Jeśli tworzysz treści dla swojej marki, to często chcesz zachęcić widzów do dokonania zakupu, śledzenia marki lub lektury o produkcie. Pomóż im zrobić kolejny krok dzięki call-to-action (CTA).

Skuteczne wezwania do działania bezpośrednio pokazują widzom, jakie działania powinni podjąć po zapoznaniu się z Twoimi treściami. Zebraliśmy nasze najlepsze praktyki i listę prostych i skutecznych CTA. Zanim jednak zaczniesz pisać, zastanówmy się dlaczego i gdzie powinieneś używać call-to-action.

Dobry content to połowa sukcesu. Twoi odbiorcy muszą wiedzieć dlaczego powinni wejść w interakcję z Twoją firmą, a skuteczne CTA mówi im jak to zrobić.

Bez względu na Twoje motywacje, wezwanie do działania jasno wskazuje następny krok, co upraszcza potencjalnemu klientowi ścieżkę zakupową.

Zapewnienie jasnego i bezpośredniego wezwania do działania jest sekretnym składnikiem, którego może brakować, gdy dążysz do przekierowania uwagi klienta na kolejny możliwy do zrobienia krok. W większości przypadków będziesz miał uwagę widzów tylko przez kilka sekund, więc prezentowanie call-to-actoin na początku filmów lub na górze stron WWW jest niezbędne. W niedawnym teście przeprowadzonym na stronie Animoto, dodanie jednego CTA na górze landing page’a zwiększyło wskaźnik rejestracji użytkowników, którzy odwiedzili tę stronę o 63,8%.

Istnieje mnóstwo sposobów na zintegrowanie CTA z Twoimi treściami, aby pomóc Twoim odbiorcom zrobić kolejny krok w Twojej firmie. Wykorzystanie CTA wykracza daleko poza Twoją stronę internetową – spotkasz je na wszystkich platformach mediów społecznościowych. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak dodawać call-to-action na najważniejszych platformach.

Call-to-action na YouTube

YouTube CTA ewoluowały, odkąd usługa streamingowa zaczęła wdrażać reklamy za pośrednictwem Google TrueView w 2018 roku.

Dzięki TrueView zapłacisz za reklamę tylko wtedy, gdy widz obejrzy ją w całości.

Wtedy też pojawia się krótkie wezwanie do działania w lewym dolnym rogu Twojego wideo.

Istnieje kilka praktyk, o których należy pamiętać podczas tworzenia reklamy TrueView. Stworzenie skutecznego CTA jest najskuteczniejszą opcją spośród wszystkich, bo prowadzi do następnego kroku w customer journey. Po skonfigurowaniu kampanii i grupy docelowej, będziesz mógł stworzyć swój przycisk call-to-action i nagłówek reklamy, a także zobaczyć jak reklama będzie wyglądać na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych.

Łatwym i darmowym sposobem na wykorzystanie wezwania do działania jest umieszczenie go bezpośrednio w Twoim filmie. Napisanie jasnego CTA w pojawiającym się tekście lub powiedzenie widzom co mają robić dalej. Może być tak samo skuteczne jak przycisk call-to-action i może być łatwo dodane w każdym programie. 

Facebook i CTA

Facebook od samego początku jest jedną z największych marek w mediach społecznościowych, ale czy wiesz, że około 74% z 2,7 miliarda aktywnych użytkowników loguje się do serwisu każdego dnia?

Dodanie przycisku call-to-action na swojej stronie na Facebooku jest najprostszym sposobem, aby zebrać swoich zwolenników bezpośrednio z profilu. Użytkownicy zobaczą ten przycisk na Twojej stronie biznesowej. Ułatwi podjęcie kolejnych kroków, aby zapisać się, dowiedzieć więcej, kupić teraz i tym podobne.

Aby edytować swój przycisk call-to-action, zaloguj się i przejdź do swojej strony biznesowej na Facebooku. Następnie wybierz “Edytuj” w prawym górnym rogu. Pojawi się 15 opcji, dzięki którym dostosujesz swój przycisk CTA do potrzeb Twojej firmy. Na koniec umieść link do swojej strony internetowej, landing page’a lub sklepu internetowego, aby klienci mogli przejść dalej poprzez naciśnięcie jednego przycisku.

Po pomyślnym skonfigurowaniu przycisku call-to-action, możesz zwiększyć swój zasięg za pomocą reklam CTA. Tworzenie reklam z wezwaniem do działania na Facebooku, pozwala kierować odbiorców na strony i zbierać informacje o odwiedzających, co jest idealne do promowania małych, lokalnych firm.

Aby utworzyć reklamę wideo call-to-action, wybierz Ad Center, a następnie Utwórz reklamę. Facebook pozwala wybrać z listy 10 celów, w tym Zdobądź Leady, Zwiększ Aktywność i Promuj swoją stronę. W ramach większości z tych opcji jest możliwość dostosowania przycisku. Przed publikacją upewnij się, że reklama trafi do odpowiedniej grupy odbiorców.

