Z końcem lipca z sieci zniknie portal NK.pl. Dekadę temu strona ta była jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce.
Komunikat o zamknięciu NK.pl pojawił się w zeszłym tygodniu na jej stronie internetowej. Portal będzie działał do 27 lipca, przy czym już teraz nie można w nim zakładać nowych profili.
Jak informuje Ringier Axel Springer (właściciel strony) wraz z zamknięciem zniknie również katalog gier od zewnętrznych deweloperów, natomiast użytkownicy swoje osiągnięcia w grach będą mogli przenieść na serwis GamePlanet.onet.pl.
W komunikacie prasowym przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl Ringier Axel Springier podkreślił, że zamierza skoncentrować się na swoich dwóch innych platformach z grami online: GamePlanet.onet.pl i międzynarodowym serwisie Onlygames.
– Umożliwi to dalszy rozwój usług typu casual gaming na rynkach międzynarodowych. Przez najbliższe dwa miesiące użytkownicy będą mieli możliwość ściągnięcia zdjęć i informacji ze swoich kont na platformie NK.pl – stwierdza wydawca.
NK.pl, wcześniej działająca jako Nasza-klasa.pl, została założona jesienią 2006 roku. W latach 2008-2011 była najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, miesięcznie odwiedzanym nawet przez 12 mln użytkowników. W następnych latach stopniowo traciła jednak na popularności, m.in. na rzecz Facebooka.
Źródło: Nk.pl, Ringier Axel Springer, wirtualnemedia.pl
Po 2 latach testów Facebook i Instagram udostępnią wszystkim użytkownikom nową funkcje. Chodzi o ukrywanie lajków i reakcji.
W 2019 Instagram ogłosił, że rozpoczął prace nad nową funkcją. Twórcy portalu postanowili walczyć z presją o jak największą liczbę lajków stawiając na treść, jaką mają nieść posty. Stąd wprowadzają nową opcję ukrywania polubień i reakcji.
Jak zaznaczają twórcy Instagrama schowanie licznika polubień może mieć dobry wpływ na psychikę, jednak może również destruktywnie wpłynąć na biznesową stronę Instagrama. Użytkownicy, nie widząc polubień, będą mniej zachęceni do zostawiania serduszek. Reklamodawcy, widząc mniej polubień, będą mniej skłonni do wydawania pieniędzy.
Na efekty tej opcji będziemy musieli chwilę poczekać. Dokładnej daty udostepnienia tej funkcji jeszcze nie podano.
Instagram, Komórkomania.pl, spiderweb.pl
Zobacz jeszcze: 7 sposobów jak zwiększyć zaangażowanie na Instagramie
Instagram zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań analitycznych dla użytkowników biznesowych i twórców. Platforma będzie podawała dokładne statystyki dotyczące treści zamieszczanych w Instagram Reels, udostępni też dodatkowe narzędzia w sekcji Live – informuje portal wirtualnemedia.pl
Instagram poinformował, że buduje nową strategię nie tylko na indywidualnych użytkownikach, ale także na stałej współpracy z markami. Właśnie dlatego zapowiedział, że zamierza im udostępnić nowe narzędzia analityczne. Według planów użytkownicy kont biznesowych oraz uznani twórcy publikujący na Instagramie otrzymają możliwość przeglądania statystyk dotyczących materiałów na platformie Reels.
Jak zapowiedział Instagram podmioty prowadzące swoją aktywność w ramach Reels będą mogli zobaczyć liczbę odtworzeń konkretnych materiałów, liczbę polubień, komentarzy oraz udostępnień. Takie rozwiązanie ma pomóc użytkownikom w ocenie tego, w jaki sposób powinni prowadzić swoją komunikację za pośrednictwem Reels.
Źródło: Instagram, wirtualnemedia.pl
LinkedIn poinformował o rekordowym poziomie zaangażowania na tej platformie. W tym momencie na całym świecie korzysta z niej około 740 milionów użytkowników. W związku z tym portal udostępnił poradnik ze wskazówkami dla firm korzystających z tej platformy.
LinkedIn opublikował 7-stronicowy przewodnik po skutecznym brandingu na platformie, który przedstawia różne funkcje reklamowe i narzędzia do targetowania, które mają pomóc dotrzeć do właściwych odbiorców.
