Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

W tym tygodniu przeczytacie m.in. o tym, że Youtube wprowadza nowe narzędzia analityczne, Facebook i Tiktok opublikowały nowe opcje związane z Miesiącem Dumy oraz na WhatsApp dodaje opcję przyspieszonego odtwarzania wiadomości.

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

 

YouTube dodał szereg nowych narzędzi analitycznych, które mają zapewnić twórcom lepszy wgląd w wyniki przesyłanych przez nich filmów. 

Jak informuje Youtube:   

“Od teraz możesz sprawdzić dane dotyczące łącznej liczby aktywnych, zdobytych i utraconych obserwujących. Nowa opcja dostarczy dalszych informacji o tym, w którą stronę idą twoje wysiłki na rzecz zwiększenia liczby użytkowników lub jak każdy z przesłanych przez Ciebie filmów wpływa na ich liczbę”. 

YouTube udostępni również opcję „Inne kanały, które Twoi odbiorcy oglądają” oraz „Inne filmy wideo, które Twoi odbiorcy oglądają” na urządzeniach mobilnych. Obie te funkcje są obecnie dostępne na komputerach. 

Dodatkowo serwis dodał nowy wyświetlacz wskaźników zaangażowania postów, który pokazuje polubienia w filmach na kanale w ciągu ostatnich 28 dni. 

Nowe opcje to głównie poprawki i udoskonalenia dostępnych narzędzi, ale pomogą one zapewnić bardziej szczegółowy kontekst wydajności kanału YouTube. 

Źródło: YouTube, socialmediatoday 

Zobacz jeszcze: Jak zdobyć nowych widzów w serwisie YouTube

 

W zeszłym tygodniu Facebook opublikował nowy, 28-stronicowy raport o tym, jak rozwija się technologia AR i VR i dokąd zmierza pod względem zainteresowania konsumentów. 

Facebook przedstawił kluczowe elementy napędzające kolejny etap rozwoju AR/VR.  

Jak informuje w raporcie Facebook:

“Zmiany technologiczne, takie jak łączność mobilna, przeszły tę samą ewolucję, co wskazuje na to, że oba elementy staną się znacznie bardziej wpływowe i cenne w codziennym życiu”. 

Portal społecznościowy twierdzi, że około 75% właścicieli firm będzie korzystać z technologii AR i VR w ciągu najbliższych dwóch lat. Globalne wydatki na te technologie mają wzrosnąć sześciokrotnie. 

Wzrosnąć ma również zainteresowanie użytkowników. Popyt na treści AR odnotowuje stały wzrost, zwłaszcza że coraz więcej osób zwraca się do eCommerce.  

Jak informuje Facebook: 

„AR i VR mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki ludzie angażują się w działalność marek. Wyobraźmy sobie, że możemy spotkać się sam na sam ze znanymi projektantami kosmetyków i zobaczyć, jak np. szminka łączy się z ustami”.  

Pełny raport Facebooka „AR/VR: Nowe wymiary połączenia” można przeczytać tutaj

Źródło: facebook, socialmediatoday.com  

Jak donosi Financial Times, Google chce dodać dodatkowe zabezpieczenia dla użytkowników Androida, którzy zrezygnowali z udostępniania swojego identyfikatora reklamowego.  

Jak informuje Financial Times: 

„Użytkownicy Androida są w stanie ograniczyć śledzenie reklam lub zresetować swoje identyfikatory reklamowe. Programiści Google próbują obejść te ustawienia, opierając się na alternatywnych identyfikatorach urządzeń.”  

Google pracuje nad tym, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom swoich użytkowników. Prawdopodobnie w końcu spowoduje to, że użytkownicy Androida będą mieli podobną kontrolę do użytkowników iOS. 

Jak zauważa Andrew Hutchinson z portalu socialmediatoday 

“Może nie jest to idealne rozwiązanie z danej perspektywy, ale ma sens i należy oczekiwać, że dane zewnętrzne będą z czasem coraz bardziej ograniczone, ponieważ coraz więcej użytkowników zdecyduje się blokować śledzenie ich”. 