Instagram wzywa do działania!

Instagram jest jedną z najbardziej dynamicznych platform mediów społecznościowych, która w 2020 roku co miesiąc wprowadzała godne uwagi aktualizacje dla 1 miliarda aktywnych użytkowników. Wiele z tych aktualizacji zostało zaprojektowanych tak, aby połączyć konsumentów z markami, z dużym naciskiem na uruchamianie możliwości ecommerce.

Przyciski call-to-action wchodzą do gry w trzech głównych obszarach: Reklamy, Sklep i Kontakt.

Aby utworzyć promocję z przyciskiem wezwania do działania na Instagramie, najpierw upewnij się, że jesteś zalogowany na konto biznesowe, które jest połączone ze stroną na Facebooku i przejdź do swojego profilu. Następnie wybierz “Promocje”, wybierz post, historię lub obraz, który chcesz promować. Wskaż miejsce odsyłania zainteresowanych i określ grupę docelową; dodaj metodę płatności i zaplanuj budżet promocji. Dalej możesz zobaczyć podgląd i  szacowane przez Instagram zasięgi.

Instagram przekształcił się w prowizoryczną platformę ecommerce z zakładką Sklep, profilami marek i oznaczeniami produktów na zdjęciach. Poświęcenie czasu na wprowadzenie swoich produktów w sklepie na Instagramie odblokowuje wiele możliwości połączeń z konsumentem. Możesz go zachęcić do działania i potencjalnie zwiększyć sprzedaż. W połączeniu z efektywnym CTA, Twoi followersi będą mieli bezpośrednią możliwość kupienia produktu bez opuszczania swojej ulubionej aplikacji społecznościowej.

Reklama została wpleciona w Instagrama poprzez zaawansowane opcje targetowania dla zdjęć, wideo, karuzeli, kolekcji i Story. Sponsorowane posty posiadają przycisk call-to-action, podczas gdy reklamy Story posiadają funkcję swipe-up. Reklamy na Instagramie mogą być ustawione bezpośrednio w aplikacji, poprzez Ads Manager lub z pomocą partnerów Instagrama.

Najbardziej bezpośrednie CTA dostępne na Instagramie, przycisk Kontakt, jest dostosowywany do preferowanych metod komunikacji. Wybierz pomiędzy “Email”, “Zadzwoń teraz” lub “Kontakt”, który zaprezentuje użytkownikowi wszelkie opcje nawiązania rozmowy.

Jak to działa call-to-action Pinterest?

Pinterest przekroczył liczbę 442 milionów aktywnych użytkowników/miesiąc w 2020 roku, z organicznymi odsłonami wideo, które wzrosły o 240% w 2020 roku.

Społeczność pinnerów chętnie robi zakupy. Daj im to czego chcą, poprzez bezpośrednie połączenie z Twoim produktem, usługą lub stroną internetową.

Po pierwsze upewnij się, że masz konto biznesowe na Pintereście i zarejestrowałeś swoją stronę internetową. Zanim załadujesz piny, sprawdź czy używasz odpowiedniego szablonu, aby osiągnąć swój cel. 

Podczas tworzenia nowego pinu, Pinterest pozwala na dodanie linku docelowego, aby przenieść klientów bezpośrednio do Twojej witryny, ale nie umożliwia osadzenia przycisku call-to-action. Dlatego właśnie szablony z dużym, czytelnym CTA są idealne do promowania produktów na Pintereście przez cały rok. Wskazówka dodatkowa: pamiętaj, aby zamieścić link do strony docelowej, która pasuje do kontekstu twojej pinezki i nie zapomnij zakończyć każdego pinu wyraźnym wezwaniem do działania w opisie.

W przypadku firm sprzedających produkty fizyczne, tagi przedmiotów są również niezbędne, aby zmienić swoich fanów w klientów. Użyj funkcji tagów, aby dodać do 24 bezpośrednich linków do swoich produktów i stworzyć interaktywne doświadczenie zakupowe dla swoich zwolenników.

Pinterest stworzył Story Pins, jednak funkcjonują one nieco bardziej jak typowe posty w formacie karuzeli. Bardzo ważne jest, aby w każdym elemencie Story Pins umieścić treści z silnym CTA, które przyciągną uwagę Twoich followersów i pozwolą im podjąć działanie w dowolnym momencie.

To oczywiście nie wszystko…

Te cztery platformy społecznościowe są najlepszym wyborem na wykorzystanie wezwania do działania, ale praca się tutaj nie kończy. Kiedy już zastosujesz swoje CTA, pamiętaj o przeprowadzeniu testów A/B, aby upewnić się, że Twoja treść i grafika jest skuteczna. Stosuj call-to-action w swoim email marketingu, w meta opisach stron internetowych oraz w innych platformach social media, takich jak LinkedIn, Snapchat czy Twitter.

ZOSTAW KOMENTARZ