z tym, co reprezentuje dana marka (+13 pkt)
  • Preferują wyraźne, rozpoznawalne rzeczy (np. t-shirt z logo) (+13 pkt).

Klinkij TUTAJ, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu lojalności.

Siła platform społecznościowych

Dzięki różnorodności narzędzi komunikacyjnych, pokolenie Snapchata wierzy, że może pomóc zmienić świat. Ponad połowa (53%) wierzy, że ma możliwość wprowadzania zmian społecznych i przyczyniania się do ruchów aktywistycznych za pomocą platform społecznościowych. Ich gorące zaangażowanie w aktywizm wykracza poza platformy społecznościowe.

Głosują oni głównie swoimi pieniędzmi – angażują się i kupują produkty od tych marek, które wspierają ich wartości.

1 na 2 osoby z Generacji Snapchata twierdzi, że kupno produktu jest o wiele mniej prawdopodobne, kiedy firma wspiera przeciwne przekonania. Wartości to dla nich tak ważne kwestia, że są o 20% bardziej skłonni do wspierania bliskich im firm, niż ludzie niekorzystający ze Snapa

Zrozumieć wartości pokolenia Snapchata

Dla pokolenia Snapchata kluczowa jest inkluzywność, co czyni z nich wyjątkowo zróżnicowaną grupę. 3 na 4 osoby korzystające ze Snapchata uważają się za inkluzywne. Częściej niż osoby niekorzystające ze Snapchata twierdzą, że oni i ich znajomi są otwarci na różnych ludzi, kultury i idee. Kreatywna ekspresja jest dla nich priorytetem, wyrażają siebie poprzez gust muzyczny (63%), ubiór (62%), samopoczucie fizyczne (52%) i psychiczne (52%).

Ogólnie rzecz biorąc, czują presję, by szybko dorosnąć, ponieważ 60% osób z Pokolenia Snapchata uważa, że od najmłodszych lat oczekuje się od nich, by zachowywali się jak dorośli.

Aby nawiązać kontakt z tym pokoleniem, marki muszą znaleźć sposób na autentyczne pokazanie się i odgrywanie roli aktywistów poprzez wspieranie i inwestowanie w znaczące cele. To do marek należy strategiczne myślenie o tym, jak zaangażować ludzi z pokolenia Snapchata do tworzenia wspólnej historii. Jako agenci zmian, to pokolenie oczekuje od marek więcej – chcą, aby były one sojusznikami, którzy dołączą do nich, gdy będą zmieniać świat.

Zapraszamy do zapoznania się z Europejskim raportem Snapchata.

ZOSTAW KOMENTARZ