Źródło: Google, Financial Times, socialmediatoday 

Czerwiec to Miesiąc Dumy w związku z tym TikTok ogłosił szereg nowych funkcji i narzędzi, które pomogą użytkownikom świętować ten czas.  

TikTok rozpoczął nową inicjatywę za hashtagiem #ForYourPride, aby zachęcić społeczność do udziału w wydarzeniu. 

W tym kontekście interesujące jest to, że aplikacja ściśle powiązała kampanię z popularnym hashtagiem #FYP, który prawie każdy użytkownik TikTok dodaje do swoich filmów.  

Jeśli chodzi o narzędzia kreatywne, TikTok dodał dziewięć nowych kolorowych efektów do klipów, w tym Tęczowe włosy, Tęczowa kurtyna, Tęczowy szlak, Oświetlenie Pride, Pride Time Warp, Pride Rainbow Cheeks, Pride 3D Lashes, Pride Glittery oraz Pride Flag Sky AR. 

Innymi słowy, w ciągu najbliższego miesiąca na TikToku będzie dużo tęczy.   

Jak informuje TikTok 

Aplikacja będzie również gospodarzem szeregu występów muzycznych i wydarzeń budujących społeczność za pośrednictwem TikTok LIVE. Wystąpią m.in. Charlie XCX, BennyDrama czy Gia Woods.  

Dodatkowo zostanie zorganizowany pierwszy w historii globalny marsz TikTok Pride, który ma trwać 12 godzin. 

TikTok poinformował również, że przekaże 500 tys. dolarów organizacjom wspierającym społeczność LGTBQ+. 

Źródło: TikTok, socialmediatoday 

Facebook podobnie jak TikTok ogłosił szereg nowych funkcji i narzędzi w związku z Miesiącem Dumy. 

Facebook dodał nowe, kolorowe, animowane tęczowe logo zaprojektowane przez berlińską artystkę Jasminę El Bouamraoui.  

Oprócz tego Facebook uruchamia niestandardowy hashtag  #Pride, który będzie prezentował treści od powiązanych grup, wydawców i osób publicznych. Platforma dodała również nowe tęczowe tła i motywy czatu zarówno w Messengerze i Messenger Kids.  

Facebook stara się również zapewnić dodatkowe wsparcie społecznościom LGBTQ+, współpracując z wieloma organizacjami pozarządowymi i ekspertami, aby dzielić się zasobami zdrowia psychicznego i prezentować integracyjne społeczności. 

Jak informuje Facebook 

„W Polsce ludzie mogą śledzić te rozmowy na stronie organizacji pozarządowej Kampanii Przeciw Homofobii (KPH) oraz w grupach LGBTQ+”. 

Źródło: Facebook, socialmediatoday 

Zobacz jeszcze: 7 sposobów jak zwiększyć zaangażowanie na Instagramie

Od teraz będzie można szybciej odtwarzać wiadomości głosowe na WhatsApp.  

Jak poinformował na Twitterze Andrew Hutchinson z portalu socialmediatoday.com “Odtwarzanie wiadomości głosowych będzie możliwe w prędkości 1x, 1,5x lub nawet 2x szybszej”.  

Redaktor portalu socialmediatoday.com zauważa, że ta opcja ma być alternatywą dla aplikacji Telegram, która umożliwiła swoim użytkownikom tę funkcję już od 2018 roku. 

Jak informuje Facebook (właściciel WhatsAppa)

Nowa opcja ma być pomocna, w przypadku długich wiadomości, na których odczytanie nie masz czasu.   

Aktualizacja będzie dostępna w najnowszej wersji WhatsApp. 

Źródło: WhatsApp, socialmediatoday.com 

Zobacz jeszcze: Sposoby na zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych

ZOSTAW KOMENTARZ