Jak informuje LinkedIn “Przewodnik to prosty i przydatny przegląd różnych opcji promocyjnych, które masz do dyspozycji, aby zwiększyć zasięg i przekazać informacje o marce odpowiednim osobom w aplikacji”.
Przewodnik zawiera również przykłady różnych opcji umieszczania reklam oraz ich wyglądu w aplikacji.
Można go pobrać pod tym linkiem. LINK
Źródło: socialmediatoday, linkedIn
Twitter wprowadza nową funkcje, która pozwoli cofać tweety. Miesięczny abonament tej opcji będzie kosztować 13.99 zł.
Twitter Blue (tak ma nazywać się ta opcja) był zapowiadany już od jakiegoś czasu. Subskrypcja została potwierdzona w aplikacji na iOS.
Jak zaznacza portal komputerświat.pl Twitter Blue da dostęp do kilku funkcji, których w darmowej wersji aplikacji nie ma. Najważniejszą z nich ma być funkcja “Cofnij tweet”, która ma zatrzymać możliwość wysyłanie wiadomości przez określony czas. Następnie będziemy mieli dostęp do trybu czytnika, który ma ułatwiać przeglądanie długich wątków w serwisie.
Dodatkowo Twitter Blue pozwoli wprowadzić możliwość wybierania niestandardowych ikon aplikacji oraz motywów kolorów. Będą też specjalne kolekcje do organizowania ulubionych tweetów.
Na razie nie można jeszcze wykupić nowej subskrypcji, ale jej uruchomienie to zapewne kwestia najbliższych dni.
Źródło: komputerświat, Twitter
Zobacz jeszcze: Brickówka, czyli prasówka od Bricka 24.05.2021
Grupa fotografów złożyła zbiorowy pozew przeciwko Instagramowi. Twórcy oskarżają serwis o to, że pozwala na zamieszczanie na zewnętrznych stronach internetowych zdjęć, do których posiadają prawa autorskie – informuje portal wirtualnemedia.pl
Jak podaje Reuters grupa fotografów skierowała do sądu w San Francisco pozew zbiorowy przeciwko Instagramowi. Autorzy wniosku argumentują, że Instagram zezwala na zamieszczania ich prac, chronionych prawami autorskimi, na zewnętrznych stronach internetowych bez żadnych dodatkowych wymagań.
Fotografowie zaznaczają, że takie działania pozwalają wydawcom na zamieszczanie bez żadnych opłat zdjęć z Instagrama, na których zarabiają publikując tam także treści reklamowe.
Na razie nie wiadomo jaki kształt będzie miało postępowanie rozpoczęte przez obecny pozew. W branżowych mediach pojawiły się głosy o tym, że autorzy treści nie do końca mają rację, bowiem zamieszczając swoje zdjęcia na Instagramie akceptują regulamin zakładający, że ich fotografie mogą być zamieszczane na zewnętrznych stronach za pomocą opcji „embed”.
Źródło: Reuters, wirtualnemedia.pl
Jeff Bezos podał datę swojego odejścia ze stanowiska CEO koncernu Amazon. Stanie się to 5 lipca.
Informację o rezygnacji Bezosa z funkcji CEO Amazon podał do publicznej wiadomości na początku lutego tego roku zapowiadając, że nastąpi to w III kwartale 2021 roku.
Wówczas nie sprecyzowano jednak terminu.
Podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy, Bezos podał dokładną datę swojego odejścia. Będzie to 5 lipca, czyli dokładnie w 27. rocznicę powstania firmy. Tego samego dnia funkcję CEO Amazona obejmie Andy Jassy, obecnie szef Amazon Web Services.
“Wybraliśmy tę datę, ponieważ jest ona dla mnie sentymentalna. Tego dnia w 1994 roku Amazon został założony, dokładnie 27 lat temu.” – powiedział Bezos, który nie odchodzi całkowicie z koncernu, jako że obejmie funkcję szefa jego rady nadzorczej.
Źródło: Amazon, wirtualnemedia.pl
Zobacz jeszcze: Jak zdobyć nowych widzów w serwisie YouTube