Kolejny tydzień za Nami – kolejna dawka socialowych newsów przed Nami!

W tym tygodniu przeczytacie m.in. o tym, że Facebook będzie naśladować odręczne pismo każdego człowieka, Robert Lewandowski najpopularniejszym infulencerem w Polsce oraz Francja nakłada grzywnę na Google.  

Zapraszamy na najnowszą BRICKówkę, czyli prasówkę od Bricka! 

Facebook rozpoczął prace nad nową platformą o nazwie TextStyleBrush, która ma pozwolić na kopiowanie odręcznego pisma dowolnego użytkownika.  

Facebook inwestuje poważne środki w rozwój technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Serwis wykorzystuje obecnie te rozwiązania m.in. do walki ze spamem oraz dezinformacją.  

Jak informuje Facebook nowa opcja pozwoli rozpoznać automatycznie odręcznie napisany tekst i wiernie odtworzyć jego wygląd, z uwzględnieniem drobnych szczegółów, a także takich różnic, jak np. drżenie ręki autora tekstu. Facebook zaznacza, że w przyszłości TextStyleBrush pozwoli na wierne odtworzenie przez maszynę tekstu pisanego odręcznie przez każdego człowieka. Nie zdradza jednak dokładnie do czego zamierza wykorzystać opracowywaną właśnie technologię. Wyjaśnia też, że nowa technologia nie pozwala na obsługę tekstu w innym kolorze niż czarno-biały.  

źródło: Facebook, wirtualnemedia.pl

Facebook ogłosił wprowadzenie do swojego komunikatora kilku nowości. Są wśród nich nowe motywy i pasek szybkich odpowiedzi. Pojawią się też kody QR i linki do szybkich płatności, ale tylko dla amerykańskich użytkowników – informuje portal wirtualnemedia.pl.  

Facebook wprowadził trzy nowe motywy: – Olivia Rodrigo – dedykowany fanom piosenkarki, przygotowany z okazji premiery jej najnowszego albumu “Sour”,  World Oceans Day – przygotowany z okazji Światowego Dnia Oceanów oraz F9, który powstał z myślą o fanach serii “Szybcy i Wściekli”.  

Pasek szybkich odpowiedzi to nowa funkcja, którą Facebook wprowadza do przeglądarki multimediów w Messengerze. Teraz, przeglądając jakieś zdjęcie lub film, nie trzeba z niego wychodzić do okna rozmowy, aby móc je skomentować.  

Z ostatniej z nowości w Messengerze mogą skorzystać amerykańscy użytkownicy komunikatora. To kody QR i linki do płatności, dzięki którym można szybko wysyłać i odbierać pieniądze za pomocą systemu Facebook Pay. 

źródło: Facebook, wirtualnemedia.pl

Zobacz jeszcze: SPOSOBY NA ZWIĘKSZENIE ZAANGAŻOWANIA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
 

Tegoroczne Forum IAB Polska zdominowały tematy związane ze zmianami na rynku marketingu, spowodowanymi pandemią Covid-19.  

Według danych zaprezentowanych przez Daniela Knapp, chief economist IAB Europe wartość europejskiego rynku reklamowego w digitalu wyniosła 69,4 mld funtów, co oznacza wzrost o 6,3 proc. rok do roku.  

Stało się tak mimo mało optymistycznych prognoz – jeszcze w kwietniu 2020 prognozowany był spadek o 12,1 proc. rok do roku. Szacunki IAB Europe dotyczące spadków wydatków na reklamę zmieniał się wraz z kolejnymi lockdownami. Daniel Knapp powiedział, że po pierwszym zamknięciu w kwietniu ubiegłego roku prognozy wydatków na media wskazywały spadki o 18 procent rok do roku.  

Jak czytamy na portalu wirtualnemedia.pl rynek został mocno nakręcony przez ecommerce, którego wartość systematycznie rośnie.  

Jeszcze w tym roku może osiągnąć nawet bilion euro – powiedział  Daniel Knapp.  

Dr. Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert w dziedzinie marketingu, swoją prelekcję poświęcił tematowi “marki 5.0”. Według eksperta, tak pojmowany brand jest odpowiedzią na tworzący się w pandemii nowy typ klienta, który w sposób skokowy musiał nauczyć się stosować rozwiązania online w praktycznie każdej sferze życia. Jest to osoba niepewna jutra, wrażliwa na cenę produktu, oczekująca od brandu personalizacji i empatii, a także bacznie przyglądająca się jej wiarygodności. 

– Marka 5.0 to Leonardo da Vinci nowego świata, łączy w sobie dwa elementy: humanistyczne i technologiczne – mówił na Forum IAB Kotarbiński. 

źródło: wirtualnemedia.pl

Robert Lewandowski został najpopularniejszym influencerem w polskim internecie. Pilkarz Bayernu Monachium wyprzedził Friza oraz Wersow – tak wynika z rankingu przygotowanego przez See Bloggers oraz Influtool.  

Zestawienie powstało na podstawie danych z narzędzia Infotool, w którym pod uwagę były brane następujące dane: suma obserwujących, popularność pod względem liczby polubień, udostępnień i komentarzy, zaangażowanie liczone na poziomie średnich wartości interakcji z pojedynczym wpisem, a dla bolgerów dodatkowo ilość odwiedzin bloga, liczone według dedykowanego algorytmu InfluScore.

– Chcemy, aby ranking nie tylko wyróżniał poszczególnych twórców, ale nosił też walor edukacyjny – pokazywał, jak zmieniają się kanały internetowe, twórcy i oczekiwania społeczności. Stąd po raz pierwszy w prawie 10 letniej historii plebiscytu honorujemy twórców działających w nowej i niezwykle szybko rozwijającej się sieci społecznościowej – Tik Tok – mówi Anna Zając, współtwórczyni rankingu oraz organizatorka See Bloggers, cytowana przez wirtualnemedia.pl.  

W ogólnym podsumowaniu TOP 100 polskich influencerów, na pierwszym miejscu nieustannie rządzi Robert Lewandowski. Na miejscu drugim jest Wersow, czyli Weronika Sowa z ekipy Friza, a on sam zamyka podium. Dalej jest Anna Lewandowska, Martyna Wojciechowska, Julia Kostera (popularna tiktokerka), Trombka (czyli youtuber Mateusz Trąbka), Ola Nowak (jedna z twórczyń kanału Beksy), Marcysia Ryskala (influencerka z ekipy Friza). Pierwszą dziesiątkę zamyka Julia Wieniawa. W kategorii osób publicznych na pierwsze miejsce awansował Robert Lewandowski, Anna Lewandowska uplasowała się na drugim, a podium zamyka Martyna Wojciechowska. 

źródło: See Bloggers, Influtool, wirtualnemedia.pl

Zobacz jeszcze: RAPORT: JAK STWORZYĆ SKUTECZNĄ KAMPANIĘ PROMOCYJNĄ W GOOGLE ADS

Wśród serwisów wideo w polskim internecie zdecydowanym liderem pozostaje YouTube. Duży wzrost zanotowało Vimeo, a spore spadki – sekcje wideo na WP.pl i Interii oraz Zaq2.pl. 

Przeglądarkową odsłonę YouTube’a w kwietniu tego roku odwiedziło ponad 21 mln polskich internautów. Licząc z jego aplikacją mobilną, YouTube zanotował 25,96 mln polskich użytkowników i 88,9 proc. zasięgu – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.  

YouTube w wersji przeglądarkowej miał prawie cztery razy więcej użytkowników niż sekcja wideo na CDA.pl, na którą zajrzało 5,53 mln użytkowników, co przełożyło się na 18,95 proc. zasięgu. Z kolei Vider.info zanotował 2,18 mln odwiedzających i 7,48 proc. zasięgu.  

źródło: wirtualnemedia.pl

Zobacz jeszcze: JAK ZDOBYĆ NOWYCH WIDZÓW W SERWISIE YOUTUBE

Francuski urząd antymonopolowy nałożył na Google grzywnę w wysokości 220 mln euro. To kara za nadużywanie przez amerykański koncern dominującej pozycji na rynku reklamy online – informuje portal wirtualnemedia.pl 

Google został zobowiązany dodatkowo do zmiany swojej polityki i zwiększenia możliwości reklamowania się w sieci przez firmy zewnętrzne.    

Pod koniec 2020 roku francuski odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Danych Osobowych nałożył na Google karę finansową w wysokości 100 mln euro za niedozwolone praktyki dotyczące plików cookies i brak zgód użytkowników na ich stosowanie.  

Jednak to nie koniec kłopotów koncernu.  

Pod koniec maja poinformowano, że Google jest bliski porozumienia w dochodzeniu antymonopolowym prowadzonym przez francuskiego regulatora rynku, w ramach którego gigantowi postawiono zarzut nadużywania pozycji w reklamach online. Chodzi o to, że firma ma wykorzystywać swoją pozycję w segmencie reklamy internetowej i utrudniać firmom zewnętrznym skuteczne metody promocji ich produktów w sieci. Teraz postępowanie zostało zakończone. Francuski urząd potwierdził monopolistyczne praktyki stosowane przez Google i nałożył na firmę karę finansową w wysokości 220 mln euro. Poza zastosowaniem grzywny francuski regulator rynku zobowiązał Google do zmian w jego systemie reklam, które mają ułatwić promocję zewnętrznym podmiotom. Google “nie zakwestionował faktów”, a grzywna została nałożona w ramach postępowania ugodowego z amerykańskim gigantem – poinformował w oświadczeniu urząd ds. konkurencji.  

źródło: wirtualnemedia.pl, Google

Instagram poinformował, że wprowadza program partnerski i tzw. sklepy dla twórców, aby pomóc im zarabiać na treściach w tym serwisie społecznościowym. 

Jak informują wirtualnemedia.pl na początku tego roku zaczęły krążyć pogłoski, że Instagram zainicjuje program partnerski dla twórców.  

Mark Zuckerberg poinformował w zeszłym tygodniu, że twórcy mają nowe sposoby zarabiania pieniędzy na Facebooku i Instagramie. – Wierzę, że ludzie są z natury kreatywni – powiedział Zuckerberg.  

W najbliższym czasie Instagram rozpocznie testowanie natywnego narzędzia partnerskiego zbudowanego na bazie narzędzi zakupowych. Twórcy będą mogli budować biznes, polecając produkty obserwującym. Narzędzia pozwolą twórcom odkrywać produkty i udostępniać je obserwującym. Sprzedawcy ustalać będą własne stawki prowizji, a posty stowarzyszone będą oznaczone etykietą „Kwalifikuje się do prowizji”, aby ludzie wiedzieli, że ich zakup wesprze twórcę. Tym, którzy chcą sprzedawać własne produkty i towary, Instagram ułatwi otwarcie nowego sklepu na swoim osobistym profilu.  

źródło: Instagram, wirtualnemedia.pl

Zobacz jeszcze: 7 SPOSOBÓW JAK ZWIĘKSZYĆ ZAANGAŻOWANIE NA INSTAGRAMIE

ZOSTAW KOMENTARZ